Oorlelletjes uitgescheurd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marloesss, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn dochter van 4 heeft nu een paar maanden gaatjes. Alles ging goed, tot ik vanavond zag dat haar ene oorbel bijna doorgescheurd was! We hebben het oorbelletje eruit gehaald wat pijnlijk was. Ze heeft geen idee wat er gebeurd is en wij ook niet! Het moet haast wel vandaag gebeurd zijn, anders had ik het vanochtend met haren borstelen wel gezien...

Zou het mooi aan elkaar groeien of gaat het een akelig litteken worden? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat ik voor de zekerheid morgen de dokter nog maar even bel, al zal het niet meer geplakt of gehecht kunnen worden....

Bedankt vast voor tips en reacties!!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het zal ws wel een litteken worden maar daar zie je straks waarschijnlijk weinig van mocht ze ooit weer een nieuw gaatje laten schieten. Wel heel vervelend trouwens!

Maar heb wel mijn twijfels over het feit dat ze aangeeft dat ze niet weet hoe het komt. Ik zou daar toch nog eens voorzichtig naar vragen. Het achter een oorbel blijven haken doet al zeer, maar je oorlel bijna uit scheuren kan niet anders als echt veel pijn gedaan hebben.

Misschien durft ze iets niet te vertellen.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, wat naar!

Misschien een reden om maar niet direct weer nieuwe te laten schieten als het genezen is... Best jong toch, voor oorbelletjes?

Heb er verder geen ervaring mee.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben als klein meisje met mijn oorbel tijdens t rennen in een tak blijven hangen.
    Het is gescheurd (gelukkig niet helemaal) en het is nu dus een langer gaatje. Vervelend met oorknopjes moet dus altijd grote kopen. Ringen draaien er rond haha. En toen die hele grote oorbellen in waren zat dat vaak niet netjes.

Ik heb altijd grote oorknopjes erin gehad en kleine ringetje.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Daarom ben ik niet van gaatjes op zon jonge leeftijd (is overgens geen verwijt) ik zou wel een keer extra nadenken of je misschien beter nog even kan wachten. .. laat je kindje lekker vrij kunnen spelen zonder zich zorgen te hoeven maken. Dit komt namelijk vaker voor. T zal dicht groeien met misschien een heel klein littekentje

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je 't nu een tijd open laat (dus geen oorbelletje erin) heb je kans dat 't gewoon weer helemaal dicht groeit, kun je daarna weer een gaatje laten schieten.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 Ik zou ook wachten tot ze ouder is. Sneu, ik hoop dat het goed geneest.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ooit met mn oor aan de glijbaan blijven hangen met als gevolg ook een uitgescheurd gaatje.
    Dat is enorm gaan ontsteken en heeft dusdanig pijn gedaan dat ik nooi nieuwe oorbellen heb gewild.
    Aan die kant is er altijd een zichtbaar "gaatje" gebleven.
    Niet groot, geen litteken... Maar het is nooit 100% dicht gegroeid.
    Wel zichtbaar maar je kon er geen oorbel meer in doen.

Heb nu met angst en beven afgelopen zomer nieuwe gaatjes laten schieten samen met dochterlief. Doodeng vond ik het :)
    En precies dat oor is nu dus om de haverklap ontstoken.
    Kennelijk heb ik een maandagmodelletje qua oor :)

Moraal van het verhaal? Het drama valt wel mee en je kind is heus niet voor eeuwig verminkt maar zorg wel dat het ECHT goed schoon blijft.
    Desnoods geef je iets om te ontsmetten mee naar school of plak je het zolang ze op school zit af zodat er geen halve zandbak in komt.
    (En dan thuis wel eraf natuurlijk..)
    Brrr krijg nog kriebel in m'n maag van het idee.
    Typisch genoeg kan ik het me niet heel bewust herinneren maar zit de associatie nog heel goed verankerd in m'n onderbewuste :)

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, echt goed schoon houden is wel heel belangrijk en desnoods even naar de ha. Ik heb het zelf met een neuspiercing gehad (iemand bleef er met een ketting achter hangen tijdens gym), maar dat geneest sneller dan een gaatje in je oor. Daarna idd ook nooit meer een neuspiercing gehad, brrr!

