Mijn zoontje gaat in januari op zwemles. Hij heeft echter veel en vaak last van oorontstekingen. Hebben jullie kinderen weleens (op maat gemaakte) oordopjes gedragen tijdens het zwemmen? En kunnen ze de badjuf/badmeester dan nog horen? En blijven ze goed zitten? En als laatste: waar hebben jullie ze laten aanmeten?
Hoi mijn zoontje heeft op advies uit voorzorg oordopjes bij het zwemmen. Ze kunnen er gewoon mee horen, blijven goed zitten maar wij plakken er nog een pleister over zodat hij ze er ook niet uit pulkt. Bij ons meteen ze ze in bij de brillen speciaalzaak. Kosten 26,50 Ik zou ze gewoon aanschaffen baat het niet dan schaat het ook niet.
Hee, bij de opticien?? Daar had ik nog niet aan gedacht dank je. Ze mogen er alleen niet mee duiken he begreep ik? Weet alleen niet waarom niet: of het niet goed is voor de druk of dat je ze dan gewoon verlies? Ik ga ze zeker laten aanmeten. Heb je nog iets vergoed gekregen van je verzekering of is daar weinig kans op?
Mijn dochter heeft buisjes na vele oorontstekingen. Met zwemmen hoeft ze geen oordoppen van de KNO. Deze voorkomen namelijk geen oorontsteking, aangezien het water ook binnenkomt via neus en mond. Maar ze kreeg op een gegeven moment toch wat pijn in haar oor tijdens het zwemmen en daarom hebben we nu oordoppen in. Ik haal ze bij Etos of Kruidvat. Zijn van die zwemdoppen die je zelf kunt inbrengen. Aanmeten is niet gelukt bij de audicien omdat dochter in paniek raakte. Dus vandaar de kant en klare van Otalgan. Zijn blauw met een kleine pinguin erop. Ze blijven prima zitten (mits je ze goed erin doet) en ze hoort de meester prima.
dank je. ik lees erg veel verschillende meningen van kno artsen op het internet. denk dat ik maar het beste gewoon naar mijn kind zou luisteren. Zoveel kno artsen zoveel meningen leek het wel! Gelukkig heeft mijn zoontje geen buisjes meer, maar qua water en misschien ook wel qua geluid wil ik hem wel wat meegeven.
Ik gebruik zelf met zwemmen altijd 1 oordop, maar hoor dan echt een stuk minder, kan je voorstellen met 2 oordoppen. Zou denk ik wel kijken voor oordoppen die wel geluid doorlaten. Oordoppen houden wel degelijk ontstekingen tegen van buitenaf. Als je het binnenkrijgt via mond of neus is dat toch echt anders. Ik heb een gevoelig trommelvlies aan de linkerkant die snel ontsteekt, en dan slaat het snel door naar binnen en sowieso doet het gewoon heel erg pijn.
Zeker aan te raden! Als de oudste ze niet in heeft dan heeft ze prompt een paar dagen later een loopoor. Hier ook bij de opticien op laten meten.
Onze dochters hebben ze voor zwemmen en douchen echt nodig, de oudste heeft geen buisjes meer maar wel geperforeerd trommelvlies aan beide kanten en onze jongste heeft nog buisjes, beide hebben geheid een loopoor die pijn doet ( door de ophoping gaat het alsnog kloppen) als ze de doppen niet in doen met douchen of zwemmen Ze moeten dan elke twee dagen naar de kno om de verstopping weg te halen. Ze horen wel minder met de doppen in, onder water durven ze beide niet dus of het onder water ook goed werkt en of ze dan wat horen of niet weet ik niet, onze dochter gaat bijna op zwemles en ze is zo bang voor oorontsteking dat ze niet onder water wil, wij kopen voor haar nog een speciale zwem haarband voor om de oren zodat de doppen niet uit kunnen dan heeft ze er net wat meer vertrouwen in Wij hebben het bij een speciaal zaak laten aanmeten
Hier oordoppen ivm pijn als er water in komt (ze heeft buisjes). Eerst van de kno-arts, maar die bleven niet zitten. Daarna van de audicien, die blijven prima zitten. Ze mag er ook gewoon mee duiken (in het zwembad dan, echt diepzeeduiken wellicht niet ivm de druk, maar dat is niet aan de orde, dus heb me daar niet in verdiept ). Ze hoort eel iets minder met dan zonder, maar ze hoort sowieso al niet 100%, dus de juf of meester moet er toch al rekening mee houden (wat ze helaas niet allemaal doen).
