Ik weet niet waarom alles zo persoonlijk wordt opgenomen. Ik heb bewust op Huismuisie gereageerd, omdat zij schreef dat ze het overtuigend vond. Ik had het al live gezien op Al jazeera.
Vreselijk gewoon. Ik zag net op Al jazeera zo veel premature baby's op een groot bed. Er waren 2 bedden. Op een bed waren de baby's zonder moeder. Echt hartbrekend. Ze horen nog in hun moeders buik te zijn of in een couveuse. Echt triest dat niemand er wat aan doet. De mensen die hier verantwoordelijk voor zijn, zijn echt gewetenloos. Kan gewoon niet anders.
Nee klopt, het is idd een kalender, maar hij begint wel op 7 okt. En heeft als titel iets als 'slag bij Al-Aqsa overstroming'. Hoe moet ik dat dan zien?
Omdat toen de ziekenhuizen begonnen vol te stromen met gewonden? Of omdat vanaf toen stroom en water werd afgesloten, dus een beetje aan het aftellen. In ieder geval niet wat de idf zei, dat er namen op stonden en er afgekruist werd.
Ik bedoel er verder niets mee en ik weet ook niet wat je bedoelt met persoonlijk opvatten? Wat heb ik persoonlijk opgevat?
Ik heb het niet gedeeld als overtuiging, want ik weet dat een aantal niet te overtuigen zijn. Dit zeg jij als reactie op mijn antwoord dat ik het niet overtuigend vond. Ik had het niet tegen jou persoonlijk. Maar hier neem je het wel persoonlijk op. Maar goed, verder bedoel ik er ook niets mee, gewoon dat ik het niet tegen jou persoonlijk had.
https://fb.watch/oj6Hne3TAE/ In dit filmpje laten soldaten zien wat ze vinden in en dichtbij een ziekenhuis in Gaza. Zo erg te bedenken dat er na al tijd nog steeds zoveel mensen gegijzeld worden. Ik bid dat ze nog leven en gauw bevrijd kunnen worden!
https://m.jpost.com/israel-news/article-773115 Idf biedt het al shifa ziekenhuis couveuses aan. Soms ga ik echt aan mezelf twijfelen, want wanneer was er een tekort aan couveuses? En werken deze couveuses zonder stroom? En als ze geëvacueerd zijn? Waar moeten ze naar toe worden geëvacueerd? Want er is overal in Gaza toch hetzelfde probleem van geen stroom en geen brandstof? Ik snap er echt niets van.
Het kan idd van alles zijn. Maar toch bijzonder dat hij op 7 okt begint. En waarom zou je een kalender maken van zo'n 2 maanden om af te strepen hoe lang je zonder stroom zit oid? En als het idd in de kelder van een ziekenhuis is vind ik het wel een heel kleine schuilkamer.
Op die foto zie ik volgens mij een couveuse voor transport. Die heb je denn ik nodig om babys te kunnen verplaatsen naar een andere plaats.
Klopt dat zijn transport couveuses. Ik denk dat bedoeld word dat ze de transport met deze couveuses aangeboden hebben.
Het valt niet eens te liken zo onmenselijk is dit. Dit zijn dus dan 1 van de voorbeelden waarom ik hun "goede" intenties en "zorgen" dus niet kan geloven. Het is gewoon zo tegenstrijdig. Het ene moment wil er geholpen worden met couveuses terwijl er geen stroom is dat terzijde hoe die dingen in godsnaam moeten werken is me een raadsel... Dat is ook de reden waarom er 8 premature baby's op 1 groot bed liggen gisteren gezien op Aljazeera. De beelden breken je hart als je had gezien hoe de pas bevallen vrouwen eraan toe waren en de baby's. En als ze getransporteerd worden waar gaan ze dan naar toe en ze worden apart vervoerd zonder de moeders want daar hoor je niets over dat die mee mogen Tegelijkertijd zie je zoiets dat ik weer denk er word iemand die gewond/zwaargewond is in en enorm veel pijn heeft het recht op zorg ontzegd. Dit is mijn persoonlijke mening hoe ik erover denk.
Ik word hier dus gewoon kotsmisselijk van en ontzettend kwaad over. Het gaat niet om de gijzelaars noch om Hamas. Ze willen Gaza leeghebben en andere landen moeten hun maar opvangen en Gaza word ook in beslag genomen. Die 75 jaar vluchtelingen ,armoede en gevaar is door hun toedoen..... Echt ik kan hier gewoon met mijn hoofd niet bij en de buitenwereld kijkt toe hoe deze etnische zuivering word uitgevoerd. Niets maar dan ook werkelijkwaar niets kan dit verdedigen en na dat ik me meer heb ingelezen hoe de regering daar in elkaar zit en welke vreselijke ideologie ze erop houden en ook daadwerkelijk uitvoeren kan ik never nooit enige begrip voor ze hebben.
Ik hoop het. En dat die baby's dan ook echt naar een veilige plek gebracht worden. Samen met andere patiënten. Waar? Dat is de vraag. Waarom? Is het heel cynisch om te denken dat het vooral een pr- stukje is? Pfff. Kunnen beter stoppen met vechten daar. En dat ziekenhuis weer voorzien van alles wat een ziekenhuis nodig heeft