Ja en het ministerie van gezondheid is gelieerd aan Hamas dus moet ook maar blijken wat daar van waar is. En dat maakt het zo lastig. Zoals hierboven ook geschreven is; beide partijen lijken weinig te geven om het welzijn van de Palestijnse burgerbevolking.
Er zitten een aantal extreem rechtse figuren in de regering daar, gewoon onbegrijpelijk en dan voor zo'n functie inderdaad.
Inderdaad, maar ik vraag me af hoe komt hij op die positie? Ik weet niets af van verkiezingen e.d. van Israël.
Is ook lastig, maar er zijn verhalen naar buiten gekomen door personen, die niets met Hamas te maken te hebben: Palestijnse, maar ook westerse artsen en dan hebben we natuurlijk ook nog de beelden die voor zich spreken.
Klopt vandaag een video van een italiaanse arts die er zit en bevestigt dat er alleen maar patienten en vluchtelingen en dat er op alles word geschoten wat beweegt. Ik heb de link hier niet geplaatst omdat er ook heftige beelden bevat en gedetailleerde omschrijvingen worden omschreven. Mocht iemand de link willen zien stuur maar een pb.
https://www.haaretz.com/israel-news/2023-08-23/ty-article/israels-ben-gvir-my-right-to-life-is-more-important-than-arabs-freedom-of-movement/0000018a-241a-da97-a7cb-66bea2d30000 Diezelfde minister in augustus 2023. Echt met zo een regering zal er never nooit niet vrede zijn.
Maar er steeds minder verontwaardiging en mensen lijken gewend te zijn, terwijl de situatie alleen maar erger wordt. Hoe moet je jezelf redden,wetend dat er dan tientallen tot honderden mensen het niet gaan overleven. Hoe moet je die kleine babies aankijken,wetend dat hun levenskansen 0,0 zijn? En hoe moeten familieleden van de artsen evacueren, hun echtgenoten,vaders,zonen,broers achterlatend, wetend dat ze elke minuut vermoord kunnen worden. En dat allemaal omdat er vermoeden is dat er Hamas zou kunnen zitten. En over hoeveel Hamas leden hebben we het dan? Is dat het echt waard of is een Palestijns leven niks waard? Wordt er met deze misdaden niet juist een hamas 2.0 gecreëerd?
Klopt het word "normaal" gevonden terwijl het dat never nooit kan en mag zijn . Waar ook ter wereld genocide ,onderdrukking etc. Bij elk nieuws dat ik nu lees over de situatie daar krimpt mijn hart ineen van onmacht en verdriet.
Ik heb echt geen idee, maar die man heeft een dusdanig verleden, die hoort hooguit als putjesschepper ergens te kunnen werken. Meer niet
Kunnen ze niet gedwongen iemand laten aftreden door middel van intern stemmen of moeten ze "wachten" tot de volgende verkiezingen. Want zelfstandig afstappen zie ik niet gebeuren
Wat ik gelezen heb erover kan de premier de knesset (parlement) ontbinden als hij wil en moet een nieuwe gevormd worden waaruit dan weer nieuwe ministers ontstaan. Zo begreep ik het. Maar ik vrees dat Netanyahu het met deze man eens is en dat dat niet gauw gaat gebeuren. https://embassies.gov.il/hague/AboutIsrael/Pages/Het%20staatsbestel.aspx
Netanyahu heeft hem die functie gegeven. Er zijn veel protesten in Israël geweest na de verkiezingen.
zou Hamas niet sneller op IdF schieten (vooral scherpschutter zijnde) die het ziekenhuis omsingeld hebben, dan hun beperkte voorraad munitie op burgers op te maken?
Rode kruis, VN en andere organisaties zeggen dat deze cijfers altijd betrouwbaar zijn geweest vanuit ministerie van gezondheid.
Ik twijfel niet over de cijfers hoor. Maar allerlei berichten die naar buiten komen aangaande het ziekenhuis. Mensen die met harde hand het ziekenhuis uit worden gezet door het Israëlische leger of mensen die uit het ziekenhuis evacueren en vervolgens bij de ingang neergeschoten worden. Zulke dingen. De waarheid zal ergens in het midden liggen?