Oorlog Israël en Hamas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    Nee.. Ze hebben gijzelaars vast. Punt. Dat is nooit goed, of ze nu goed behandeld worden of niet.

En jij beweerd dat ze goed behandeld worden. Helaas is dat echt niet zo. Screenshot_20231127_151554_NOS.jpg Screenshot_20231127_151547_NOS.jpg

Bloempjelief en nizzie86 vinden dit leuk.
  2. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    #902 marais, 27 nov 2023
    Laatst bewerkt: 27 nov 2023
    Ik ben het met je eens dat niet alles is wat het lijkt, maar je kan ook gewoon niet ontkennen dat er nu alleen miserie is in Gaza.

Wat betreft je stukje van human rights watch
    Er staat letterlijk:

While misfires are frequent, further investigation is needed to determine who launched the apparent rocket andl wether the laws of war were violated.
    Dus zo duidelijk is het niet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw

Ze werden gegijzeld, natuurlijk is dat geen rozengeur en maneschijn. Maar ze zijn naar omstandigheden goed behandeld.

Heb je de brief gelezen, die ik net plaatste?

En natuurlijk hadden ze niet gegijzeld moeten zijn, maar Israël heeft ook duizenden Palestijnen vast zonder reden, zonder proces. Het is een oorlog. En wat Hamas nu doet of heeft gedaan is nog altijd het gevolg van wat Israël doet.

De gegijzelden zijn bewust ontvoerd om een ruil voor de palestijnen te kunnen bewerkstelligen. Dus Israël is hier zelf mee begonnen.

4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Waar ontken ik de misère in Gaza? En waar spreek ik van dat het “duidelijk” is?
    Ik lees hier forumleden die dat inderdaad structureel doen, woorden als walgelijk, misselijkmakend, genocide ed voeren dan de boventoon, ik doe dat dus juist niet en roep op om dat vooral ook niet te doen. Omdat veel dus NIET duidelijk is en NIET zoals het lijkt. En dat dus duidelijk WEL meer haat aanwakkert, ook in onze samenleving.

Ysabella en Bloempjelief vinden dit leuk.
  5. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dat je iets walgelijks,misselijkmakend vind maakt je geen hatend persoon.
    En de vele dingen waar ik dat onder heb gezet want overduidelijk dat je mij bedoelt zijn met overduidelijk bewijs waar je niet omheen kan draaien noch de draai eraan kan geven niets lijkt wat het is.
    Ik heb nieuws gelezen en gezien die gewoon de westerse media echt niet heeft getoond en niet zal vertonen puur omdat ze zowat allemaal Pro Israel zijn en daar openlijk ook voor uit komen en dus niet vermoeden van.
    De beelden van afgelopen maand zijn eigenlijk al voldoende bewijs wie er hier toch echt hier de grootste terroristen zijn zoals de Paus hetzelf ook al zei en als Netanyahu zegt dat die keihard door zal gaan met bombarderen en genocide want dat is het gewoon ja met alle respect dan kan je hoog en laag springen maar dat zijn dan gewoon keiharde feiten .
    De oorlogsmisdaden zijn ongekend en zoveel bewezen door experts zijn dat dan ook allemaal dingen die niet lijken zoals ze zijn.
    Ik vraag je echt oprecht eens een keer naar de andere kant te kijken en wat info te zoeken over wat er daadwerkelijk gaande is zoals vaak van ons gevraagd is de andere kant te begrijpen van de gijzelaars en familieleden ervan.
    Waar wij ook meerdere keren hebben gezegd elk onschuldig slachtoffer is verkeerd ongeacht welke kant.
    Ik ben pro Palestina en stop dat niet onder stoelen of banken.
    Maar ik ben niet tegen vredewillende Israelische mensen die tegen het regime zijn en de kolonisten etc.
    Gelukkig bestaan die ook nog en ik heb daar ook veel dingen van gedeeld .

marais vindt dit leuk.
  6. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat jij ontkent, ik had beter men kunnen schrijven. Al zouden de Palestijnen de helft hebben overdreven, dan nog is het alleen maar miserie. Want je schrijft blijf kritisch en hebt het over een gekleurde bril. Zelfs als ik de bril afzet. Want stel dat het inderdaad niet Israël is geweest die de bewuste raket heeft afgevuurd op dat ziekenhuis. Er zijn daarna nog meerdere ziekenhuizen gebombardeerd en beschadigd. Beelden spreken voor zich, daar komt geen propaganda aan te pas.

