Hallo, Ik heb een vraagje mbt mijn 10-maanden oude baby. Zo'n drie maanden geleden zijn wij begonnen met het geven van brood aan ons kleintje. Dat ging in eerste instantie redelijk, ze at tussen de middag zo'n halve tot een hele boterham met divers beleg. Na een paar weken werd het eten van brood echter minder en sinds een week of zes is het drama. Ze wil gewoon geen brood; of ze weigert het door de mond dicht te houden of ze stopt het in de mond, laat het even zitten en werkt het daarna weer naar buiten. Ons meiske is klein en licht voor haar leeftijd - 7 kilo is ze net - dus ik geef haar nu maar pap of een fles, er moet per slot van rekening toch wat in, zeker nu ze de afgelopen weken steeds ziek is. Onze meid is trouwens vanaf haar geboorte al een slechte eter, heeft ook nooit echt honger en er gaat ook niet veel in. Heb jij voor mij een tip hoe ik haar weer brood kan laten eten? En is het erg om ipv brood, pap of een fles te geven? Thanks Een bezorgde blomke
Hallo, Het gaat vaak makkelijker wanneer het brood in eerste instantie wordt geweekt in opvolgmelk, zo kun je het brood steeds een beetje droger geven. Wanneer het niet gaat is het niet erg om pap of een fles te geven hoor. Groeten eveline