Oorlog Israël en Hamas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    echt mijn mond valt weer open van alles wat ik lees hier. Alles wordt zo verdraaid dat Israël nu de schuldige is en degene die baby’s en kinderen onschuldig vermoord. En dat terwijl dat precies is gedaan door Hamas. Het nieuws uit de hand van Hamas wordt nog steeds klakkeloos geloofd. Ik ben zo dankbaar dat er gegijzelden vrij zullen komen, maar ik houd mijn hart vast voor de gevolgen die deze deal gaat hebben voor het verdere bestrijden van Hamas. Hamas is niet te vertrouwen, ze zullen zich vast niet aan de deal houden. Ik vraag me af of die 50 vrij zullen komen. En dat er mensen in Gaza proberen terug te gaan naar het noorden( gestuurd door Hamas! ) is tegen de voorwaarden van Israël en heel dom. En wat betreft de gevangen die vrij moeten worden gelaten, die zitten daar echt niet voor niets hoor. Zij zijn gewelddadig geweest ( gooien met stenen/ rosten etc) en hebben pogingen gedaan om mensen neer te steken! Het is een vreselijk dilemma voor Israël waar ze voor stonden/ staan.

nizzie86 en Bloempjelief vinden dit leuk.
  2. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    We hebben het hier oa over jochies van 14 jaar, die vast zitten zonder proces, voor het gooien van stenen inderdaad. Wat vreselijk voor Israël zeg!!!

En die mensen proberen terug te gaan naar hun huizen op zoek naar hun spullen, naar familieleden. En opeens speelt Israël de baas. Ongelofelijk dat je hier voor op kan komen.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Gut als je daarvoor naar de gevangenis gaat... Dan kunnen we ook een groot deel van De Lier gevangenzetten, en de hele F-side. Hoe lang vinden jullie een goed plan? Weken? Maanden? Zolang het de bezetter behaagt?

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Weet je wel hoeveel kinderen de afgelopen weken in Gaza gedood zijn? Dus ja Israël heeft enorm veel kinderen gedood, ook dit waren ONSCHULDIGE kinderen.Dit betekent niet dat wat er 7 oktober gebeurd is ok is, ik verafschuw het. En sta daar absoluut niet achter, het is het meest domme ze Hamas geweest waardoor ze Israël vrij spel hebben gegeven. Ik zie hierin Hamas ook zeker mede schuldig, ze wisten dondersgoed dat dit de reactie kon zijn. Maar ga hier alsjeblieft niet ontkennen hoeveel kinderen er gedood zijn door Israëlische aanvallen, dan ben jij namelijk geen haar beter als degene die jij beschuldigt van leugens.

Loufoque, marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  6. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw

Ik weet niet wat Hamas allemaal verkondigt, ik volg Palestijnen die in Palestina wonen en laten zien de dagelijkse onmenselijke gruweldaden die ze wordt aangedaan door israël.
    Kleine babies met brandwonden tot op de bot zijn ook zeker Hamas? Omaatje die door ow zo morele soldaten van idf wordt meegesleurd is ook Hamas? Soldaten die lachen met de dood van onschuldige burgers en aankondigen om ze allemaal uit te roeien is normaal en rechtvaardigheid voor jou?
    Blijf lekker in de israelische propaganda geloven, ze blijven bestaan dankzij blinde, harteloze naïevelingen als jij.
    Israël ontvoert dagelijks Palestijnse minderjarigen, vrouwen en mannen, die mensen worden op meest gruwelijke wijze mishandeld, jarenlang opgesloten zonder enig bewijs tegen ze. Die mensen worden jarenlang vastgehouden, verkracht, vernederd, gemarteld, gebruikt voor organen! Hoe komt israël aan grootste voorraad mensenhuid? Zij ontkennen het niet eens.
    Wanneer is het volgens jou genoeg om onschuldige Palestijnen te doden? Hoeveel is te veel, na hoeveel doden mag israël stoppen? Wanneer Gaza leeg is, iedereen uitgemoord en er strandhuisjes staan? Is het dan genoeg?!?
    Ik hoop van harte dat iedereen die denkt dat Palestijnen het hebben verdiend en israël rechtvaardig handelt, zelfde rechtvaardigheid zullen meemaken.

Loufoque, marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  7. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    En Israëliër die een huis in brand had gestoken, waarbij een baby en ouders om het leven kwamen en een kleuter met brandwonden op het nippertje overleefde, werd als held onthaald.
    Ministers die dansen met foto’s van een dode Palestijnse kind, dat is helemaal normaal en moeten Palestijnen het allemaal maar blijven slikken.
    Er was eens ooit een documentaire op BBC, jaren geleden. Daar werd door BBC gefilmd hoe joodse jochies stenen zaten te gooien bij de snelweg, maar Palestijnse kinderen werden daarvoor gearresteerd, weer, zonder enig bewijs tegen hen en de bezetters wetend dat de schuld bij Palestijnen wordt gelegd, gingen dagen erop weer stenen gooien bij zelfde weg.

Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  8. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Geen idee waar jij je informatie vandaan haalt maar de israëlische gevangenissen zitten AL JAREN vol met vrouwen, kinderen en mannen die ONTERECHT door de MILITAIRE rechtbank in Israël zijn veroordeeld. De Israëlische gijzelingen waren net zo erg daar niet van hoor, maar Israël gijzelt al jaren onschuldige Palestijnen onder mom van veiligheid en bla bla zonder enig bewijs of verklaring. De wereld doet alsof gijzelingen oh zo erg zijn terwijl het dagelijkse gang van zaken is Israël en toen hoorde je er ook geen mens over. En dat is het probleem. Iedereen die denkt dat de Hamas de grootste boeman is, terwijl het Israëlische leger de grootste terorrist is die al tientallen jaren actief aan het gijzelen, treiteren, intimideren en onschuldigen aan het vermoorden is.