10. tuc

tuc Niet meer actief

Brrr sterkte voor je meisje!!

nog een reden voor mij om kleine kinderen geen oorbellen te geven

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het ook een keer gehad, in mijn tienerjaren had ik van die megaringen in en bleef daar achter hangen, het was net niet helemaal gescheurd. Bij mij is het gewoon dichtgegroeid en je ziet er niks meer van.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Die opmerkingen over dat ze jong is voor oorbelletjes: beetje moster na de maaltijd meiden...

Ik zou ze eruit halen en de kans geven dicht te groeien en dan over een paar jaar als ze dat dan nog wil evt. nieuwe laten schieten.
    Wat voor oorbelletjes had ze in trouwens? (wel een schrikbeeld voor mij, dochtertje heeft net gaatjes en dit vind ik toch wel een eng idee).

13. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    gaatje gewoon dicht laten groeien zie je niks meer van over een tijdje en daarna weer nieuwe laten schieten.

Had er aan elke kant 4 zitten deed ik zelf vroeger ieuuuw zijn nu allemaal dicht en je ziet er niks meer van.

Wel goed schoon houden.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb zelf ook een gaatje dat een beetje uitgescheurd is toen ik 9 was. Ik heb er toen ook niets van gemerkt en kwam er ook pas achter toen mn moeder bloed op mn shirt en mn haar zag (had lang haar, dus mn oren zelf zag je niet). Dus het kan in principe wel gebeurd zijn zonder dat ze het heeft gemerkt. Er zitten niet zo heel veel zenuwen in oorlellen, gelukkig. Ik heb er wel een littekentje aan over gehouden, maar omdat ik vrijwel altijd oorbellen in heb valt het helemaal niet zo op. Ook zonder oorbellen moet je echt drie keer kijken trouwens. Gelukkig is het sowieso niet zo'n heel erge plek om een klein littekentje te hebben.

Ik zou inderdaad wel even een paar jaar wachten tot je weer nieuwe laat schieten. Je dochter mist er zelf waarschijnlijk nog weinig aan op deze leeftijd.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Inderdaad! Ts vraagt om advies hoe om te gaan met een uitgescheurde oorlel, niet om te horen dat haar dochter te jong is! Er hoeft toch niet bij elk topic een discussie gestart te worden?

Succes met het oorlelletje, lijkt me erg vervelend voor je dochter. Hier het nog nooit meegemaakt dus helaas geen echt advies voor je.

16. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Tsja, jong voor oorbelletjes, aan de reacties te zien is dit niet iets wat vaak gebeurt.... Ik had hier in ieder geval geen rekening mee gehouden... Het waren wat bollere knopjes, mss dat ze daardoor ergens aan is blijven hangen. Geen bolle knopjes dus meer voor haar, alleen kleine platte! Heb nogmaals gevraagd aan haar maar ze herinnert zich echt niets.

Vanochtend zijn we bij de dokter geweest. Ze vond dat het mooi tegen elkaar aan zat, ze deed verder niets. Verwacht idd geen groot litteken. Als het genezen is, mogen we opnieuw een gaatje laten prikken.
    Ik zie wel wanneer we daar aan toe zijn!

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar niet voor de anderen die hier meelezen, en gezien de bijbehorende suggestie om na het genezen nog maar even te wachten...

@vorm van de oorbelletjes, ik denk dat aan een plat oorbelletje eerder iets blijft hangen dan aan een klein bolletje, daar zitten geen randjes aan waar iets achter kan blijven hangen.

En ik bedacht nog dat ik zelf van vroeger weet dat verkleedkleren met gaas wel eens aan mijn oorbelletjes bleven hangen! Prinsessenjurken/balletpakjes. Dat gaas kan precies om een oorbelletje gaan, en je trekt ze over je hoofd aan/uit. Misschien is het zoiets geweest?

Deel Deze Pagina