Geen idee. Mijn vader heeft dat destijds gedaan. Hij moest toen vervangende dienstplicht. Zijn broer, zelfde verhaal. De derde binnen het gezin mocht niet meer weigeren. Na twee weken was hij het helemaal zat. Weigerde terug te gaan. En toen stond op maandagmiddag de marechaussee op de stoep. Die waren niet vriendelijk. Dit alles is intussen 60 jaar geleden. Hoe het in oorlogstijd zal gaan hoop ik nooit mee te hoeven maken.
Hamas zal dat inderdaad nooit toe gaan geven, maar volgens mij zijn er genoeg bewijzen voor. Ik denk wel dat ze daar inderdaad zitten, en tja, hoe ga je die pakken als ze de patiënten en gevluchte mensen als schild gebruiken? Alles kan dan op Israël afgeschoven worden.
En als het een oorlog zou zijn tussen niet-moslims en moslims en in deze zou de foute partij de moslims zijn?
Ik moet ineens aan dit liedje denken. https://open.spotify.com/track/6Lb7DyCBTnUeLMlfqZRm4t?si=iNzwGUk6RtKNMGYx1XlGnw Wat maakt het uit aan welke kant je staat?. Every soldier is some mothers son.
Ze zullen vaak ook niet in legerkleding rondlopen, maar gewoon als burger gekleed zijn. Dat bemoeilijkt het wel. Maar oké, als ze er zaten dan zullen ze inmiddels wel gevlogen zijn.
Israel heeft tot op geen heden geen enkel bewijs. En ik ben niet die dit zegt je leest zowat overal nu geen bewijs ervoor maar dat Israel dat steeds beweert zoals vele dingen die achteraf niet bleken te kloppen.
Mijn vader had ook dienstplicht, hij vond die tijd vreselijk. Niet iedereen is gemaakt voor het leger. Tegelijkertijd triest en begrijpelijk dat het nodig is.
In het andere ziekenhuis zat wel degelijk een verstopplek (of wat het dan ook was) in de kelder. Waarom zou je er anders o.a. een geïmproviseerd toilet aanleggen? Ook de tunnels en benodigde elektriciteit voor ondergronds zijn een feit. Verder weet ik inderdaad niet welk bewijs er is aangaande het ziekenhuis, maar er is ook geen daadwerkelijk bewijs dat Hamas er niet zit.
Ik vind dit schandalig, ze maken het de burgers bewust moeilijk. Dit is geen oorlog tegen Hamas maar tegen de gehele Palestijnse bevolking.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Dienstplicht en zelfs het hele bestaan van defensie in zijn huidige vorm mag van mij worden afgeschaft. In shock? Het bestaat. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_zonder_leger Maar nu dwalen we wel behoorlijk af van het onderwerp. En denk ook niet dat we het eens gaan worden
Klopt had het ook al gepost. Het is vanaf het begin al een oorlog tegen de Palestijnen geweest met Hamas en 7 oktober als excuus. Vooraf gebeurde deze dingen ook alleen nu heeft Israel carte blanche voor hun gevoel om nog extremistischer, gewelddadiger en hartelozer door te gaan met waar ze al mee bezig waren.
Dit is ook door het rode kruis bevestigt en door andere onafhankelijke partijen. Had hier paar post terug een link gezet van de NOS die arts legt uit hoe de situatie daar is in het ziekenhuis Ze hebben nu gewoon commandoposten opgesteld in het ziekenhuis en gaan kamer voor kamer af. Je zal maar aan het bevallen zijn met het kleine beetje hulp wat er is en dan stormt er een soldaat met een geweer binnen. Denkt men nou echt werkelijkwaar dat een hamaslid tussen een bevallende vrouw gaat verstoppen die half naakt is. Of de operatiekamers wat er nog van over is worden ook binnengevallen idem de couveuseafdelingen die ook al kapot zijn. Als men even gewoon logisch nadenkt is het gewoon onmogelijk wat Israel beweert. Betreft dikgedrukte is niet voor jou persoonlijk bedoelt maar algemeen.
Als hamas van die geweldige tunnels onder ziekenhuis heeft zitten, waarom zouden ze nog in het ziekenhuis zitten, wetend dat IDF binnenvalt? Waar denken ze dat ze op het wachten zijn? En kennen ze anders alle Hamas leden van gezicht of gaan ze random mannen eruit pikken om ze als hamas lid aan te duiden en mee te nemen? Een arts in het ziekenhuis zei ook dat de soldaten selfie’s lopen te maken bij de couveuses, bij gewonden en bij de lijken die nog op het ziekenhuisplein liggen. Gisteren postte een Palestijns meisje een foto van haar grootvader die “geholpen” wordt door een soldaat (waarvan andere soldaten ook foto’s van hebben gemaakt en ergens gepost,van hoe hij door hen geholpen wordt) en even later vinden ze hun opa doodgeschoten terug. Doet erg denken aan het geval in 2015, toen er een foto werd gepubliceerd hoe een IdF soldaat een 70 jarige Palestijnse Ghalia Abu Reda helpt water drinken, enkele ogenblikken later is zij ook doodgeschoten. Kreeg al kippenvel toen ik hoorde dat ze selfie’s aan het maken zijn in het ziekenhuis. en erger me werkelijk waar dood aan alle “geschokte” Vn en alle politici. Terwijl zij geschokt zitten te niksen, zijn de voedingsvoorraden in Gaza al op, er is al dagen geen drinkbaar water, er is geen elektriciteit en geen onderdak voor velen, met de winter die om de hoek loert. Ziektes die verspreid worden, mensen zijn fysiek en mentaal helemaal afgezwakt, bovengenoemde is al erg genoeg en dan wordt je ook nog eens van alle kanten beschoten. Maar ja, VN is geschokt, dat zal veel uithalen. Voedsel en water zal vast ook als wapen gebruikt worden.
Klopt. Dat geldt voor alle leiders hoor. Andermans kinderen laten vechten en de dood injagen, maar niet zichzelf of hun eigen kinderen.
Als het een oorlog tegen de islam is bedoel ik. Sowieso nooit voor de foute partij. Nooit voor de onderdrukker of bezetter. Wie dat ook mag zijn moslim of niet.
https://youtube.com/shorts/ijmvzU5hc20?feature=shared Wie nu nog steeds gelooft dat deze oorlog tegen hamas echt waar. Ze voelen zich nu stoer door de israelische vlag op het dak van het ziekenhuis te plaatsten. Van kijk hoe stoer wij zijn wij hebben dit ook ingenomen. Te ziek voor woorden dit gewoon word er kotsmisselijk van