Oordopjes voor zwemmen (1,5 jaar)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Heeft iemand ervaring met oordopjes voor een dreumes van 1,5 jaar?
    Ik wil deze nl aanschaffen, zodat ik kan gaan zwemmen met hem. We hebben 1x eerder gezwommen en de kleine had gelijk een goede oor-ontsteking te pakken!

Alvast bedankt!

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb ze voor mijn dochtertje bij de kno arts laten maken en vind het 1000 keer beter dan iedere keer met douchen, badderen en zwemmen watjes in haar oren doen en afplakken.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tesske mag ik vragen waar je zit ? Bij welke KNO? Want onze KNO arts doet t niet, die vindt zwemmen met oordoppen onzin...

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    bij de kno arts (dr. Roex & dr. Bolhuis) van het mst in enschede, hij raad het juist aan maar tess heeft ook buisjes en ik weet niet of dat verschil maakt?

5. LovelyDK

Ja mijn zoontje heeft ook buisjes vandaar... Hmm jammer genoeg is Enschede te ver :(

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wat gek...en wat doe je nu in zijn oortjes dan om te zorgen dat er geen water in komt?

7. LovelyDK

Tesske niks... Mijn KNO arts zegt dat hij gewoon mag zwemmen, dat ik hem gewoon niet onder water mag laten...

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Maar met spetteren & springen in het water komt er toch ook water in zijn oren? Wat vervelend dat ze geen oordopjes willen maken...;)

9. LovelyDK

Foute post sorry!

Maar mijn arts zei dat hij 2 weken na t plaatsen van de buisjes niet mocht zwemmen en daarna wel gewoon! Spatters zijn niet erg, onder water werd alleen afgeraden.. En toen ben ik bij schoonenberg hoorcomfort geweest & die raden ook af om doppen te maken als een kleintje buisjes heeft omdat door dat spul wat ze erin spuiten het buisje los kan gaan :(

10. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik werk in de wereld van hoortoestellen, gehoorbescherming en dus ook zwemdopjes. Kijk eens op www.hoorprofs.nl Hier kan je een goede audicien (de opticien, maar dan voor je oren) bij jou in de buurt vinden die een oplossing op maat voor je kleintje kan maken.

Succes!

11. LovelyDK

Thanks voor de tip!

Ik ging twijfelen en heb hier zelfs een folder liggen waarin staat dat het achterhaald is dat oordoppen nodig zijn bij buisjes.. Dit omdat de buisjes zo klein zijn dat het water met 'normaal' zwemmen daardoor niet naar binnen gaat...

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat verhaal over dat de buisjes los kunnen gaan heb ik nog nooit gehoord maar het zou natuurlijk best kunnen.
    De kno hier geeft aan dat het niet verplicht is om met dopjes te douchen/zwemmen maar dat het wel aan te raden is om oorpijn na het douchen/zwemmen te voorkomen. :(

13. LovelyDK

Na naja vreemd hè! Als alle artsen en cb's 1 lijn zouden trekken overal in zou dat fijn zijn !
    Grrr wij gaan volgende week naar Turkije.. Zou ik dan nog doppen kunnen laten maken ergens?

Deel Deze Pagina