Mijn man walgt van mij na bevalling

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Fieremama 1987, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fieremama 1987

31 jul 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Bij deze wil ik.even mijn verhaal kwijt.
    3 weken geleden ben ik bevallen van een 2e prachtdochtertje.
    Net als bij de eerste zwangerschap was ik veel bijgekomen, bijna 30 kilo. Na mijn eerste zwangerschap is dat er allemaal terug afgegaan dus zal het mij zeker nu ook wel lukken.

Gisterenavond heeft mijn man mij echter diep gekwetst. Hij zij dat hij heel onaantrekkelijk vindt en en dat hij niet snapt waarom ik weer zoveel ben bijgekomen. Als hij andere pasbevallen mama's ziet vindt hij dat ze er allemaal veel beter uitzien dan mij. Hij kijkt ook veel liever naar andere vrouwen zei hij letterlijk. Hij vertelde ook dat ik zeker geen seks zou moeten verwachten want jij vindt mij dus echt gewoon lelijk :(
    Hij zei: als ik een dik wicht zou hebben gewild, dan.Had ik mij wel een dik wicht gezocht. Verder kreeg ik ook nog opmerkingen over de striemen op mijn buik. Ik vertelde hem dan dat hij het ook niet raar moet vinden dat ik dan niet wil dat hij mij naakt ziet. Zijn antwoord was dat hij daar dan ook niet op zit te wachten.
    Ik heb echt de hele nacht gehuild. Ik had nooit zulke woorden uit de mond van mijn man verwacht.
    Wat moet ik hier nu mee? :(

2. Fieremama 1987

31 jul 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor eventuele typfouten, ik ben nu eenmaal aan het huilen...

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wow. Echt. Wow.

Heeft hij zoiets ooit eerder al gedaan? En wat was zijn reactie toen hij merkte dat je de hele nacht aan het wenen was? Heeft hij zich minstens geëxcuseerd?

4. Fieremama 1987

31 jul 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neen, totaal niet. Nu ligt hij zelfs nog te slapen en ik ben gewoon echt kapot.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry ik weet gewoonweg niet wat ik hierop moet zeggen...😢
    Buiten het feit dat ik hem een keer flink in zn ballen zou trappen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja zoiets :(

Ik denk dat ik hem vandaag even niet zou willen zien. Dus de deur achter me dichttrekken en de hele dag niks van me laten horen (alleen lastig dat je kleine kinderen hebt, dat haar net iets minder makkelijk), of hem gaan wakker maken en zeggen dat hij vandaag even niet thuis hoeft te zijn.

Ik zou het echt niet weten eigenlijk...

7. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.441
    372
    83
    in een huis
    O man. Mijn mond valt open! Weet gewoon niet wat inkomst zeggen. Jij hebt negen maanden jullie kindje in je buik gehad, en bevallen! Phoe! Je hebt nog zeker een jaar om weer rustig tot je oude gewicht te komen. Wou gewoon dat ik naar je toe kon komen 😔 Heel veel sterkte!

8. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Is jullie relatie verder wel goed? Want dit lijkt mij niet normaal.
    Hoe ging hij ermee om bij jullie eerste kindje dan?
    Als hij niet bij zinnen komt zal ik zijn koffers pakken en die voor zijn voeten smijten. Boeit het hem dan nog niks lijkt het mij een duidelijk verhaal.

Het klinkt heel hard. Maar hier ontbreekt echt respect.

Knuffel voor jou!

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Wauw oke, en dat vond hij nodig om te zeggen 3 weken na je bevalling? Heeft hij wel eens goed naar andere vrouwen gekeken die 3 weken terug zijn bevallen? De meeste zien er echt niet gelijk weer net zo strak als voor de bevalling uit hoor!

En dat je 30 kilo aan bent gekomen zegt niks, tenzij je echt ontzettend veel bent gaan eten, maar dat weet je zelf natuurlijk het beste. Maar als dat niet het geval is, soms kan je er gewoon niks aan doen!

Verder weet ik ook niks te zeggen, ik kan wel je man helemaal de grond in gaan trappen dat het een oelewapper is, maar dat veranderd natuurlijk weinig aan jouw gevoel en neemt de woorden niet weg. Hopelijk ziet hij deze ochtend in hoe kwetsend zijn woorden zijn geweest en dat mag je hem ook heel duidelijk maken!

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oohhh wat erg zeg!!!!!
    Wat een lul is die vent!:$

Ik weet niet hoe... Maar ik zou in ieder geval zorgen dat ik m vandaag niet hoofde te zien...
    Het liefst nooit meer eigenlijk

Wat ontzettend gemeen en laag van hem zeg.... Hij is om te walgen, niet jij!!