Je bracht het artikel als bewijs, van kijk jullie hadden toch niet gelijk. Maar dat is dus toch nog niet bewezen, dus niet zo duidelijk als dat je eerst deed overkomen.

En verder denk ik dat jij ook een gekleurde bril op hebt, al probeer je te doen alsof dat niet zo is.

En die woorden als misselijkmakend en genocide worden hier gebruikt, omdat ik helaas niets anders kan maken van de beelden en nieuws die we te zien krijgen uit Gaza en de westbank.

Ik denk toch echt dat jullie ondermaats geïnformeerd zijn. Want ik kan me niet voorstellen dat als je ziet wat daar echt gebeurt, je nog kan zeggen dat niet alles waar is en dat het dus gebagatelliseerd wordt.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  7. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
  8. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
  9. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Screenshot_20231127_191249_X.jpg

Goede en slechte kanten aan beide, sorry, maar ik zie weinig goede kanten aan Israëlische zijde.

10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
  11. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw

Dat dus, ik volg hele Palestina/israël kwestie al sinds ik in het middelbaar zat en het wordt alleen maar slechter en heftiger. Hoe meer de wereld andere kant op kijkt en de gruwelijkheden tolereert, hoe onmenselijker ze worden.
    Noem maar nog een ander land die zoveel VN resoluties schendt en ermee weg komt.

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2014/07/30/israel-wereldkampioen-schendingen-vn-resoluties/

Loufoque, marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  12. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik vind dit heel mooi, mits het op waarheid berust. Wat ik vind over die brief is enkel dit Twitter/x bericht. Dus vind ik het lastig het als waarheid aan te nemen. Als het waar is vind ik het lastig dat ze een 5 jarig meisje naar hun kamer laten komen en snoepjes geven... ...terwijl ze haar mee hebben genomen bij praktijken waar ze veel gruwelijkheden hebben begaan. En hoe dankbaar ben je als moeder als je zus en haar man en 3 jarige tweeling nog gegijzeld zijn?

Madeliefje1234, Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  13. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Als je zelf goed bent behandeld, dan weet je dat je zus ook goed wordt behandeld? En misschien waren ze wel samen?

14. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Hier eveneens - ik ben zelf veel bewuster geworden van de situatie via mijn (Britse) partner die zich altijd al meer verdiepte in het wereldnieuws dan ikzelf. Dus sinds 1997, toen ik naar de UK verhuisde, al vrij actief de actualiteiten en politieke programma's meegekregen. Bij geen van ons spelen loyaliteiten in dit conflict, we zijn religieus neutraal, en baseren onze mening puur op wat we in verschillende nieuwskanalen te zien en te horen krijgen. Maar ik heb er echt moeite mee hoe mensen die zich tot op heden nog niet veel verdiept hebben in de situatie op basis van één gebeurtenis van slechts weken geleden waar de waarheid nog altijd niet boven tafel is gekomen zich scharen achter wat in deze situatie overduidelijk de onderdrukker is.

Islamofobie is niet goed te praten door de antisemitische kaart te trekken. Two wrongs don't make a right.

15. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
  16. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    marais vindt dit leuk.
  17. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    citroenrasp en marais vinden dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    80% van de lijst die voor vrijlating is genomineerd, is überhaupt nooit voor de rechter geweest. Jarenlang vasthouden zonder formele veroordeling of een kans zich voor de rechter te verdedigen. Dus alleen op basis van wat een soldaat heeft gezegd. Dat gaat in tegen alle mensenrechtenverdragen. En dan hebben we het nog niet eens over de afgedwongen "bekentenissen" van wie wel voor de rechter komt.

citroenrasp en marais vinden dit leuk.
  19. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Dit had mijn zoon mij gisteren ook al verteld.
    Schandalig gewoon. Gisteren hier ook al hele discussie over de vertaling van de nos. In plaats van de regering, Hamas vertaald. Waarom? Dat gebeurt echt niet per ongeluk of onbewust. Schandalig.

Mammavan5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina