Van dat berichten trek ik me echt niet te veel aan. (van die Peres) Het is maar 1 opmerking. Het nieuws wordt door heel veel mensen gemanipuleerd. Wereldleiders, journalisten, belangengroepen... Niet door de gewone mensen die het slachtoffer worden van zo'n oorlog. Volgens mij is het nog steeds zo dat waar twee vechten twee schuld hebben? Helaas gaat het niet alleen zo in Israel / Palestina, maar over de hele wereld. Zelfs op 2 uur vliegen (Baskenland, Ierland) slaat men elkaar de hersens in. Ik hoop echt dat mijn dochter (en liefst ik ook ) nog eens een tijd meemaakt dat men elkaar goede dingen gunt, ipv elkaar de hersens in te meppen. Uiteindelijk worden nooit de kwade geniussen (?) het slachtoffer, maar altijd onschuldige burgers. Ik hoop dat het gezeik daar nu eindelijk eens snel ophoudt en de hele wereld een soort Zwitserland wordt!
Sluit ik me helemaal bij aan Valhalla. Vooral dat over dat het nieuws gemanipuleert word. Je moet feitelijk alles met een gezonde dozis scepsisme (dat n woord? zocht eigenlijk n andere maar kom er niet op) en een pak zout nemen, helaas. Ze zouden een stukje Valhalla op aarde moeten creeeren
Jij bent zeker Marokkaanse? Op marokko.nl worden ook allemaal gare topics geopend met "Bush de jood" en joden dit joden dat. 2 vechten 2 schuld zeg ik maar!
Ik ben niet voor de Palestijnen, ik ben niet voor de Israeliers, maar ik ben voor de mensen die daar lijden en voor diegenen die de wijsheid in zich hebben om dit nu eindelijk te stoppen. Ik wens ze alle kracht toe om op te staan en een einde te maken aan deze oorlog. Want elk oorlogsslachtoffer is er 1 teveel. Hopelijk is er al 1 opgestaan in de vorm van Obama. Maar dat moet natuurlijk nog maar blijken. Peace out!
het zijn toch ook joden of niet? de hele rede dat ze daar zijn is om het feit dat ze "vinden" dat ze recht hebben op dat land vanwege hun geloof. 2 vechten 2 schuld? wat zou jij doen als je land afgepakt werd en je huis platgebombardeerd? zou jij dan zeggen.. "oke.. prima joh, kom derin.."
Kom mensen stap over je boosheid heen en als je wilt helpen, gebruik dan de energie die je nu gebruikt om boos te zijn, om de oorlogsslachtoffers te helpen. Iedereen wil dat het over is, een goed begin lijkt me om je haat te stoppen jegens anderen, ookal begrijpen jij en ik nog zo goed waar die vandaan komt. Wij hebben hier een situatie waar we dankbaar voor moeten zijn, namelijk vrede. Laten we een voorbeeld zijn voor de mensen daar en laten zien dat vrede absoluut mogelijk is! Joden, moslims, hindoes, christenen, atheisten, laat zien dat je gewoon een tof mens bent wat je ook gelooft !
Ja we moeten aan de onschuldige burgers denken in de gaza en wat we voor hun kunnen betekenen op wat voor manier dan ook onschuldige vrouwen, kinderen en mannen nogmaals 2 linken met betrekkingen over hoe we iets kunnen doen van huis uit zo simpels kan van grote waarde zijn kom op mensen! we kunnen toch niet niks doen : www.verhefjestem.nl www.islamic-relief.nl
Ik vind het ook verschrikkelijk wat daar gebeurt. Maar waar 2 vechten hebben idd 2 schuld. Ben het dan ook 100% met Valhalla eens. En om nou over "Die Jood Bush" e.d. te praten vind krom en kort door de bocht. Als er zo over "die Moslim/Marokkaan/Turk/Antilliaan" wordt gesproken is het discriminatie
2 mensen die bijde fout zijn.. zeker weeten ook aan de andere kant worden fouten gemaakt.. verschrikkelijk die beelden.. mijn gedachten zijn bij de slachtoffers..