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    oh wat erg zeg, zou er bijna zelf van gaan huilen.... echt zo gemeen van je man. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij normaal gesproken wel liefdevol naar je is. Ik kan je alleen maar adviseren om hem te vertellen wat dit met je doet, maar aan zijn reactie te merken interesseert het hem niks hoe jij je voelt.... Misschien moet je hem dit topic laten lezen.

12. Fieremama 1987

31 jul 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de,steun alvast!
    Na ons eerste dochtertje heeft hij nooit zoiets gezegd en heeft hij mij gewoon de,tijd gegeven om terug af te vallen. Uiteindelijk was ik dan ook.terug mijn slanke zelf. Hij zou dan toch moeten weten dat het nu ook wel in orde zal komen?
    Ik begrijp echt niet waarom hij mij zo wil kwetsen. Ik weet uiteraard zelf ook wel dat er momenteel nog een 15 kilo af moet om terug te zijn zoals vroeger maar ik doe echt mijn best. Ik kan nog altijd niet goed vatten dat hij zoiets heeft gezegd. Ik ben ook bang dat zelfs als hij het goedmaakt, ik dit toch nooit zal kunnen plaatsen en echt vergeven. Maar ik ben net 3 weken terug mama, ik.kan ons huwelijk nu toch niet zomaar opgeven?

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Natuurlijk is dit op geen enkele manier ok. Maar erger nog dan TS vind ik de 2 kindjes die in deze uiterst ongezonde relatie zitten. En daar spreek ik TS wel op aan. Je maakt mij namelijk niet wijs dat een kerel die werkelijk uit het niets zo onvoorstelbaar onaardig is tegen zijn pas-bevallen vrouw in de periode ervoor de perfecte man was om vader van je kinderen te worden.

Daarnaast vraag ik me ook af waar bij hem nu deze uitbarsting vandaan kwam. Want je bent niet plotsklaps na een bevalling 'dik'. Dus maakt hij al maanden dit soort onderwerpen? Of was het een ruzie die ontspoord is in elkaar de meest kwetsende dingen toeroepen?

En dan als laatste: TS, stop met janken en ga wat doen. Je bent moeder van 2 kinderen. Hóp. Ga het regelen. Praat het uit, kom erachter wat er werkelijk scheelt (en spaar daarbij jezelf niet) of ga bij deze vent weg. Maar janken heeft niemand wat aan.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wat een lul. :eek: Los daarvan: hoeveel vrouw men ziet hij DRIE (!!!) weken na hun bevalling? En misschien had hij voordat hij aan kinderen begon te de ken na moeten denken over eventuele veranderingen en zich daar in moeten verdiepen... Lijkt me tijd voor een goed gesprek, eventueel met iemand anders erbij, en als hij zo blijft denken en praten, dan zou ik daar wel conclusies uittrekken...

15. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Owh wauw wat heftig! Wat verschrikkelijk om dat te horen zeg, zeker van een persoon die nu juist jouw onzekerheden hoort weg te halen.

Is er mischien iemand waar je mee kan praten hier over, en die hem mischien zijn ogen kan openen?
    Zijn moeder bijvoorbeeld? Een goede vriend?
    Ik zou hier iniedergeval niet (alleen) mee blijven lopen.
    Hier bij het CB hebben ze voor dit soort problemen ook hulp. Mischien kan je daar is navraag doen.

Ongeacht hoeveel kg je ben aangekomen hoeveel tijgerstrepen je hebt gekregen, wees trots op jezelf en op je lichaam. Je hebt immers een wonder op de wereld gezet. Jij bent een van de gelukkige die dit mooie proces weer heeft mogen mee maken!

Heel veel liefde en sterkte gewenst & ik hoop dat je man snel zal inzien wat voor prachtige vrouw je bent!

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik ben het niet vaak met hilly1980 eens, maar nu wel. Als een man dit soort dingen tegen me zou zeggen, was dat echt het laatste.
    Ik zou direct zn zooi pakken, langsbrengen op zn werk en de sloten veranderen.

De tyfus dat dit normale ruziepraat is. Zulke taal is puur om iemand op zn diepst te kwetsen en dat doe je niet als je van iemand houdt.

Huil het eruit en dan snel je plan trekken.

Sterkte meid!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Kom op zeg, ze zit in haar kraamperiode, tuurlijk mag ze janken als haar man zoiets zegt.

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Die had een enkeltje naar moeders huis gekregen. Na een week ofzo kon hij komen om het te bespreken. Zo niet? Prima dan wordt hij lekker weekend vader.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    En ik weet eerlijk niet of ik met een man die zulke opmerkingen zou maken zou kunnen samen blijven. Mijn man is soms ook echt een botte l*l, maar dit gaat wel heel ver hoor.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Dat. Daarnaast weet je niet of hij het eerder gezegd heeft en als dat niet zo is, is het wel even omschakelen voor ts natuurlijk. Waarna ze wellicht wel gaat handelen, ook dat weet je niet.

Deel Deze Pagina