Oordelen over iemand n.a.v. het uiterlijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Oja hoor dat doe ik ook wel.

Zo vond ik mijn vriendin, toen ik haar voor het eerst ontmoette, een vreselijk arrogant, over het paard getild, overdreven mokkel :p

Zijn nu al jaren heel close bevriend :D
    Ze weet dat ik zo over haar dacht en kan er wel om lachen ;)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh dat doe ik ook zeker wel. Al geef ik iemand altijd een kans om het tegendeel te bewijzen.
    De eerste keer dat ik mijn vriend ontmoette kon ik alleen maar naar zijn gouden oorbellen kijken en niet omdat ik ze nou zo mooi vond :).
    Even ter verduidelijking: ikzelf heb geen gaten en/of plaatjes in/op mijn lichaam die daar niet horen omdat ik dat niet mooi vind.
    Maar toch zijn we inmiddels bijna 10 jaar samen. (Oorbellen en andere piercings zijn inmiddels wel verdwenen :D)

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

nope ik doe dat dus niet
    neem mensen zo als ze zijn
    als ik de eerste keer zie oordeel ik niet op uiterlijk of hoe ze kijken
    niet iedereen doet dat:)
    vind dat altijd jammer als mensen dat doen maar ja het maakt de mens en zo zijn vele personen dat is niet erg helemaal niet
    en je mag op een eerder oordeel terug komen zo is het leven en zo gaat het leven:)
    misschien doe ik het niet omdat ik zelf ben veranderd kwa uiterlijk
    bv eerst heel dun en nu maatje 48/50 hebben
    dan ga je heel anders in het leven staan en bekijk je ook alles anders;)

4. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hihi... Dat geld hier ook.
    Heb een neus"piercing" en wel wat oorbelletjes + navelpiercing (wat uiteraard niet altijd zichtbaar is).
    Ik ben de zachtheid zelve (zolang je niet op mijn tenen trapt) maar sommigen denken daar echt anders over zolang ze me niet kennen...

5. Anice

Anice Niet meer actief

Tuurlijk heb ik een ook eerste indruk van iemand dat is ook normaal maar dat is idd iets anders dan een oordeel hebben over iemand. Ik denk dat ik wel weet waarom sommige mensen mij verkeerd beoordelen. Het is waarschijnlijk het totaal plaatje wat eerder al eens is opgenoemd. Het uiterlijk, kleding, beroep van echtgenoot. De meeste mensen gaan er dan al vanuit dat je per definitie niet leuk en aardig kan zijn. Plus het feit dat ik niet spontaan ben wat tegenwoordig altijd van je verwacht wordt. (ik haat het woord spontaan :x)
    Als ik vraag waarom ze dat dachten krijg ik meestal een vaag antwoord en veel gemompel wat eindigt met maakt niets meer uit. Je bent aardig.

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

precies! ik denk dat daarom iedereen wel (dan wel onbewust) mensen op hun uiterlijk beoordeelt, ook al doe je er verder helemaal niks mee.

Wat betreft TS: ik zou dan iig niet zeggen dat ik iemand heel anders had bedacht dan dat diegene echt is. Dat houd ik voor me.
    zoiets kan raar of misschien wel kwetsend overkomen
    ik zou zelf ook verontwaardigd zijn als iemand dat tegen me zegt.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Whaha mijn vriendin vond mij ook maar een achterlijke haha. Ik vond haar maar een chaggarijnige snotneus (ze is 6 jaar jonger dan dat ik ben). Na een jaar zijn we heel goede vriendinnen geworden.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Shadixxx (hoeveel x'en had je ook nog?),
    Je hebt het in je eerste post over groepjes, die groepjes uitschelden...whahah
    Nou, daar gaat het hier natuurlijk niet over, wat mij betreft niet in elk geval.

Het gaat er meer om; Geeft iemand je op het eerste gezicht een bepaald gevoel of niet.
    Ja, natuurlijk krijg je een bepaald gevoel, idee..van hoe iemand is.
    Dat heb je hier al.
    Hoeveel mensen tegen mij al hebben gezegd; Jeetje, ik dacht dat je er heel anders uit zou zien..hahaha
    Je gaat je een beeld vormen bij iemand. Dat kan dus ook als je iemand niet ziet maar alleen leest.
    Het hoeft ook niet altijd negatief te zijn.

9. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Meestal als je iemand ziet, dan oordeel je daar al snel naar, maar of diegene echt zo is, ja dat is maar de vraag.
    Als je bepaalde opgedirkte trutjes ziet, dan denk ik al weleens, dat zal wel een echt verwend nest/bitch zijn... sorry............
    Maar dat wil niet zeggen of het zo is.

Ik heb vaak wel gelijk hoe ik mensen inschat, zo ook iemand die zich mooi voordeed en medelijden wou hebben, dan voel ik het heel goed aan dat dat niet zo was, achteraf is dat ook bevestigd, dus ja denk wel dat je eigen gevoel ook vaak gelijk heeft, tenminste, bij mij wel, voel mensen heel goed aan

10. Seth

Seth Niet meer actief

direct oordelen niet.....
    zeker niet gelijk VERoordelen....

maar het uiterlijk van iemand is toch wel vaak de eerste indruk.... (tenzij je iemand op een andere manier eerst ontmoet.. zoals bijvoorbeeld hier op zw.pagina)

ik vind het in ieder geval een onderdeel van het "totaalplaatje".... en daarop basseer ik mijn mening over iemand

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als iemand ronduit onverzorgd is, grof taalgebruik heeft...kan ze nog zo aardig zijn, maar dan zou dat nooit een vriendin van mij kunnen worden. Nou kom ik over dat onverzorgde misschien nog wel heen...

12. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    #72 Ghurabaa, 5 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
    Tsja, ondanks dat ik zelf vaak op straat uitgescholden en nagestaard word door mijn uiterlijk, heb ik zelf ook op het eerste gezicht altijd een bepaalde associatie bij iemand. Zo is het nou eenmaal..
    Ik denk dat het belangrijker is wat je er mee doet. Zo vind ik het belangrijk dat je gewoon altijd open staat voor de ander, en ook je mening bij kan stellen.. :)

Maar helaas zijn er veel mensen die je wel direct benadelen, maak het wekelijks mee..:)

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja hoor, ben ook geen engeltje..
    Ik zie dan ook eerst de kledingstijl of verzorging.... soms geheel onterecht maarja soms gebeurt het welleens ja...

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik denk dat iedereen dat wel doet, vraag is alleen: kijk je daarna ook naar het innerlijk?

ik geef altijd iedereen een kans!

15. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Pff ik kan alleen maar ja antwoorden op deze vraag. Ik heb altijd een sterke indruk en vaak ook een sterke mening. Niet netjes en soms niet terecht.

Maar (!!! en dit is een belangrijke maar) ik laat me gelukkig nog graag verrassen door mensen en ben nooit te beroerd om mijn mening bij te stellen en dat uit te spreken! En daar heb ik hele waardevolle vriendschappen aan over gehouden!!

Deel Deze Pagina