Oorlog Israël en Hamas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    MAAR, met dat ene woordje bagatelliseer je het.

Dat heb je alleen niet eens meer door :rolleyes:

Syane, nizzie86, Bloempjelief en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad continu 'ja maar' 'ja maar'.

Bij berichten over Gaza en slachtoffers ga ik toch ook niet continu zeggen 'ja maar weet je wel niet wat Hamas al jaren doet'. Daarmee zeg je (in andere woorden) dat iets minder erg is of er niet toe doet.

Syane, GossipGirlxoxo, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Dan zijn wij het hier over eens .

marais vindt dit leuk.
  4. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    https://www.hln.be/israel-palestina/live-israel-akkoord-tussen-hamas-en-israel-50-gijzelaars-komen-in-groepjes-vrij-dodental-gazastrook-stijgt-naar-boven-de-14-000~ae1825f0/

Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren eens alle gijzelaars vrij zijn. Gaat het bloedbad dan gewoon verder, want dat is wel wat de soldaten op tiktok plaatsen, dat ze hele Gaza aan het overnemen zijn, elke 10 meter een israelische vlag planten.
    Ben bang dat het eens alle gijzelaars trug zijn, het bombarderen net zo hard of zelfs harder al verder gaan. Al zou je denken dat het niet erger kan, maar dat is ook wat ik elke dag denk laatste 46 dagen en dan komen er toch wel ergere filmpjes voorbij.
    Mensen die het hel op aarde overleefd hebben zijn inmiddels doodop, ontelbare verloren geliefden, gewonden met gangreen,geen toegang tot water of eten. Een vijfdaagse staakt het vuren is niet genoeg voor de kleine medische staf om even op adem te komen, die dagelijks maar meer en meer patiënten ontvangen en die geen medische hulpmiddelen meer hebben, waardoor amputaties zelfs zonder verdoving verlopen, een vijfdaagse staakt het vuren vult de magen niet, geeft geen warm slaapplek. Er moet nú hulp gestuurd worden, maar het ziet ernaar uit dat de plannen zijn om mensen het leven nog meer ondraaglijk te maken, zodat zij akkoord gaan met het verlaten van Gaza en weggaan naar Sinai woestijn, zodat israël over kan gaan tot het bouwen van resorts en toeristische trekpleisters. Groen licht van de wereldleiders hebben ze, die hebben met hun zwijgen meer dan genoeg gezegd.

marais, Mammavan5 en Loufoque vinden dit leuk.
  5. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    De “ja maar” gaat toch ook beide kanten op? Als er over Palestijnse slachtoffers gesproken wordt, is het ook gelijk “ja,maar Hamas wist dat dat zou gebeuren op 07/10.” “ja,maar hamas gebruikt ze als menselijk schild.” “ja,maar zij steunen hamas.”

marais, Mammavan5 en Loufoque vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Ik heb tijdens een cursus op mn werk ooit geleerd; Ja maar = nee

Syane en nizzie86 vinden dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik kan niks quoten @Mamavan5

Dat doe ik niet, lees het vorige topic maar eens terug. Het zou fijn zijn als je in dit geval ook kritisch naar jezelf zou kunnen kijken en je aandeel hierin zou kunnen zien.

Ik heb het overigens niet over de info die je hier plaatst.

8. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Jij werkt met peuters toch? Die moet je inderdaad iets strikter bejegenen dan volwassenen die een punt hebben.

marais, Vergeten, Treezebees en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je hoeft mij niks te vertellen over de geschiedenis of hoe de Palestijnen behandeld worden. Ik hou mij al jaren bezig met hun geschiedenis. Mijn vrienden en familie kopen standaard voor mijn verjaardag olijfbomen via planteenolijfboom omdat ik erom bekend sta begaan te zijn met de situatie.

Ik heb het nu over slachtoffers niet over de geschiedenis. Een Palestijnse burger dode is even erg als een Israëlische burger dode. Een Israëlische gegijzelde is even erg als een Palestijnse gegijzelde. Dit staat los van wat waar gebeurd en gebeurd is.
    Wat er op 7 oktober gebeurd is, is gewoon ook verschrikkelijk. Dat MAG ook gezegd worden en hoeft nu telkens afgedaan worden met een “ja maar”. De leefomstandigheden van de Palestijnen zijn al jaren verschrikkelijk, wat ze nu overkomt is walgelijk. Wat ik van de Israëlische regering en kolonisten vind laat ik buiten dit topic want daar heb ik geen goed woord voor over. Maar dit alles maakt het voor de Israëlische burgerslachtoffers en de mensen die nu nog gegijzeld zijn niet minder erg.

Syane, Spectre, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Precies dit hoevaak is dit wel niet gezegd.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Ging niet over peuters.

12. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    We hebben het nu over dit topic dat ander topic is gesloten en heeft geen nut om die hier bij te betrekken.
    Zo kan ik ook steeds dingen uit het oude topic erbij gaan halen.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat het inderdaad doorgaat, Israël heeft tenslotte zelf gezegd door te gaan tot Hamas is uitgeroeid.

14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Denk jij nog echt dat het hun om Hamas gaat terwijl ze meerdere keren hebben gezegd dat ze Gaza leeg willen hebben en dat de Palestijnen maar naar de woestijn moeten of opgevangen worden door andere landen.
    Daar heb ik vandaag nog een link van gezet
    Die hele regering willen alle Palestijnen uitroeien ....
    Heeft geen bal met Hamas te maken.
    Want de misdaden gebeuren net zo hard op de Westelijke Jordaanoever waar Hamas niet is.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb jij juist in dit topic meerdere malen verwezen naar het oude topic? Geeft toch niet dat dat gesloten is? Ging gewoon over hetzelfde onderwerp.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Naar links die ik had geplaatst dat heb ik zeker gedaan.
    Maar jij reageert ook steeds alleen op dingen waar je een reactie op uit kan lokken.
    Dat is het enigste wat jij doet en deed in beide topics.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Waar haal jij uit dat ik dit denk? Ik zeg héél duidelijk dat Israël zelf heeft gezegd door te gaan tot Hamas uitgeroeid is. Of ik dit geloof is een ander verhaal en heb ik mij niet over uitgelaten.

femkes, Ysabella en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Dan lees je de laatste pagina’s van dit topic door, daar doe je namelijk het zelfde. Ik had namelijk in mijn tweede bericht tegen jou gezegd: vanaf het einde van het vorige topic.

Syane, Bloempjelief en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Ik heb hier mijn antwoord al.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Dat werkt zeker twee kanten op, alleen gebeurd het niet.

nizzie86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina