Vreselijk wat alle gegijzelden hebben meegemaakt. Van beide kanten. Een oprechte vraag, maar wat denken jullie dat er gebeurt als Israël de Gazastrook laat gaan, dus vrij geeft, denken jullie dat er dan een betere tijd komt? Als de Hamas de scepter gaat zwaaien daar? Want wat ik ook veel lees is dat er wel geld is in de Gazastrook, maar dat dat niet terecht komt bij het volk, maar bij de zeer kleine top van het land.
De mensen die de 18-jarige Ofir hebben ontvoerd zijn 'niet al te slechte mensen', zegt zijn opa. Zo is Ofir niet ondergronds vastgehouden en kreeg hij goed te eten van zijn gijzelnemers. "We vinden dat hij sterk is, hij heeft geen bijzondere lichamelijke problemen." De jongen heeft vastgezeten in vijf verschillende huizen, vertelt opa Engel. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5421733/opa-ofir-engel-gezond-hamas-gijzelaar-israel-conditie
Owen Jones, in het video is enkel hij te zien in zij woonkamer, geen idee waarom het beginplaatje van iets anders is. Hij is één van de journalisten aan wie de video’s van 07/10 zijn getoond en hij vertelt hier zijn blik erop en op hele situatie .
Goed mogelijk dat Hamas alleen de gijzelaars vrijlaat die in goede conditie zijn. Zo maken ze een "goede" indruk op de buitenwereld, een wolf een schaapsvel. Het zij gewoon monsters. Waar zijn de baby's, kinderen en hun moeders? Dood, verkracht? Er zijn veel oudere Personen vrijgelaten, waarom zo weinig kinderen? Wat hebben ze te verbergen.
Toch vind ik dit te makkelijk. Die gijzelaars hebben een traumatische ervaring gehad. Eerst een aanval waarbij er meerdere mensen van wie zij hielden zijn overleden/vermoord. Daarna meegenomen worden en niet weten of je het zelf gaat overleven of er nog meer mensen van wie je houdt zijn gegijzeld of overleden. Geen idee hebben of je er ooit levend uitkomt, hoe lang het gaat duren. Dat is nooit een goede behandeling. Ze hadden ook nog mishandeld kunnen zijn en dat lijkt nu niet het geval, maar dat is iets anders dan dat ze in ieder geval goed zijn behandeld. En ik weet dat Palestijnse kinderen, vrouwen en mannen ook gegijzeld worden door Israël en dat zij ook en waarschijnlijk nog erger lijden, maar zoals het Engelse gezegde 2 wrongs don't make a right. Deze aanval staat inderdaad niet op zichzelf, er gaat een generaties lange oorlog aan vooraf, maar dan nog steeds, deze gijzelaars zijn niet goed behandeld. Ze zijn in het beste geval minder slecht behandeld dan zou kunnen, maar dat is iets heel anders dan goed.
hier is een lijst met de vrijgelaten gijzelaars en er zitten alle leeftijden tussen, waaronder ook veel vrouwen en kinderen. https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67477240
Of ze zijn heel goed aan het slagen in het feit zich goed neer te zetten. Ik krijg zo'n misselijk gevoel hierbij..je weet waar ze toe in staat zijn..zulke zelfde mensen zijn niet opeens heel lief en aardig. Ze willen zich goed neerzetten waardoor Israel nog meer de slechte wordt. Je maakt mij niet gauw wijs dat mensen eerst van huis tot huis mensen vermoorden..op een festival, dixiedeuren afgaan en doorzeven... en dan degenen die ze gijzelen heel goed behandelen...
Nee dat denk ik ook niet. Maar van beide kanten. Tijdens een oorlog gebeuren er altijd dingen die het daglicht niet verdragen kunnen. het spreekwoord is niet voor niets in oorlog en de liefde is alles geoorloofd. Vreselijk, maar waar.
https://twitter.com/ytirawi/status/1730164992954040374?t=JuvifbdNYre0isIZWwtm_A&s=19 We told the soldier, ‘I want to drink water.’ He brought us a bottle of beer and said, ‘Drink. We didn’t want to drink. He beat us & made us drink it against our will”
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2023/nov/29/hamas-says-10-month-old-hostage-kfir-bibas-was-killed-in-israeli-bombing Zorg je zo goed voor je gevangenen? Vreselijk dit....
ik was hier al bang voor. Vroeg me al constant af waarom ze een baby van 10 maanden niet als eerst lieten gaan.
Deze wilde ik ook plaatsen en toen zag ik dat jij hem al geplaatst hebt. De gijzelaars zeggen zelf dat ze goed behandeld zijn. Dan zal het wel zo zijn, ondanks wat de rest er van vindt.
Deze leken echt oprecht blij. Kushandje, knuffels, boks. Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal nep is. snap niet dat men hier niet gewoon blij om kan zijn, maar alles moet altijd negatief zijn.
Nou ik denk dat Gaza bevrijd moet worden echt helemaal. Dus 0,0 inbreng van Israël. Gewoon een 2 statenoplossing. En allebei eerlijk het land verdelen, zonder kolonisten en nederzettingen, dan zou het wel goed kunnen samengaan. Niet weer zoals het hiervoor was, want dat wordt ook weer een tikkende tijdbom.