oorbelletjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama1981, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer gaan/hebben jullie gaatjes laten schieten

1. met een jaar

2. met een half jaar

3. eerder dan een half jaar

4. ik laat helemaal geen gaatjes schieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ja wij zijn ook gewoon hollanders!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij Lisa hebben we oorbelletjes laten schieten toen ze 2 jaar was. (1 dag voor haar 2de verjaardag)
    Ze heeft even gehuild.. maar nu loopt ze er heeeel trots mee rond. Elke keer als ze nieuwe oorbelletjes heeft, laat ze die aan iedereen zien!

3. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Bij ons ook gewoon Hollanders... elke baby (meisje) krijgt snel oorbellen ! Ikvind het super.

En nog vragen ze ishet een jongen of een meisje ?!?! hahaha

4. Bij mijn vriend in de famillie is het ook vaak standaard(marokkaans) maar ik moet er niet aan denken! Ik vind het onnatuurlijk! Mijn meisje is prachtig zoals ze is en waarom zou ik iets bij haar doen waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het op dit moment in ieder geval niet positief is voor haar zelf?Of ze heeft er geen last van of wel.. Dus je doet het voor jezelf.. ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om haar daar op mn schoot te zetten en te zeggen ja schiet ze maar!
    En daarbij lijkt het me super als ze straks een kleine meid is die zegt..Mamaaa ik wil echt zooo graag oorbellen!Mag ik mag ik?
    Dan is het leuk voor haarzelf en kan het dus! Dat is mijn mening

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier komen er pas oorbellen in huis als ze er zelf om vraagt. En dat duurt nog wel even. :D

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hier ook als ze er zelf om vraagt, ik vind het geen gezicht en geheel onnodig om zo'n kleintje met oorbelletjes rond te laten lopen.

7. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Hier ook geen oorbellen, Danique is zo al prachtig! zie het nut er echt niet van in.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Bram nooit om oorbellen komt zeuren.... vreselijk gezicht, van die jongens die David Beckham willen imiteren... :(

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

dat kun je overduidelijk aan het huilen horen...
    als ze een prik kreeg huilde ze heel anders dan methaar belletjes schieten
    ze is ook weleens ergen van geschrokken toe nik wat liet vallen en dat was het zelfde huiltje als met belletjes schieten
    conclusie: ze huilde dus van de schrik ;)

ook hier is het in de cultuur heel normaal dat een meisje jong oorbellen krijgt en ook ik heb nogn ooit een meisje boos gezien tegen haar ouders
    ik ken mensen die hun dochtertje oorbellen in hebben laten schieten toen ze net uit het kinderbed weg was (kindje was dus 10 dagen)

10. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Waarom zou je het laten doen, gaatjes schieten bij zo'n klein frummeltje? Neem aan dat je het dan voor jezelf doet, je kindje doe je er naar mijn mening (nog) geen plezier mee. Als ze erom vraagt zal ik er eens over na gaan denken afhankelijk van hoe oud ze dan is, voor mij hoeft het niet hoor.

11. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Als ik het laat doen pas na een jaar.
    Ik vindt het zo jammer dat dan het baby er zo af is als kleintjes oorbellen hebben
    Bij babys vindt ik het ook niet mooi als ze al oorbellen hebben.
    Maar ik laat het aan Lieve over als ze zelf kan beslissen of ze oorbellen wilt of niet.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind het bij baby's geen gezicht.
    Laten ze er lekker zelf om vragen.

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij mijn man in de cultuur is het ook heel normaal (Marokkaans), maar Iman dus ECHT niet he... Gelukkig denkt mijn man er ook zo over.
    Ze mag zeker oorbellen, als ze erom vraagt.
    Ons nichtje van 2 heeft al oorbellen sinds ze 6 weken is.
    Iedereen moet t zelf weten :)

14. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hier geen oorbelletjes bij een meisje doen in de eerste maand is eigenlijk bijna zo erg als dat je haar niet op controle ofzo zou nemen, ik ben echt 7 maanden lang als slechte moeder aangekeken, tot ik overstag ging... het staat best schattig, ze blijft niet hangen, en ze huilde eigenlijk ook niet toen ze werden ingedaan. ze heeft heel kleine anti allergische knopjes. ik had ze ook als pasgeboren, en tja, van die pijn weet ik niks, wel van toen ik mijn 2de gaatjes liet zetten met 16 jaar... OOUUCCHH! (heb ook maar aan 1 kant, ik liep gillend weg:)

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    bij mij is het ook met een hete naald geprikt.. ik was een paar weken... keira had wat meer geluk en die had het netjes in het ziekenhuis laten doen:) (zo belangrijk is het hier dat je het in het ziekenhuis kunt laten doen)

ziet maar weer wat een verschil in sommige landen! hoe de nederlandse vrouw reageert van absoluut niet ben je gek geworden, en een spaanse vrouw zou zeggen wat geen oorbellen ben je gek geworden? hou je niet van je dochter? had je liever een jongen gewild? etc..etc... !

16. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    mee eens

17. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Mijn eerste had oorbelen met 6 weken en Danischa al met 4 weken.Nergens geen last van gehad.Ik vind dat je het beste zo snel mogelijk kan doen want als ze ouder zijn en ze willen zo graag oorbellen,willen ze vaak na het tweede gaatje al niet meer!

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    2 gaatjes is toch ook voldoende ;)

19. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Oeps :oops:

Bedoelde natuurlijk het eerste gaatje :) :) :)

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik laat dit strakjes ook doen bij mijn meisje zodra het mag, ik moet nof even navragen hoe oud ze moeten zijn maar vind het wel schattig en denk dat ze dan rond de 8wk zou zitten

Deel Deze Pagina