Suzy, als jij een een koophuis woont, zijn er toch meerderen in de straat met een koophuis? En vast ook meerderen met 2 auto's voor de deur? Hier staan overal 2 auto's op de oprit! Vreemd dat jouw buren dan gaan speculeren.. Maar buren kunnen sowieso wel vreemd zijn.. Mensen moeten maar denken!! Het is toch ook wel een compliment dat anderen denken dat je het goed voor elkaar hebt? Dan doe je het toch goed, hoe je het ook doet? Of je nu alles nieuw koopt of alles via MP..
1 salaris, 2 auto's (een Volvo en een Saab), een koophuis en een vent die thuis zit (zat) ... dat past niet in het plaatje he ... Wij wonen in zo'n fijne buurt waar de sociale controle heeeeuuuul groot is. @ Daantje: het hele topic ging over dat men niet kan oordelen over iemand z'n portomonee, en je doet het hier zelf ook. Daar ging het me om. Jij doet nu aannames dat ze een lening hebben voor 50.000. Nogmaals, dat weet je niet, misschien is die auto van de buurvrouw en leent ze die ff om die kleertjes te komen halen. Of een leasebak van d'r man ofzo ...
Das waar, misschein had ze die auto wel geleend. Of, ze haalde het op voor haar achterbuuf die geen cent te makken heeft. leasebakken zijn btw ook niet gratis, denk dat veel mensen schrikken wat dat nog kost in de maand.
dat is waar leasebakken zijn echt schrikbarend duur tenzij je baas het betaald wij hebben ook een mooie auto maar ik zou (als ik een vriendin in nood wil helpen) rustig een zak gratis kleren ophalen hoor, ik zou dan wel vanwege het "oordeel" erbij uitleggen dat het voor een vriendin is.......maar goed, dan doe je dat puur om wat er gezegd wordt "die vrouw kwam in een dure auto gratis kleren ophalen" en je dat voor wilt zijn.
Er zijn er inderdaad genoeg die oordelen over hoe goed je het hebt. Wij zijn verhuisd naar een ander huis, hadden erg leuk contact met de buren en we waren vrij close want we zagen elkaar gemiddeld 3 keer in de week en in de zomer zelfs meer. Nu zijn we verhuisd en tonen ze totaal geen interesse meer. Zij hebben hun huis ook te koop staan en al langer als dat wij ons huis te koop hadden staan. Wij hebben het zeg maar, na hun, te koop gezet. maar ze wisten dat wij ook voornemens waren het te verkopen. Nu zijn ze na herhaaldelijk vragen nooit meer komen kijken, we wonen er nu wel al 5 maanden. We hebben hun daarentegen erg geholpen met verschillende dingen, toen we nog in dezelfde buurt woonden. Ik heb heel veel gratis opgepast en toen ze zwanger was haar huis gepoetst en weet ik veel wat allemaal. Nu zijn we verhuisd en mijn man sprak laatst iemand die daar ook in de buurt woont, hadden ze gezegd dat wij maar opscheppers zijn en dat we wel en lening moeten hebben omdat we dit huis hebben kunnen kopen. Maar mijn man heeft 2 banen en ik werk ook gewoon. We hebben samen een leuk inkomen, maar werken daar wel hard voor. Nu zien we ze dus niet meer, we zijn daar nog een aantal keer geweest omdat ik het contact toch graag goed wilde houden, maar toen we dit hoorden...... Erg jammer dat mensen hun oordeel al klaar hebben en vervolgens uit jaloezie dan maar de boot af houden.
Ooh herken het wel hoor. Als ik hier zeg manlief werkt in de haven dan hoor je gelik dat hij dan wel een leuk salaris moet hebben.Tja wat hier binnen komt is leuk alleen wordt er wel vergeten dat ruim 2/3e naar lasten gaan.We houden minder over als dat men denkt. Maar ja je wordt er toch voor aangekeken.Want man werkt daar,jij zit thuis bij de kids en heb 2 auto's in de straat staan. Dat ik thuis zit omdat ik anders werk voor opvang wordt niet aangedacht...Haven en goed loon is niet altijd het geval.Vele krijgen ook maar 2200 bruto. En die auto's..Tja de 1(uit 2000) heeft al meer als 2 jaar een deuk te grote van een deur en de ander is roze ipv rood en ook maar uit 1995. Dus een mens kan zich ook prima vergissen.
