oorlelletjes gescheurd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

had een vraagje, ik deed daarnet mijn zoontje in bad en met het wassen van zijn haren voelde ik een korstje aan zijn oorlelletjes...
    de overgang van wang naar oor zeg maar! deze lijken wel gescheurd. ik hem dit nooit gemerkt bij hem... hij blijkt er ook geen last van te hebben maar vroeg me af of dit normaal is? ik heb eens nagedacht over hoe het gebeurd kan zijn? thuis lijkt mij de enige manier door zijn truitje uit te trekken, maar heb zelf eens aan mijn eigen oren getrokken en er moet toch al wel heeeeel hard getrokken worden voor dat dat zou scheuren :S en ik kan je zeggen dat is nou iets wat ik altijd heel voorzichtig doe...

snap er niets van!

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn neefje heeft het ook gehad. Het is zeg maar een soort kloofje. Bij bem duurde het zeker wel een maand voordat het weer dicht was, maar hij had er niet echt last van. Ook daar was het een raadsel hoe dit was gekomen.

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    is het niet gewoon een korstje wat je krijgt als je bv de shampoo niet goed uitspoelt? Of wat je krijgt als je het niet goed droog maakt achter de oren. Heb ik nl een keer gehad toen ze nog baby was doordat ik het niet goed droog maakte..... Nu let ik er extra goed op!

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm zou kunnen maar het is echt zoals macdee zei een soort kloofje. niet alleen korstje maar je ziet ook echt dat het een genezend wondje is..

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    was hier toen ook. Beetje rood en gezwollen. Heb het toen goed schoongemaakt met een gaasje en zag dat het niet open was. Later hoorde ik dat het dus kwam door oa niet goed afdrogen. Schaamde me best toen.......

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Liam had dit toen hij een paar maanden oud was. Ging vanzelf weer weg.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het een keer gehad bij Benthe, maar dit was echt waar het lelletje aan haar hoofdje vast zit zegmaar. Ze had toen een erg droge huid allemaal en was het daar dus door de droogheid soort van gescheurd. Een paar dagen ingesmeerd met bepanthen en toen is het weer over gegaan en niet meer terug gekomen.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey bedankt voor de tips! zal vanaf vandaag dus extra goed afdrogen. doe dat meestal wel, altijd met een hydrofiele handdoek. zal er nu extra op letten en mss achteraf gewoon wat babyolie op doen ofzo?

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

denk dat het idd van de trui uitdoen is, het hoeft niet hard te gebeuren.
    heb er zelf ook nog weleens last van, dat merk ik dan later pas, dan denk ik verrek wat zit daar nou weer, en dan zit er ook een korstje onder mijn oorlel.

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter had het achter beide oortjes. Toen ik op het consultatiebureau kwam gaf de kinderarts als advies om babyolie op een watje te doen en dat eroverheen te wrijven. Toen ik dat deed waren gelijk de korstjes verdwenen, dus misschien werkt dit ook bij jouw zoontje.

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik had er als kind ook altijd last van, maar het komt idd doordat het niet goed droog is! Ik had blijkbaar weinig geduld met afdrogen toendertijd hahaha... Let er nu ook goed op bij me kleine man.

12. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ook wel eens. Hij krijgt het als ik hem daar niet goed afdroog. Beetje bepanthen erop is het zo weer weg.

13. bouchere

bouchere Niet meer actief

Het zoontje van mijn vrindin had het ook (maar dat oorlelletje
    zat echt los)
    Je kon zo van achter het oortje richting wang kijken.
    Het cb had gezegd dathet kwam omdat elk kleintje als het
    moe word aan zijn/haar oor gaat frunniken.
    Ze is toch maar naar de HA gegaan en die zei dat ze juist moest
    opletten dat haar zoontje zijn vit D wel kreeg.
    Want volgens hem was het tekort daaraan.
    Heb hier wel kloofjes gehad,bij een oortje maar bij hem was het gewoon een sneu gezicht.
    Jochie kon er ook niet van afblijven.,oortje is op advies van HA
    afgeplakt.

groetjes
    diana

14. odet

odet Niet meer actief

hier is het ook.
    ben ermee bij de ha geweest en heb er creme tegen exceem gekregen
    geloof in elk geval niet dat het komt door een truitje uit te trekken.
    hier is het eens in de zoveel tijd insmeren want het blijft terugkomen

15. odet

odet Niet meer actief

omdat mijn zoontje er nu ineens weer heel veel last van had ben ik eens gaan google-en hierover.
    ik heb gevonden dat het een vorm van exzeem is.
    atopie.
    als je daar op googled of gewoon op scheur oorlel, dan vindt je veel info.
    ik denk dat ik morgen nog maar eens terug ga naar de huisarts.
    Hoe herkent u het? - Informatiefolders - Medisch A-Z - dokterdokter.nl

Deel Deze Pagina