Oorlog Israël en Hamas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Deze berichten vind ik erg jammer. Je maakt namelijk steeds iedereen belachelijk die er anders over denkt dan jij. Probeer te accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt. Ik geloof namelijk wel dat het een oorlog tegen Hamas is.

Leni88, Inge1984, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    #222 Mammavan5, 15 nov 2023
    Laatst bewerkt: 15 nov 2023
    Betreft dikgedrukte juist precies dit hoe willen ze dat gaan doen?

Juist waarom zou je een selfie willen maken.
    Niets meer dan PR stunt van kijk hoe lief wij zijn.
    Echt kan er met mijn hoofd niet bij dat hun mooie woordjes voor lief en waarheid worden genomen terwijl er zooooo veel tegenbewijs is van hetgene wat hun zeggen en doen.

marais vindt dit leuk.
  3. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Geld net zo goed voor deze opmerking want je zegt wederom iets wat er niet is.
    En daar zal de discussie weer overgaan en heb werkelijk waar geen zin om met jou hierover in discussie te gaan omdat ik niet wil dat het topic gesloten gaat worden hierdoor.

En ik maak niemand belachelijk ik vind dat onbegrijpelijk jij geloofwaardig ieder zijn eigen mening.

WWJD vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Oke dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar het steeds herhalen daarvan is ook niet nodig. Je weet nu inmiddels dat er velen zijn die niet denken zoals jij.

Felice vindt dit leuk.
  5. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Dat slaat echt nergens op. Dit geeft gewoon aan dat je landjepik aan het doen bent.

6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
  7. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    En die meer dan 10000 mensenlevens die weg zijn? Valt dat ook onder oorlog tegen Hamas?

En ze plaatst een link met een aantal soldaten die de israelische vlag op het ziekenhuis planten, wat heeft dat met Hamas te maken? Leg jij het me maar eens uit.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Precies dit .
    Er zijn gewoon willekeurige mensen geblinddoekt en ontvoerd uit het ziekenhuis door soldaten dat nieuws lees je nu niet in de westerse media.
    En let op mijn woorden.
    Hamasleden opgepakt door IDF van Israel in Al Shifaa ziekenhuis.
    Groot en uitgebreid zal dat in het nieuws vertoond worden.

marais vindt dit leuk.
  9. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    #229 marais, 15 nov 2023
    De pr van Israël draait volle toeren, want ze weten dat ze het te bont hebben gemaakt.

Paar dagen geleden waren er ook video's van soldaten die op het strand vluchtende Palestijnen flessen water geven en in gesprek gingen met ze.

Een getuige verklaarde later dat zodra de camera's niet meer draaiden de aardigheid totaal verdween.

Net als met het aanbieden van couveuses en babyvoeding. Allemaal pr.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoe zijn de meer dan 10000 burger doden te verantwoorden als dit alleen een oorlog is tegen Hamas? Moeten we dit zien als nevenschade?

In Oekraïne waren in September sinds het begin vd oorlog ongeveer 10000 burgerdoden. Gaza in 1,5 maand tijd. Ik snap niet hoe mensen dit nog proberen goed te praten.

11. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Precies dit. En dan zogenaamd nog zeggen "probeer te accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt"

Hoe dan?

12. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik kwam dit tegen (ik weet niet waar ondertekende de bronnen precies vandaan heeft, dat als kanttekening):

Gaza

Het nieuws uit Gaza werd vandaag gedomineerd door de activiteiten van de IDF rond het Al-Shifa ziekenhuis in Gaza Stad. Er is een behoorlijke hoeveelheid nepnieuws over dit onderwerp. Zo werd er beweert dat de IDF een beleg uitvoerde van het ziekenhuis dat dient als oorlogshoofdkwartier van Hamas. Dit is pertinent onjuist. Vanaf het begin heeft de IDF vrije toegang gegarandeerd bij één van de ingangen van al-Shifa.

Ook de bewering dat het ziekenhuis zonder brandstof zou zitten in onjuist. De IDF heeft voortdurend aangeboden om brandstof te leveren aan het ziekenhuis en levert ook allerlei medische goederen zoals couveuses en beademingsapparatuur.

