Oorlog tussen israel en palestina...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Karagoz, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    de gedachte alleen al maakt me verdrietig...eigenlijk ben je nergens veilig...

2. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik ben het volledig met je eens meid, je bent nergens meer veilig, inderdaad zelfs als baby in een buik van je moeder. Hartverscheurend gewoon, ik kan soms bijna niet naar die beelden kijken. Die mensen leven van dag tot dag, weten niet dat er misschien geen morgen voor ze is. Ik hoop dat Allah ze mooie plekken in het Paradijs zal geven. En dat die baby's engeltjes zullen zijn die vliegen boven de poorten van het Paradijs.

3. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    dank u wel,moge Allah hen beter plaats en leven geven dan hier op aarde...
    ik slaap niet meer 's nachts,ik huil,ik praat met mijn man niet meer,ik krijg geen woord uit mijn mond wetend dat hij nog erger lijdt dan ik,als ik op het kamer van met mijn dochter zit dan voel ik me afschuwelijk,ik zie dat ze een mooi nette kamer heeft,een warme bed,een warm huis,eten,drinken kortom ze heeft alles en die kinderen daar ze hebben zelfs geen rust ze weten niet of ze wakker zullen worden,ze weten niet of hun moeders er nog zullen zijn als ze wakker worden en ze weten niet wat hen te wachten staat....en als ik 's morgens denk wat zal ik mijn kind te eten geven,worst of kaas of confituur,dan voel ik me misselijk en wil niks eten want ik denk aan mijn mensen daar die geen keuze hebben,ze hbben gewoon geen eten,misschie wat water en brood...zelfs water is niet meer veilig om te drinken,joden hebben die ook vergiftigt,de nieren van de kindjes begeven op 2 jarige leeftijd,als ze niet van hun kogels sterven dan zullen ze zowiezo sterven...die willen ons gewoon dood,allemaal,zonder uitzondering...zelfs palestijnen in jordanie en libanon in vluchtelingen kampen hebben dezelfde lot...2jaar geleden mijn man was in jordanie,en als jullie weten dan jordanie door palestijnse vluchtelingen wordt bewoond...joden hebben de enige waterbron vergiftigt,en slim vergiftig,het gif kan niet opgespoord worden,niet in urine en niet in het bloed,u hebt gewoon niet genoeg vitamine B6 en B12...uiteindelijk lange lijdens weg en dood,uiteindelijk werd het duidelijk wat te doen om mensen te redden,maar er was niet genoeg vitamininjecties,dus het duurde voor ze het opgelost kregen,toch redelijk veel mensen lijden er nog aan die ziekte daar en hier hebben ze NIKS laten zien of HOREN,Teberiameer,is bijna leeg,dus zelfs in jordanie worden palestijnen niet meer met rust gelaten....toch raar,nee,andere land en toch....

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @ Siken, zo te lezen zit het bij jou heel diep, ik leef echt met je mee.
    Ben je zelf Palestijns?

Maar met alle respect, je man heeft niks gedaan, ik lees dat je schrijft dat je niet met hem praat waarom, hij kan er toch ook niks aan doen, en vind het vast even erg als jij, juist praten is heel goed in dit soort situaties.

En wat betreft het eten, je bent zwanger denk aan de kleine in je buikje, die vind het vast niet leuk als mama niet of slecht eet :)

Je kunt van een afstand niks doen, enkel geld doneren en bidden voor die mensen. Leef je eigen leven, zorg goed voor je kinderen en je man en je naasten, want dat is jou taak! Onthoudt : Allah is met de geduldigen.

5. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen

ja we zijn palestijns,nee ik praat met mijn man niet omdat ik voel dat ik niks nieuw of geruststellend kan zeggen,ik wil niet dat hij over me zorgen maakt,btw niemand praat met elekaar over deze situatie,we zijn in shock dat is alles,zelfs onze familie in jordanie en palestina wilt niet praten,ze zijn in shock...
    juist een telefoon gehad van iemand in gaza,joden arresteren allemaal,vrouwen,kinderen,oude mensen,allemaal,die sleuren je het huis uit en leggen een bom en exploderen,niemand weet waar ze die mensen naartoe brengen...en die hebben een nieuw soort boom gemaakt,die geen explosie met vuur maakt,maar laat je huis gewoon neergaan....
    882 doden,3300 gewond en 230 kinderen dood!

6. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    aljazeera blijft maar op onze tv staan,we kunnen niks anders opzetten...

7. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen

als moslim ben ik verplicht in deze heilige oorlog te vechten,HET IS MIJN TAAK!Maar joden hebben alle grenzen gesloten het is onmogelijk om daar binnen te geraken,dat is probleem,kijk hoeveel mensen vragen om grenzen te openen,eens grenzen zijn geopend,zullen we daar naartoe gaan,maar ik betwijfel of ze ooit openen,het is een gesloten ketel,waar palestijnen rauw en leven worden gekookt,joden weten als alle arabieren daar samen komen om met hen te vechten,zijn hun dagen geteld,er zijn al generaties in onze familie die tegen jodse bezetters vechten....dus waarom zouden we dat niet doordoen....en ja Allah is met de geduldigen,maar ik denk het niet dat Hij nu tevereden is met ons allemaal,die maar zitten en toekijken....

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik wilde alleen even kwijt dat ik het schandalig vind hoe hier over "de joden" gesproken wordt!
    Het zijn inwoners uit Israël(israeliers!) en niet "de Joden"!
    Joden wonen over de hele wereld en niet alle Joden vechten mee in deze oorlog.
    Vind dit dikke discriminatie! Iets wat ook niet gezecht mag worden over "de Moslims" als die ergens vechten etc.

Denk goed na dat je mensen hiermee kan kwetsen...

verder wil ik me niet menegen in dit topic, maar moest het even kwijt, zit het namelijk al 6 pagina's met verbazing te lezen!

kus miek

9. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen

Israel heeft NOOIT bestaan,dus over welke israeliers spreek je?Onzin!Heb je ooit in palestina gewoond?Ikke wel,weet je hoe ze ons noemen?Zeker geen palestijnen!Ik zou je maar zeggen,denk je eens goed na,voor je over discriminatie spreekt!
    Zelfs jood is veel te beleefd voor die ******te noemen,zit je nu in gaza,heb je familie in gaza,weet je wat daar ECHT gebeurd!ik heb en ik weet,dus ik weet wat ik zeg en ik weet dat ik daar recht op heb!

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Laten we hier maar mee stoppen.

Ik snap dat het voor mensen van beide kanten erg emotioneel is en verdrietig..

Hopelijk wordt ooit dit conflict eens opgelost.

Ik ga dit op slot zetten.

Deel Deze Pagina