Dochter had constant oorontstekingen, buiten het trommelvlies. Oordoppen hebben dat voorkomen! Wij hebben gewoon die kneedbare van Otalgan geloof ik met pinguïn erop. Werken super! Ze hoort idd minder maar genoeg voor de juf te horen hoor. En anders roepen die wel wat harder.... 😜
Ik denk dat ik voor Schoonenberg ga, gewoon toch echt aangemeten. Als ik bij wijze van 5 soorten bij de drogist koop en t werkt niet, ben ik hetzelfde geld al kwijt. Wat ik wel vreemd vind is dat ze bij Schoonenberg 60 euro zijn per paar en bij beter horen het dubbele voor 1 stuk!
Ze bevallen uitstekend. Ik weet niet meer wanneer het was, ik geloof vorig jaar, maar toen stond op de site ook 60 euro.
Sorry dat ik even een vraag stel TS maar meiden die het hebben laten aanmeten bij hun kindje: ik neem aan dat kindjes nog groeien. Hoelang is dan de doorlooptijd van oordopjes die op maat zijn gemaakt? Ons zoontje heeft ze ook nodig maar ik denk dat ik dan bezig blijf als ik die nu al laat aanmeten (hij is net 1)
Zijn er ook moeders die kinderen laten zwemmen met oordopjes, puur omdat kinderen niet met hun oren achterover in t water willen ( dl heeft twee keer neusamandelen eruit, was altijd verkouden, oren schoon dat wel) wel heeft ze laatst proppen eruit laten halen omdat t zeer deed, voorover springt ze er zo in, maar op de rug wil ze absoluut niet met der oren int water ( nee het is geen angst voor water ze is een waterratje)
Voor mijn zoon heb ik ook oordopjes op maat laten maken, was 25 euro bij beter horen. Hij heeft tussen december en april 5x oorontsteking gehad en uiteindelijk eind april buisjes gekregen. Volgens de kno arts hoefde oordopjes niet met zwemmen omdat het bij mijn zoon van binnenuit kwam door verkoudheid wat niet weg kon omdat het dicht zat. Maar ik heb toch voor de zekerheid oordopjes laten maken. Die man vertelde dat hij er ongeveer een jaar mee kan doen. Het ligt eraan hoe hard hij groeit. Als ze losser gaan zitten ff een pleister er overheen anders raak je ze misschien kwijt.
Mijn dochter heeft buisjes en mag hiermee zwemmen. Ik zou het eigenlijk eerst gewoon zo proberen. Het kan namelijk ook zijn dat je met oordoppen ontstekingen creëert. Je doet wel steeds wat in het oor en er kan zich van alles ophopen. En het is echt goed opletten met de hygiene. Voor ik oordoppen moest gebruiken had ik nooit ontstekingen en nu juist wel. Ik zou advies vragen bij een kno arts.
Onze KNO arts had aangegeven dat we wel doppen moesten gebruiken bij zwemmen. Sinds 13 maand buisjes. We moeten ongeveer 1x per half jaar nieuwe doppen laten maken omdat ze te los gaan zitten. Ook nieuwe doppen moeten we wel afplakken anders gaan ze uit, misschien toch eens die van opticien proberen. We hebben ook al eens zo'n ear bandit gehad maar die verschoof telkens als ze in het water sprong waardoor wij hem niet fijn vonden.