Wij hebben op kantoor iemand in de schoonmaak werken die 40 familieleden is verloren in gaza waaronder zelf een heel jong babietje. Er is bijna geen contact mogelijk. Heb het echt ontzettend met haar te doen
Sorry ik heb echt moeite met deze opmerking. Misschien bedoelde je het niet zo (geen idee hoe je het dan wel bedoeld) Maar kennelijk heeft niet elk onschuldig mensenleven dezelfde waarde voor jou. Dit soort gedachtengangen liggen ten grondslag aan heel veel ellende in deze wereld.
op dit filmpje is te zien hoe mensen met witte vlaggen uit de poorten van Annasir ziekenhuis in het noorden van Gaza lopen, die is omsingeld door IDF en op hun aansturen lopen ze naar buiten. Seconden later,als er al een tiental mensen de hoek om zijn (voornamelijk kinderen,vrouwen en ouderen) hoor je beschietingen en rennen mensen ,die het nog kunnen, terug de poort in. De berichten die naar buiten komen, je hebt er letterlijk filmpjes van, van de meeste feiten. Er zijn gewone mensen die het op hun simpele telefoons opnemen en met de wereld delen, zichtbaar voor wie het zien wil.
Dit zijn wel mogelijke oorlogsmisdaden die onderzocht moeten worden. Wat ik overigens niet goed begrijp is dat veel media spreken over… het dreigt een humanitaire ramp / catastrofe te worden. Maar is dat het niet al lang?
Ik zie niet wie er schiet, dus nee sorry ik zie dit niet als bewijs. Dat het onderzocht moet worden zeker, maar het is voor mij geen vaststaand feit dat het IDF hier verantwoordelijk voor is.
Logisch nadenken zit er ook niet in? Ziekenhuis is omsingeld door idf. Gaat Hamas echt lopen schieten, zodat idf kan achterhalen van waar ze hebben geschoten en ze gaan uitschakelen?
Nogmaals, ik ga hier geen discussie over aan. Jij mag het jouwe ervan denken, ik denk het mijne ervan.
Nee bedoel er niet mee dat de ene leven meer waard is dan de ander. Maar Israel gooit om de haverklap in het nieuws dat Hamas Palestijnen als menselijk schild gebruikt terwijl hun precies hetzelfde doen. En niet alleen vanaf 7 oktober maar ook daarvoor. Genoeg filmpjes van gezien dus ik heb het niet maar ergens gehoord. Waren dan live beelden via Aljazeera. Dat is wat ik ermee bedoel.
Dat is wat Artsen zonder grenzen zegt. Zie: https://www.middleeastmonitor.com/20231113-ambulances-patients-struck-near-gazas-al-shifa-hospital-doctors-without-borders/
Je moet ook begrijpen in welke context je het plaatst en ik heb al uitgelegd wat ik ermee bedoel en het is niet zoals jij het denkt dat het is.
Het is al tig x gezegd door zowel het ziekenhuis als door Hamas zelf dat ze daar niet zijn. Maar heel eerlijk nu ik me een beetje heb ingelezen hoe de huidige regering daadwerkelijk denkt en ook uitvoert geloof ik geen letter van wat hun vertellen. Want wat ik zie en hoor is niet wat er word verteld. Het maakt het verdriet niet minder helaas.
Nog even terug aanvulling: "We don’t have electricity. There’s no water in the hospital. There’s no food. People will die in a few hours without functioning ventilators. In front of the main gate, there are many bodies. There are also injured patients; we can’t bring them inside. When we sent an ambulance to bring the patients—a few meters away—and they attacked the ambulance. There are injured people around the hospital looking for medical care. We can’t bring them inside. There’s also a sniper who attacked patients, they have gunshot wounds. We operated on three of them. The situation is very bad, it is inhuman. It’s a closed area, no one knows about us. We don’t have an internet connection—you managed to call me now, [but] maybe you’ll [have to] try 10 times before you can reach me again. The medical team agreed to leave the hospital only if patients are evacuated first. We don’t want to leave our patients. There are 600 inpatients, 37 babies, someone who needs an ICU. We can’t leave them. We need a guarantee that there is a safe corridor [to leave] because we saw some people trying to leave Al-Shifa and they killed them, they bombed them, the sniper killed them. Inside Al-Shifa Hospital, there are injured patients and medical teams. If they give us guarantees and evacuate the patients first, we will evacuate." Zie: https://www.doctorswithoutborders.org/latest/gaza-call-al-shifa Het bericht van Artsen zonder grenzen waarin zij aangeven dat er aanvallen vanuit het Israëlische leger plaatsvinden.
Het ziet er zo overtuigend uit. Maar merk dat het zo’n ver van mijn bed show is. Dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat mensen zo wreed tegen elkaar zijn.