Volgens de laatste berichten zijn speciale eenheden van de IDF het ondergrondse deel van al-Shifa binnengegaan en zijn begonnen met het uitkammen van het hoofdkwartier van Hamas. Ook zijn er berichten dat IDF soldaten in de westelijke vleugel van het ziekenhuis zijn, waar zij in contact staan met het medisch personeel en behulpzaam zijn met de ontruiming van al-Shifa.

De IDF heeft vannacht ook het al-Quds ziekenhuis overgenomen in Gaza Stad. Dit nadat het gebouw volledig was ontruimd.

Wanneer u denkt zijn deze activiteiten tegen een ziekenhuis in oorlogstijd niet geoorloofd zijn, het volgende:

Volgens artikel 28 van de 1949 vierde Geneve Conventie mag de aanwezigheid van beschermde personen niet worden gebruikt om bepaalde plaatsen of gebieden immuun te maken voor militaire operaties. Medisch personeel in een ziekenhuis valt onder de term ‘beschermde personen’. Echter, een aanvullend protocol uit 1977 van de Geneve Conventie zegt in artikel 12, sectie 4: “onder geen enkele omstandigheid zal een medische faciliteit worden gebruikt om militaire doelen te beschermen voor een aanval.”

Een andere wettelijke verplichting voor ieder leger dat van plan is een ziekenhuis binnen te trekken om een eind te maken aan militaire operaties daar is om de veiligheid van de patiënten te waarborgen en om ontruiming mogelijk te maken. Een andere voorwaarde is om een waarschuwing vooraf te geven van een ophanden zijnde operatie. De IDF heeft aan al deze voorwaarden voldaan en heeft tot nu toe geen schot gelost in zijn acties in al-Shifa.

Bron: christenenvoorisrael

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk niet dat christenenvoorisrael neutraal in deze situatie staan.

WWJD, Florina, marais en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    #234 Mammavan5, 15 nov 2023
    Screenshot_20231115_152043_Samsung Internet.jpg
    Dit is wel erg het tegenover gestelde van wat hun zeggen.
    En heb ook video's gezien op Aljazeera waar mensen in paniek wegrennen in het ziekenhuis van de IDF en de soldaten daar.
    Echt van de beelden en nieuws die ik op Al jazeera en andere arabische nieuwszenders heb gezien heb ik niet veel van terug gezien op de westerse media.
    En dan heb ik het niet over ergens een meterkastje tonen, een verstofte motor of een kuil ergens onder de grond en dan zeggen het is van Israel.
    Zulke "bewijzen" vind ik ongeloofwaardig.
    Het zijn gewoon zulke heftige beelden die je gewoon werkelijkwaar niemand toewenst en waar je gewoon niet omheen kan draaien zo ellendig zijn ze.
    Heb al heel wat tranen gelaten vandaag als ik al die beelden zie en berichten lees.
    En ik wil mij zelf er niet voor afsluiten want als alle mensen dat gaan doen dan worden de Palestijnen nog meer vergeten dan wat er nu word gedaan.
    Het breekt mijn hart in stukken.....

WWJD en marais vinden dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Waarom pas je je hele post aan als ik ook al gereageerd heb? Je was gewoon redelijk, maar gaat het vervolgens veranderen in een aanvals post. Waarom?

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Maar zo is AlJazeera dat ook niet natuurlijk.

Miranda81 vindt dit leuk.
  17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wie zegt dat ik AlJazeera als neutraal beschouw? Sterker nog ik volg het nieuws op AlJazeera niet eens en gebruik ook geen X bijvoorbeeld om het bij te houden.

18. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dat maak jij erzelf van.
    Ik heb het aangepast om het duidelijker uit te leggen.
    Maar zo kan je bij alles wat ik post wat achter gaan zoeken.
    Heb al aangegeven dat ik geen zin in deze nutteloze discussie.
    Wat er gaande is in Gaza dat is discussiewaardig niet wat ik en jij ergens van vinden.

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Nou dit inderdaad. Het meeste wat ik hier voorbij zie komen is vanuit Arabisch oogpunt geschreven. En dan daarbij, het geeft helemaal niet om beide kanten te belichten. Dus ook dit mag gedeeld worden en kan met wat van vinden.

Miranda81 vindt dit leuk.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Gelukkig dat jij er toch ook zo over denkt.

Deel Deze Pagina