De westerse media heeft ook zo weinig tact en noemt het keihard Israëlische gijzelingen en Palestijnse gevangene, alsof het om criminelen gaat. Terwijl het 9 van de 10 keer om onschuldige mensen gaat die door een, op apartheid basseerde, militaire rechtsysteem zijn veroordeeld.

En nee, dit betreft niet alleen Gaza maar ook andere delen van Palestina. Bron is niet Hamas maar gewoon de Israëlische regering en internationale vereningen (zoals UN) en hulporganisaties. Kwestie van eventjes googlen en doorlezen, als je de waarheid wilt weten natuurlijk.

Vergeten, Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Er is al voldoende gezegd hierboven.
    Maar ik kan werkelijkwaar niet geloven dat jij na alle wandaden van de afgelopen maand en 75 jaar nog het lef hebt om dit te gaan verdedigen.
    Kotsmisselijk word ik ervan.
    Ik ga maar beter op mijn vingers zitten want anders heb ik een ban te pakken als ik teveel ga typen.

marais en Vergeten vinden dit leuk.
  10. LoisLane

LoisLane Actief lid

10 mrt 2023
    156
    190
    43
    De daden van Hamas op 7 oktober zijn absoluut gruwelijk en niet goed te praten. Maar Israël is in deze oorlog geen heilige. Maar dat schijn jij niet te willen zien.

marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    #712 MadeInUSA, 24 nov 2023
    Laatst bewerkt: 24 nov 2023
    https://twitter.com/Beltrew/status/1728143251327037574

De eerste groepen gijzelaars zijn vrij. Thai, die op t verkeerde moment op de verkeerde plaats werkten, en een clubje vrouwen en kinderen. Ben benieuwd naar hun verhalen. Ik vond ze er goed uitzien, schone en hele kleren, je zou bijna zeggen dat die oude dame naar de kapper was geweest voor een watergolfje (maar ze zal wel gewoon genetisch gezegend zijn met goed haar). Bijna iedereen liep "leeftijdsadequaat", niet alsof ze een maand stil onder de grond gezeten hebben of veel tekort gekomen zijn. Ook hun gedrag op die korte beelden was redelijk normaal voor de situatie. Wat onder de indruk en gedesorienteerd, maar niet heel angstig of zo, lieten het aanraken/tillen/steunen door hun gijzelnemers ook toe zonder schrikken oid. Kortom het ziet er voor mij naar uit dat hoe vreselijk het ook is om als gijzelaar vast te zitten, ze wel goed behandeld zijn.

Deze video is overigens aangehaald door de Volkskrant, en schijnt ook door de familieleden van gijzelaars gedeeld te worden, dus is betrouwbaar.

Ik zou ook graag de beelden, namen en verhalen van de Palestijnse vrijgelaten gevangenen/gijzelaars zien.

Mamafiets, marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  12. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Helaas is Ahmad Manasra zover ik weet niet één van de Palestijnse gijzelaars die vandaag vrij wordt gelaten, maar dit is dus hoe zijn opsluiting verloopt. Hij was 13 op het moment van arrestatie en gewond. Inmiddels is hij 21, kampt met zware geestelijke problemen, zit al twee jaar in eenzame opsluiting. En hoewel de rechtbank heeft vastgesteld dat hij niet betrokken was bij de steekpartij, zit hij een gevangenisstraf van 9,5 jaar uit. En dat is één van de duizenden.
    https://www.amnesty-international.be/nieuws/israelbezette-palestijnse-gebieden-ahmad-manasra-na-bijna-2-jaar-eenzame-opsluiting-te-ziek-om-hoorzitting-bij-te-wonen

13. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Zijn verhaal is gewoon te erg voor woorden.
    Hij is letterlijk geestelijk gek gemaakt door hun.
    Zijn neef is voor zijn ogen vermoord hij half dood mishandeld en de gruwelvideo's die erover zijn liegen er niet om.
    Te ziek voor woorden.
    Mijn maag draait er gewoon van om als ik aan hem denk arme jongen

marais vindt dit leuk.
  14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    https://youtube.com/shorts/bicmoCMiFHo?feature=shared
    1 van de palestijnse gevangen die vrij is gelaten.
    Ze was 16 toen ze was opgepakt nu 10 jaar later vrij gelaten .
    Omdat ze een grote mond had tegen de soldaten die haar ouderlijk huis wilde innemen.
    Zonder duidelijke reden dus en een oneerlijk proces 10 jaar vast gezeten.
    Dat is haar moeder die ze zo omhelst

Youtubekanaal is van Palestine TV

marais vindt dit leuk.
  15. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Een gijzelaar dus, geen gevangene.

16. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw

Piers Morgan uncensored met Norman Finkelstein.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  17. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    :cry::cry::cry:

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Vreselijk. Een kind voor het leven getekend.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    @mixje wat vind je ervan als je dit leest en ziet? Zat dit meisje terecht vast? Ken jij een ander beschaafd land waar een minderjarige zonder proces 10 jaar in de gevangenis verdwijnt?

Deel Deze Pagina