Hallo allemaal. Dit is mijn verhaal: 5 juli 2011 heb ik mijn laatste prikpil gehad. Na de prikpil kan het lang duren voor er weer ongi komt. Ik heb bij een verloskundige de vraag neergelegd of ik wel zwanger kan worden, ondanks ik nog geen ongi weer heb gehad. Deze vertelde mij dat dat wel kan, omdat je ook een eisprong kan hebben zonder ongi. Dus heb ik vanmiddag een ovutest gedaan. En hierbij was de teststreep echt heeeel ieetsjes lichter dan de controle streep. Nu vraag ik me af of ik dan echt een eisprong krijg, of dat je ook zon uitslag kan krijgen zonder dat je een eisprong krijgt?
Het is mogelijk om een positieve ovulatietest te krijgen, maar geen eisprong. Om echt te weten of je een eisprong hebt en wanneer, kun je het beste je temperatuur bijhouden. Zie hier een heldere uitleg: http://www.zwangerineenwip.nl/artikelen/algemeen/temperaturen-voor-een-beter-inzicht-in-je-cyclus.html Als je temperatuur stijgt (en hij blijft minstens 3 dagen hoog), dan is je eisprong geweest. Het klinkt alsof je een positieve ovulatietest hebt, dus ik zou voor de zekerheid vanavond of morgen aan de slag gaan! Veel plezier