Wij hebben beide kanten gezien. Zijn getrouwd als student en moesten rondkomen van een basisbeurs + lening (manlief z'n beurs was al 'op'). Door goed zuinig te leven met z'n 2-en is ons dat prima gelukt. Nu al een paar jaar beide aan het werk en geen heel slecht inkomen. Wel veel hogere kosten dan we in NL hadden maar per saldo houden we genoeg over om van rond te komen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik door die jaren dat we zo zuinig aan moesten doen nog steeds moeite heb met grote uitgaven. Zal niet zo snel iets voor mezelf kopen gewoon voor de heb. Wij hebben al vaak genoeg de opmerking gekregen; oh jullie hebben toch geld zat. Lekker gemakkelijk zeggen maar als je na de inkomsten alle uitgaven optelt is het echt niet zo dat we bakken met geld overhouden onder aan de streep.... Dus raak altijd wel een beetje geïrriteerd door zo'n opmerking
ja dat herken ik wel, die opmerking krijgen wij ook vaak, erg vermoeiend en ook erg naïef van degene die de opmerking plaatsen. zeg jij er dan ook wat van? ik krijg dan altijd de neiging om me te verdedigen.
Nou, het ligt er aan wie het zegt. Maar heb nogal gauw de neiging om te zeggen dat het best nog wel meevalt. We zitten echt niet krap ofzo maar of nou te zeggen dat we zwemmen in het geld.... Het levensonderhoud hier is gewoon veel duurder dan in NL. Dan mag je salaris wel wat hoger liggen maar als de kosten nog hoger zijn dan maakt het dus per saldo echt maar weinig uit. Maar goed, denk dat mensen vaak kijken naar (wat ze denken) wat er binnenkomt en al daarop hun oordeel baseren. En we rijden helemaal geen dure auto, wonen in een bescheiden huisje, etc. Als we echt meer te besteden hadden hadden we dat ook wel beter gedaan denk ik zo.... Dus vaak haal ik ook maar m'n schouders op en laat ze maar denken wat ze willen.
Tja... het gras lijkt altijd groener bij een ander zullen we maar zeggen... Wij hebben echt niet te klagen, maar het zou nog stukken beter kunnen ook. We hebben een leuk eigen huisje, maar er moet nog veel aan opgeknapt worden, iets dat we in etappes doen eigenlijk. Ik werk parttime in de thuiszorg maar toen ik weer aan het werk ging na mijn verlof heb ik veel minder uren ingedeeld gekregen wat dus ook minder inkomen betekent. Op dit moment vind ik dat niet erg want ik vind het ook fijn om thuis te zijn bij Dennis, maar ik wil toch echt wel weer wat meer verdienen straks en hoop dus wel op meer uren. Mijn vriend is account-manager, heeft een grote auto (dus tweede) van de zaak en kan grotendeels zijn eigen tijd indelen. Dat betekent dat hij best veel thuis is, maar ook veel thuis werkt. Mensen die er niets van weten, zeggen al snel dat we het wel erg goed hebben omdat dat 'allemaal' maar kan. Maar we zijn ook allebei een jaar of 7 geleden gescheiden en hebben daaruit schulden meegenomen. We zijn nog steeds aan het opkrabbelen en we kunnen heus genoeg leuke dingen doen en we komen absoluut niets tekort, maar het is niet allemaal maar hosanna. Ik heb beide kanten gezien, heb het ontzettend goed gehad en ook even van een uitkering moeten leven na mijn scheiding dus ik weet donders goed dat niet alles maar is wat het lijkt. Eerst goed nadenken voordat je oordeelt over een ander want er schuilt vaak veel meer achter 'maar' een buitenkant.
Waarom zou je willen oordelen over de financiële situatie van iemand? Dat zegt toch helemaal niets? Een arme kerkrat kan veel gelukkiger en in veel opzichten rijker zijn dan iemand die multimiljonair is. Ja, wij hebben het vergeleken met veel Nederlanders het financieel zeer goed maar ik ben veel blijer met onze gezondheid, goede relaties, harmonie in het gezin en familie etc. Geld maakt niet gelukkig.. geld is makkelijk.
Over ons oordelen ze ook heel vaak. Wij rijden BMW, hebben een koophuis 2 onder 1 kap (staat te koop willen graag vrijstaand), hebben zowel merk als geen merkkleding. Koop ook weleens wat 2de hands meestal merk 2de hands, zoals spiegelreflexcamera, bugaboo kinderwagen, enzo. Hebben vrij dure geluidsboxen, maar ja das passie van mijn vriend. Hebben dure audio spulen en meestal de nieuwste snufjes, maar das niet altijd nieuw. En goed zoeken op internet dan kom je genoeg nieuwe koopjes tegen. Er zitten soms echt grote verschillen tussen en dat zoeken we dus goed uit. Krijg heel vaak te horen dat wij niet moeten zeuren want we kunnen alles kopen wat we graag willen. Maar wij moeten ook echt wel opletten wat we kopen en het is maar net waar je je geld aan uit wil geven. Kreeg laatst ook weer te horen of Noa nu alweer nieuwe schoenen heeft en dat het kind zo wel verwend word en dat haar niets te kort komt. Tuurlijk komt haar niets te kort maar waar bemoeit iedereen zich toch mee. Oordeel toch niet zo snel over een ander. Wat de 1 belangrijk vind hoeft een ander helemaal niet belangrijk te vinden. Ik rij dan wel BMW, maar wat ik net ook las bij iemand, als een vriendin geen auto heeft en iets wil halen help ik haar ook.
