Oorlog Israël en Hamas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Beheer, 12 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Screenshot_20231201_162317_Samsung Internet.jpg

marais vindt dit leuk.
  2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Screenshot_20231201_162439_Samsung Internet.jpg

marais vindt dit leuk.
  3. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ik blijf erbij dat dit gevaarlijke vrouwen zijn . Echt Pro Hamas.

4. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    IMG-20231201-WA0007.jpg

marais vindt dit leuk.
  5. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Screenshot_20231028_125153_WhatsApp.jpg

marais vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ben je van plan dit plaatje op elke blz te zetten?

Gewooniemand en Spectre vinden dit leuk.
  7. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dat is mijn antwoord op haar idiote opmerking die zij schrijft maar daar zeg je niets over maar je vraagt wel aan mij waarom ik het plaatje post.

marais vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik scrollde even door het topic en zag dat plaatje, dat ik inmiddels al tig keer heb gezien, dus ja daar reageer ik op. En nee ik heb niet op haar gereageerd, dat maakt toch niet uit. Ik mag reageren op wie ik wil. Net zoals jij mag reageren op wie jij wilt, maar het valt me gewoon op dat dit plaatje al voor de zoveelste keer langs komt.

Maar goed ik blijf hier sowieso liever weg. De sfeer is hier nogal slecht.

Adieu

Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Dat mag je zeker helemaal zelf weten je eigen keuze.

marais vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Nou dat dacht ik eigenlijk vanmorgen al en zie m nu gewoon al weer langs komen. Het lijkt wel een beetje op spammen zo.
    @Mammavan5 misschien kan je daar een beetje op letten voordat het topic wéér gesloten gaat worden.

nizzie86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Als je een beetje had gelezen was het een reactie op de idiote opmerking die gemaakt is naar mij toe.
    En ik heb al helemaal geen behoefte aan jou "goedbedoelde" adviezen die mag je bij je houden.
    Want ik vind ze ook een beetje als spammen overkomen

marais vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Ik had je reactie beter zelf kunnen typen, ik wist namelijk al precies wat je ging zeggen. Menn, je lijkt wel een papegaai :|

nizzie86 en Jetje1 vinden dit leuk.
  13. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.099
    2.668
    113
    Vrouw
    Jij een dove kwartel want je luistert niet

marais vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Het staakt-het-vuren tussen de IDF en de terreurbewegingen in Gaza is voorbij. Ruim een uur voordat het bestand zou aflopen op vrijdagmorgen, ging het luchtalarm in het gebied rond Gaza af en moesten de inwoners van Israëlische steden en dorpen daar naar de schuilkelders rennen. Rond middernacht op donderdag werd al de eerste schending van het bestand door Hamas geregistreerd. Boven de stad Netivot werd een onbemand vliegtuig neergeschoten door Iron Dome. Dit gebeurde kort voordat de laatste zes vrijgelaten gijzelaars in Israël arriveerden.

De IDF’s eerste reactie op de feitelijke schending van het bestand door Hamas kwam kort na zes uur vanmorgen. Er werden pamfletten uitgeworpen boven Khan Younis, het Hamas bolwerk in Zuid-Gaza, waarin stond dat de bewoners onmiddellijk moesten evacueren. Het pamflet bevatte een kaart waarop safe zones waren aangegeven. Direct daarna was het luchtruim boven Gaza vol met het geluid van vliegtuigen en drones en begonnen de eerste bombardementen door de IAF, de Israëlische luchtmacht.

Hamas en Palestijnse Islamitische Jihad reageerden met salvo’s raketten, die tot nu toe slechts op het gebied rond Gaza werden afgeschoten. De grondstrijdkrachten hervatten ondertussen hun operaties in het noorden van Gaza, waar nog een klein gebied is dat onder de controle is van Hamas. Elders begonnen troepen zich op te maken voor een operatie in Khan Younis in het zuiden van Gaza, waar Hamas zijn voornaamste bases heeft en waar de top van de organisatie zich schuilhoudt. Eén van die bases is gevestigd onder het Nasser ziekenhuis in Khan Younis. Gebouwen rond het ziekenhuis werden vanmorgen door de IAF gebombardeerd. Ook werden er bombardementen uitgevoerd op de stad Rafah bij de grens met Egypte.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Behandeling van gegijzelden

Even voordat het bestand vanmorgen werd geschonden door Hamas en de vijandelijkheden werden hervat, rapporteerden Israëlische media over een nieuwe wreedheid door de jihadistische terreurorganisatie. Hamas publiceerde een video waarin de vader van baby Kfir Bibas was te zien, die gescheiden van zijn vrouw en kinderen wordt vastgehouden in Gaza. Jarden Bibas is te zien nadat Hamas terroristen hem vertellen dat zijn vrouw en twee zoons dood zijn vanwege een Israëlische bombardement.

Daarna gaf Jarden een duidelijk gedicteerde verklaring waarin hij de Israëlische wreedheid veroordeelde. Vrouwelijke gijzelaars die gisteren werden vrijgelaten, werden ook gedwongen om voor de camera’s te vertellen dat Hamas hen goed behandeld had en dat zij genoeg voeding hadden gekregen. Eénmaal terug in Israël, bleek dat zijn allen ondervoed waren. De Frans-Israëlische vrouw Miya Shem, die gisteren als eerste werd vrijgelaten, vertelde dat een veearts de kogelwond in haar arm had geopereerd.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina