Ben het met je eens ts, natuurlijk moet je gewoon je mening kunnen geven maar het mag soms wel wat genuanceerder.. Vind sommige reacties op het viva forum serieus nergens op slaan, hoe dom je een vraag misschien ook vind.. Je hoeft elkaar niet compleet af te zeiken! Gelukkig is er voor ieder wat wils he..
Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind om al de vetschillende reacties te lezen. En ja het is een discussieforum dus vandaar ook deze discussie. Gelukkig zijn het er ook maar enkele waarvan ik denk dat ze het wel wat beter neer hadden kunnen zetten ipv de vraag meteen dom of wat dan ook te noemen. Het zal ook de anoniemiteit van internet zijn waardoor iemand het zo durft te zeggen. En ja er zullen reacties blijven komen waarvan ik denk als je niks aardigs hetb te zeggen... En ik zal waarschijnlijk in sommige gevallen precies hetzelfde denken maar reageer dan maar niet want daar heeft de ts niet om gevraagd. En ja heel veel hormonen op dit forum die alle kanten op vliegen
Gelukkig zijn hier al een hoop mensen die zeggen wat ik direct dacht: een wereld waarin alles lief en aardig en supportive is, is de moeite niet waard. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom toch zoveel meisjes en vrouwen meningsverschillen zo vreselijk vinden dat ze liever hun kop in het zand steken. Hoogst opmerkelijk. Kijk, op de man spelen is niet netjes, maar uiteindelijk is discussie gewoon beter als je zo nu en dan geprikkeld wordt en gedwongen om andere perspectieven te zien.
Cactusje, ik ben het helemaal met je eens Het gaat er niet om welke mening je hebt maar hoe je deze verwoord.
Nou ik ben een van die mensen die geoordeeld/veroordeeld heeft in het wwjk topic. Heb het niet gedaan in topic zelf. En we hoeven echt niet allemaal koetjie koetjie te doen. Sommige vragen zijn nou eenmaal te dom...
hier dacht ik ook echt serieus aan net een maand lid en nu al ergeren tja dan denk ik ook echt dat je hier niet op je plek bent, ik vind juist ZP een van de beste en meest medelevende forum, en ook ik vind dat er heeel vaak topics en reacties zijn die echt goed zijn, maar soms denk ik ook weleens jeetje TS wil je alleen gelijk hebben
het ligt er natuurlijk wel aan hoe je iets brengt. Regelmatig zie ik dat iemand dom of aansteller word genoemd. Zeg dan gewoon ; ik zou me er niet druk over maken of iets in die trant. Iedereen mag zijn mening geven maar ik vind het persoonlijk ook erg storend hoe sommige dingen worden gezegd. Blijf in elk geval gewoon aardig en snauw niet iemand af.
Dit is inderdaad een behoorlijk meelevend en vriendelijk forum. Als je actief bent op bv Viva dan weet je dat het er daar heel anders aan toe gaat. In vergelijking met Viva is dit een heel lief, meegaand forum. Mensen oordelen hier relatief weinig. In mijn optiek soms echt te koetelekoet. Ik vind het niet nodig om altijd maar met iemand mee te praten en overal heel begripvol op te reageren. Soms is het ook goed om tegen iemand te zeggen dat iets echt heel erg buiten proportioneel is
Ben hier zelf al eens eerder lid geweest toen ik de eerste keer zwanger was alleen toen onder een andere naam.. Geen idee meer wat het toen was is al wat jaartjes geleden. Ik wilde dus weer op dit forum omdat ik er toen ook veel aan gehad heb en ik het ook leuk vond om om de verhalen en vragen van anderen te lezen. Ik vind mezelf dus niet echt nieuw hier.
De laatste tijd veel topics waarvan ik denk ' stapje terug, nuchter nadenken en niet zo stressen' Ook worden veel topics erg over de top geschreven, dat kan natuurlijk ook anders. Op die manier lok je ook zulke reacties uit. Er is een groot verschil tussen ' ik ben oliedom geweest!! OMG!!!1!!! ' en ' ik maak me zorgen'
Ik snap wel wat TS bedoelt.. Ik denk dat het niet zozeer gaat om alleen maar 'ja en amen' zeggen, maar om de manier waaróp iets gezegd wordt. 'Pfff, waar maak je je druk om? Echt, je moet wel een heel simpel leven hebben als je je om dit soort dingen druk kunt maken.' of 'Nee, ik zou me daar niet druk om kunnen maken. Wel naar voor je dat jij het zo voelt!' Dat zijn al twee heel verschillende antwoorden, waarin eigenlijk hetzelfde gezegd wordt. En dan valt de bovenste reactie nog mee, vergeleken met de reacties die regelmatig echt op ZP worden geplaatst Denk dat het niet verkeerd is om daar een beetje op te letten. In sommige situaties snap ik felle reacties heel goed, ik kan zelf ook heel fel reageren als het gaat om iets wat me raakt, maar eigenlijk is dat lang niet altijd nodig..
Helemaal met je eens. Bij het eerste antwoord heb ik ook zoiets van: wat is de meerwaarde dat je moet benoemen dat iemand een simpel leven heeft? Ik kan me ook druk maken over kleine dingen (gelukkig maar) maar dat wil zeker niet zeggen dat ik een simpel leven heb met geen tegenslagen. Het tegenovergestelde is helaas waar. Je hoeft echt niet iemand naar de mond te praten of het met iemand eens te zijn. En ik denk dat het ook echt wel duidelijk is hoe ts dit topic bedoeld.
zo heb ik het idd ook bedoeld. je hoeft het echt niet overal mee eens te zijn of alles maar te betuttelen. maar sommige reacties idd vind ik te ver gaan en kwetsend voor de ts. zoals ik zelf al gezegd heb heb ik soms ook in gedachten een felle reactie maar zal het nooit zo opschrijven.. geschreven tekst moet je denk ik sowieso al voorzichtiger mee zijn omdat het snel anders over komt dan dat het bedoeld is.
Hier ben ik het ook mee eens. Eerlijk zijn kan ook prima zonder bot te zijn, des te meer kans dat iemand ook daadwerkelijk iets met je antwoord doet indien nodig.