Tja het gras bij de buurman is altijd groener! We merken wel dat veel mensen tegen ons op kijken omdat we een eigen bedrijf hebben. Nou nergens voor nodig, wij moeten ook gewoon zuinig aandoen anders redden we het ook niet. En ook wij moeten voor iedere euro keihard werken!
Mijn moeder heeft een nieuwe auto gekocht. Alles bekeken en alle optie genoteerd. Pakt die man (verkoper) zijn financiele papieren erbij en zegt zullen we het nu maar over de financiering hebben? Me moeder smoorde haast in de koffie. Ik ga toch geen auto bestellen als ik hem niet kan betalen was haar antwoord. De beste man was heel verbaast. Bijna niemand kocht in deze tijd een nieuwe auto zonder lening. Wat ik wil zeggen is dat het vaak heel wat lijkt. Maar voor alles kun je tegenwoordig een lening krijgen. Mensen met de mooiste spullen zitten er vaak tot de nek toe in. Ik heb altijd geleerd dat je geen geld kunt uitgeven wat je niet hebt.
Wij hebben pas een schrijven gehad over autofinancieringen (hebben zelf ook een autobedrijf) en 65 procent van de nieuwe auto's die verkocht worden, wordt gefinancierd(zakelijk en particulier bij elkaar dan)..
wij hebben het goed en daar ben ik blij mee hebben gelukkig geen schulden en houden genoeg over om de dingen te doen die we kunnen doen en willen doen mijn kinderen zien er ook altijd goed uit tuurlijk koop ik mijn kleding nieuw maar ook als ik hier iets leuks zie zal ik dat zeker kopen daar ben ik echter niet vies van hou erg van merkkleding en vind het leuk om het dan goedkoper te kunnen kopen en dan in de hoop het goed eruit ziet.. vind het altijd erg om te zien dat andere het slechter hebben als ik en dat is zeker niet verkeerd bedoeld er zijn zo veel mensen die schulden hebben de een hun eigen fout daar heb ik geen medelijden mee en een ander door schuld van ander bv ex en dan vind ik dat echt heel erg ik loop ook zeker niet te koop met wat wij hebben ik ben nog steeds wie ik ben ben geen boe man help graag andere en dat doe ik ook vaak.. ik oordeel nooit over een persoon zo zit ik niet in elkaar
Vreselijke eigenschap! Bijna iedereen maakt zich er weleens schuldig aan maar ik heb er echt veel last van gehad. In de ogen van een buitenstaander hadden wij het altijd volledig voor elkaar. Grote huizen, grote auto´s en haute couture. Als mensen je dan zien is dat meestal op het moment dat je vrij bent en gek genoeg leggen mensen dan niet snel de link dat we niet altijd vrij zijn. In ons geval was het bijna nooit vrij zijn! Wij werkte allemaal heel erg hard en verdiende daar een goede boterham mee. Dat we toevallig allemaal voldoende capaciteiten hadden is wel een prachtig geschenk maar voor de rest is niets in het leven een cadeau. Dus oordelen over het feit dat ik bepaalde dingen kocht die duurder waren dan de meeste ervoor uit wilde geven vond ik echt zooooo oneerlijk en vervelend! Inmiddels heb ik ook een gezin en een man en ook nu werken wij erg hard voor alles wat we hebben. En zelfs nu krijg je de opmerking dat het wel lekker makkelijk is om soms een risico te nemen als je toch weet dat je nooit op straat komt te staan. Daar gaan mijn haren echt recht van overend!
helaas weet ik zelf maar al te goed hoe het is als er geoordeeld werd, helaas is dat ook mis gegaan, en de mensen die mijn moeder wisten te vinden toen mijn vader nog leefde en er "geld genoeg" was die hebben we nooit meer gezien toen hij overleden was en ze rond moest komen van 30,00 per week en leefde in een geleende caravan. je wil niet weten wat er allemaal gezegd is wat mijn vader gedaan zou hebben, extra vrouwen en verkeerde handel noem maar op. ik heb ze altijd lekker in die waan gelaten wij weten de waarheid, maar wij hadden ook 3 auto's op de oprit staan waarvan 1 van dochter mij dus waar ik altijd hard voor heb moeten werken, 1 prive en 1 lease auto dus ach het is zo makkelijk
En mensen vergeten vaak de we dan ook de keuze maken om er hard voor te werken en in vrije tijd veel leveren. Daar worden we niet ongelukkiger van maar ik kan me er dan soms boos om maken. Er zijn in onze omgeving ook mensen die dat soort opmerkingen maken en dan lekker verwijtend.