Helemaal afschuwelijk wat daar gebeurt, totaal buiten alle proportie! Oh je zal maar in Gaza wonen en met doodsbange kinderen tusen de bommen zitten of nog veel erger, met je dode kinderen. Brrr.... Maar het moet me toch van het hart: Bush is geen Jood, dat is echt onzin. Als we het al over zijn geloof moeten hebben dat is hij volgens mij een wedergeboren christen. Het zijn ook niet 'de joden' die dit de Palestijnen aandoen, maar Joodse Israeliers. Dat is ook een groot verschil. Het is zonde als er zo veel verkeerde feiten de wereld ingaan, inderdaad, geen enkele berichtgeving, van welke zijde dan ook, is ongekleurd. Het is zo moeilijk om je een eigen beeld te vormen.
ik ben geen marokkaan maar ik ben een turk... en ik heb nergens begrepen dat palestijnen terug vechten..zouden ze niet eens kunnen want ze hebben niets om terug te vechten...zou maar eerst even het nieuws goed kijken... als jij wordt aan gevallen zou je toch ook terug vechten of niet...ben je dan ook schuldig omdat je terug vecht? Dacht het niet
mijn man is eigenlijk bang dat het wel een beetje politiek spel is tussen israel en hamas. Het ergste is dat die arme mensen er sterven dagelijks. Moge allah ze naar het paradijs brengen.
Kan iemand mij vertellen waarom mijn tekst weggehaald wordt? Er staat 'niet nederlandse tekst', er stond Inshallah= als God het wil. Wat is daar verkeerd aan, kan hier zo laaiend om worden. Als er engelse of fries (wat ik ook niet versta, en kan lezen), dan verwijderen jullie dit toch ook niet? En bovendien hebben zoveel mensen dit prachtige woord in hun onderschrift staan! Ik zou graag een verklaring willen hebben hiervoor, en ander wil ik dat mijn tekst er gewoon weer bij gezet word, niet-nederlandse tekst verwijderd stond er!
Je hebt een verklaring via pb, maar ik wil het hier nogmaals plaatsen. Alle niet-nederlandse teksten worden verwijderd. Alleen voor Engels wordt vaak een uitzondering gemaakt, omdat dit een wereldtaal betreft, die veel mensen onder ons spreken. Alle andere niet-nederlandse teksten worden verwijderd (deens, russisch, frans, arabisch), zodat iedereen het kan begrijpen.
@ Beertje09 De tekst is verwijderd omdat we dit met beheer en moderators hebben afgesproken. We staan dit topic toe ( zie o.a de regels welke topics we mogen sluiten), maar dan wel in nederlandse taal. Idem als in het topic thee met baklavas. Voor meer info kan je een Pb sturen naar één van de moderators. Kwebbel
Wel grappig dat mensen op dit forum waarvan je toch mag verwachten dat het allemaal redelijk weldenkende mensen zijn elkaar al in de haren vliegen. Dat is toch in het heel klein hoe de misverstanden -> conflicten -> oorlogen in de wereld komen? En na een tijdje weet niemand meer waar het over ging (humanitaire situatie aldaar), alleen nog dat men het niet eens is. Gelukkig hebben ze nu humanitaire konvooien doorgelaten. Wat je ook van Israel of Palestina vindt, dit is toch in elk geval goed nieuws? Jeej!
Ik heb je pb ontvangen Prinses bedankt. Maar, ben het er nog steeds niet mee eens hoor! Ik heb je ook een reactie gegeven erop. @Valhalla, niemand vliegt hier mekaar in de haren, waar heb je het over. Dit is een forum om vragen te stellen, je hart uit te luchten en nog vele andere dingen. En tsja discussies horen er nou eenmaal bij
Je mag het er niet mee eens zijn..dat heb je vaker met regels. Je kan het niet iedereen naar de zin maken, helaas. Toch blijft de regel bestaan. Elmo
Ehm ik wil me verder niet mengen in een welles nietus discussie, maar vind dit toch wel grappig. Eigenlijk zeg je nu dat Israël terug mag vechten en niet schuldig is! De Hamas vuurt namelijk al tijijijijijijden raketten af op Israëlische doelen. Het vervelende is dat ze dat ook nog eens doen vanaf openbare/burgerdoel zoals ziekenhuizen en scholen. Daardoor wilde Israël niet terugvuren zeg maar. HEt oude bestand was afgelopen en de Hamas weigerde een nieuw bestand aan te gaan. Dus begonnen ze weer te vuren. En ja wat wil je, als je land steeds maar weer wordt aangevallen? op een gegeven moment vecht je terug en zoals je zelf zegt zou je dan niet schuldig zijn? tja... maar goed, ik wil het geweld absoluut niet goed praten en elk slachtoffer, van welk gedeelte van het land dan ook, is er 1 te veel..!