Echt heel zielig, mijn kleine meid heeft een oorontsteking! Na heel veel huilen en flink aandringen bij de dokter ( moet schijnbaar heel wat zijn om te 'mogen' komen) blijkt dat ze toch een ontsteking heeft. Ze heeft nu een peniciline kuur, zetpillen en neusspray. Hebben jullie ervaringen hiermee? Hoe je het kan voorkomen of hoe je het een beetje draaglijk kan maken voor haar. Ik vind het echt zo sneu voor haar.
PLat liggen is best pijnlijk, dus het bedje aan het hoofd eind iets omhoog zetten. Verder alles wat je al doet en lekker knuffelen met de kleine meid! Ohwja harde geluiden en wind doet echt zeer
Hi! Dewi heeft ook oorontsteking gehad. In principe mag je wel alles gewoon doen. Ik zou zeggen lekker knuffelen en veel liefde! Succes! Groetjes Cindy
ja hoor yuri hier heeft op dit moment ook een oorontsteking. ik kon de zelfde dag nog bij de dokter terecht en hij en hij zei dat mijn vermoedens klopten over yuri zijn oortje. heb oordruppels gekregen en mag zetpilletjes geven maar heb die nog niet nodig gehad. nu yuri ook nog eens verkouden is geworden is de neus spray ook bij de hand genomen. heb hem wat meer over end gehouden en lekker tegen me aan. en nu gaat het al een stuk beter.
Hier voor de 2e keer binnen een maand een oorontsteking. 'S nachts krijsend wakker worden en niets helpt dan....zoooo zielig. Bij de eerste oorontsteking AB-kuur gekregen en dat werkte goed. Helaas mag ze niet weer een AB-kuur, dus het wordt even afzien voor haar (ook voor ons). Ik houd haar zoveel mogelijk binnen en geen water in haar oren, maar voorkomen kun je het niet. Vermoed dat het vooral door het kdv komt. Vorige week 3 beebjes met oorontsteking in de groep....da's wachten op ellende bij een meissie wat daar gevoelig voor is. Sterkte!
Sverre heeft ook al 4 oorontstekingen (en bijbehorende kuren) gehad. Gelukkig hielp bij hem die antibiotica echt heel snel, binnen een dag verbetering. En gewoon zetpillen geven, om de 6 uur. Verder is liggen idd heel naar voor ze, en de overgang van zitten naar liggen en andersom. Drinken kan ook pijn doen doordat slikken druk op de oren veroorzaakt. Dus schrik niet als ze wat minder wil drinken. Ik weet eigenlijk niet meer wat wij verder deden toen Sverre zo klein was. Knuffelen. En hij sliep heel veel... Sterkte! Het is zo zielig he?
Mees heeft ook al 2 oorontsteking gehad toen hij een stuk kleiner was. Idd een Ab kuur tot 2x toe gekregen was wel een heel drama om het bij hem naar binnen te krijgen, maar binnen de kortste keren knapte hij weer op. Het bedje omhoog zetten is een goede tip, hebben wij destijds ook gedaan, dan is de druk op de oren iets minder. Verder kun je neusspray gebruiken en evt een zetpil geven. Verder geduldig zijn en veel liefde geven. Succes
Mijn dochter heeft ook vaak een oorontsteking... Ze heeft op een gegeven moment de amandelen eruit gekregen en buisjes... maar dit hielp maar voor even eigenlijk... Nu heeft ze ze weer regelmatig die oorontstekingen... Ik heb van de KNO-arts oogdruppels gekregen... Jaaa jullie lezen het goed Oogdruppels voor de oren! hihihih Ik zal eens even kijken hoe ze heten... Trafloxal Ze helpen echt perfect bij mijn dochter... Misschien als ze weer oorontsteking heeft dat je het eens kunt overleggen met de huisarts of dat misschien ook een optie is... Verder gewoon pijnbestrijden met paracetamol zetpillen voor kinderen... En zorgen dat het oor goed droog blijft... Loopt er troep uit.. met een vochtig doekje schoonmaken en met een droog doekje weer goed droogmaken.. Beterschap!
Bedankt voor de reacties dames! Ik begrijp nu dat het eigenlijk best vaak voorkomt bij die kleintjes. Is het dan goed om de oren niet onder water te laten komen om het te voorkomen? En hoe zetten jullie het bed omhoog? De ab-kuur sloeg idd wel snel aan gelukkig.
Omdat mijn dochter buisjes heeft heeft zij doppen voor in de oren... Misschien als de ontsteking er is dat je er een watje in kan doen en na de tijd goed droogmaken?
Tip om oorontsteking te voorkomen: bij verkoudheid steeds neusspray (zoutoplossing) gebruiken: zo voorkom je dat de buis van Eustachius (?)verstopt raakt, waardoor oorontsteking kan ontstaan.
Je kan neusspray tovh niet onbeperkt gebruiken? Jade heeft al een paar weken een snotneus en ben best al even aan het sprayen, nu niet meer omdat ik dacht dat je het maar 2 weken mag gebruiken? Ze heeft nog wel een beetje een dicht neusje.