078mama, precies. Zo hebben wij zelfs 'vrienden' gehad die ons telkens een slecht gevoel probeerden te geven. Steeds tegen mij zeggen, goh is hij nou weer weg? Nou je kunt beter alleen gaan wonen. Dat soort dingen. Terwijl we altijd 1 dag in de week en om het weekend samen vrij zijn. Verder vaak 's avonds samen, dus dat ging nergens over. Toen hadden ze zelf een nieuwe auto, omdat ze geld hadden gekregen van hun ouders. En wij met onze stomme koppen hardstikke enthousiast voor ze... Maar als ik na ga hebben zij eigenlijk nooit dat ze blij voor ons waren op wat voor manier dan ook. Ook toen we gingen trouwens was het: wat raar, dat stelt tegenwoordig toch geen reet meer voor. En toen ze zagen hoe we het geregeld hadden met paard, koets, veel luxe. Nou toen waren we weer uit de hoogte. Maar wel lekker gaan zitten buffelen op onze bruiloft en mevrouw maar traantjes weg pinken. Kan er weer kwaad om worden als ik het zo schrijf. Wat zijn mensen toch soms afgunstig.
Wij hebben het niet slecht hier, maar dat gaat in het "echte leven" niemand wat aan, als je het mij vraagt... We doen/kopen wat we willen, houden ons niet in maar we zijn "gelukkig" niet zo materialistisch... Vind het veel fijner om iets meer op de spaarrekening te hebben staan voor het geval dat... Maar dat mensen oordelen hou je altijd!!!! Ik zie het ook bij m'n ouders... Veel mensen hebben commentaar op ze en oordelen over "hoe ze het allemaal wel kunnen doen" M'n ouders hebben een héle grote auto, tja je moet wat als je nog 5 kids thuis hebt (allemaal onder de 15) ze hebben een grote caravan en gaan lekker elke vakantie een paar daagjes weg met de kindjes! Gaat toch verder NIEMAND iets aan hoe ze het kunnen doen?
Die opmerking hebben wij ook al zo vaak gekregen. Manlief heeft een goede baan en ik werk ook een paar dagen per week, we houden van de nieuwste gadgets, gaan elk jaar 2x op vakantie, kopen dure kleren. We kunnen het makkelijk betalen dus waarom niet? En als ik dan zo'n opmerking krijg zeg ik altijd gewoon idd we hebben geld zat. Heb je daar problemen mee? want ik ga me er niet voor verontschuldigen. Nu ook we zijn ons huis aan het verbouwen: dakkapel, zolder, badkamer, wc, trappen. Zegt er hier 1 in de straat de bank zal wel blij met jullie zijn met al die extra rente. Dus ik zeg pardon? Ik denk dat voornamelijk mijn bankrekening minder blij zal zijn met al die hondjes erop die blaffen: af af af`! Ik denk altijd maar zo dat zegt denk ik meer over de persoon zelf.
Weet er alles van. Ja wij hebben een platte breedbeeld tv en home cinema set. Maar die tv hebben wij gekocht van belastinggeld die we elk jaar terug krijgen en we het toen nog wat ruimer hadden, en de homecinema hebben we gekregen van familie. Dat is onze enige luxe wat we hebben oja en de laptop die me man kreeg bij zijn abonnement van de mobiel die hij voor zijn werk heeft. Me kids lopen in 2e hands kleding, ja soms zit er merk tussen maar dat krijgen we allemaal dus komt niet uit mijn beurs. Ik loop in 2ehands kleding, me man ook. Heel enkel in de uitverkoop dat hij eens een shirtje voor 5euro koopt. En in huis is hier eigenlijk niks wat we zelf gekocht hebben, oja het dressoirkastje hebben we 7 jaar geleden zelf gekocht toen ik zwanger was van de eerste. Toch denken mensen dat wij het goed hebben, maar als ik ze vertel hoe en wat dan schrikken ze omdat ze het niet verwachten bij ons. Dus ja mensen kan je soms heel snel beoordelen zonder dat je echt weet hoe en wat. Ik beoordeel niemand zonder dat ik echt weet wat er speelt. Mij hoor je ook echt niet klagen. Ja er zijn zoveel dingen die ik wel zou willen, en anders zou willen zien. Maar ik kan er niks aan veranderen. Dus zolang ik en me gezin gezond en gelukkig zijn vind ik het wel best. Je gezondheid is onbetaalbaar denk ik maar zo!!