Wat ontzettend slecht van je huisarts! Als ik jou was zou ik vanavond naar de huisartsenpost gaan! Daar wordt je vast wat serieuzer genomen. Het is toch zielig voor zo'n klein kindje dat hij dan maar moet lijden tot het eindelijk maar is over zal gaan. Echt doen hoor! Mijn zoontje heeft het vaker gehad en elke keer kregen we een antibiotica kuur en binnen 1a2 dagen was het al een heel stuk beter en na 3a4 dagen zag je dat hij er helemaal geen last meer van had. Uiteindelijk zijn zn neusamandelen geknipt en hij heeft het nooit meer gehad. Succes vanavond bij de hap!!
240 mg bij 8 maanden, nou dat vind ik fors zeg! Daar mogen ze bij 1 jaar ook nog maar 2 per dag van. Ik snap dat de HA niet te gauw AB wil geven ivm kans op resistentie, maar als hij er zo'n last van heeft dat hij niet slaapt en niet goed drinkt (met dit weer!!!) zou hij toch een kuurtje moeten geven lijkt me. Sterkte!
Ik neem aan dat je huisarts niet alleen de temperatuur heeft opgemeten, maar ook even in het oortje heeft gekeken. Heeft hij gezegd of er een ontsteking zit of niet? Want koorts alleen zegt niet alles. Als er wel een oorontsteking zit, zou ik toch wel een AB-kuur willen. Zoonlief heeft er meerdere achter de rug. Het is niet ideaal zo'n kuur, maar als ze zoveel pijn hebben vind ik het niet oké om er niks aan te doen (en dan is er ook altijd nog een kans op complicaties). Wat m'n HA verder aanraadde: als het een heel lichte ontsteking is, kun je zelf behandelen met pcm en neusspray. Geen zoutoplossing maar een 'echte' (xylometazoline). Let op dat je de kinderdosering neemt, en dat je het nooit meer dan een week achter elkaar geeft.
heb die goede neusdruppels gekregen iig en net had hij weer 40 koorts dus heb m wel die van 240 gegeven leek mij ook erg veel maar hij is nu wel weer vrolijk
Ik zou dus vanavond naar de hap gaan en een andere huisarts zoeken. belachelijk dat je weg gestuurd word.
ontdek net bij t in bad doen een rood plekje wat een beetje uitloopt (soort vlekje ) als je de huid strak trekt , trekt t plekje niet weg heb wel es wat gelezen over hersenvlies ontsteking , maar hebben ze dan altijd alle symptomen daarvan , hij lijkt nu vrolijker na die dubbele dosering van pcm , ook kan hij goed de beentjes naar zijn hoofd en huilt daarbij niet
ow lees nu wel weer ergens dat de plekjes zich in een rap tempo uitbreiden dit is nu niet t geval dus hou t in de gaten
Nee hoor je mag paracetamol vaker geven. Zo veel dat de koorts gezakt blijft.(advies van kinder arts) Ts normaal hoef je pas naar de ha als je kleintje 3 dagen koorts heeft. Jolisa had in januarie ook oorontsteking. Dokter zei er is niks mis. Volgende dag heb ik de hap gebeld ik eiste dat ik mocht komen, ja hoor dubbele ontsteking. Neusspray Gekregen en een ab kuurtje. Dus hup bel de hap en eis dat je mag komen, oh ja dan wel even zeggen dat hij al 3 dagen koorts heeft. Zoiezo altijd een neusspray geven dat verzacht de druk op de oortjes en een kussen onder zijn matras leggen dat hij met zijn hoofd hoger ligt. En geef hem maar een flinke knuffel
Als hij hersenvlies ontsteking heeft spuugd hij gal. En kan hij niet met zijn kin de borst raken, dus probeer dat eens en als je zijn benen richting hoofd duwt moet hij ook. Pijn hebben. Verder krijgen ze dan paarse vlekjes meid.
ok op de site stond paars of rode vlekjes en baby's hoeven niet alle symptomen te hebben en aagezien hij een dubbele dosis pcm had gehad denk ik miss voelt ie dan niet heel veel meer . spuugen doet hij niet hij lijkt wel meer te boeren en dan te slikken
moet hem 3x perdag 240 geven he normaal zijn t zetpillen van 120 voor die kleintjes . hoofd eind staat altijd al omhoog bij hem en neusdruppels heb ik gehad maar hij is totaal niet verkouden of niks maarjah geef t m maar
dit heeft hij nu in zn nek toen ik m net uit bed haalde t zelfde.op zn liesje alleen is die iets donkerder. t lijkt miss een wondje zo ingezoomd maar dat.is t niet
Ik was al 100x naar de hap gegaan als ik jouw was, en niet alleen maar op zp blijven rondvragen. Mijn mening hoor. Voordat het echt hersenvlies ontsteking is en het te laat is..... Dat wil je toch niet! Succes
Dit vond ik via Google, geen idee of het puntbloedinkjes zijn maar ik zou geen risico nemen: Puntbloedinkjes in de huid of slijmvliezen hebben als medische naam: petechiën; Ze zijn speldenknopgroot, rood tot paars van kleur (afhankelijk van de tijd dat ze er zitten), vormen géén bultjes en verdwijnen niet als je er op drukt. Ze worden veroorzaakt door een bloeding in de kleinere vaatjes van de huid of slijmvliezen. Je kunt ze (mede afhankelijk van de oorzaak) op bepaalde plekken van het lichaam aantreffen of verspreid. Treden Hersenaandoening ze op in samenhang met koorts of algemeen ziek-zijn dan wijst hun aanwezigheid (ook al zijn het er maar een paar) op mogelijk levensbedreigende infecties en dient er onmiddellijk een arts gewaarschuwd te worden. Dit geldt ook 's avonds, 's nachts of in het weekend en zelfs al lijkt de patient (het kind) nog niet zo ziek. Er zijn legio oorzaken van deze huidbloedinkjes: de meest voorkomende oorzaken evenwel zijn: (lokaal) trauma of geweld, allergische reacties, autoimmuun ziektes, virale infecties die de bloedstolling beïnvloeden, een ernstig tekort of juist teveel aan bloedplaatjes, chemotherapie, bestraling, bloedkanker, beenmergaandoeningen die de vorming van bloedplaatjes verhinderen en bloedvergiftiging door bacteriën (sepsis). Je ziet ze als normaal verschijnsel vlak na geboorte, na forse hoestbuien of overgeven. Ook sommige medicijnen hebben als bijwerking puntbloedinkjes. De behandeling van dit symptoom hangt helemaal af van de oorzaak: bij koorts én puntbloedinkjes zal snel gestart worden met antibiotica (en ziekenhuisopname). Gaat het echter om huidbloedinkjes bij een pasgeboren baby die verder kerngezond oogt, dan volgt geruststelling van de moeder en de mededeling dat de huidbloedinkjes over een paar dagen wel verdwenen zullen zijn.
Ik zou ook echt een second opinion willen. Er kunnen 3 dingen gebeuren: 1 de andere arts zegt ook dat je je geen zorgen hoeft te maken, dan ben je zelf waarsch ook een stuk rustiger 2 de andere arts geeft hem wel een kuurtje waardoor hij sneller van de pijn af is 3 of er is wel iets aan de hand en ben je er op tijd bij Kortom, ik denk dat je er altijd beter van wordt als je de HAP belt. Sterkte meid. Ik houd je topic in de gaten.
nou ben geweest en toch niks gekregen , zoals ie t tegen mij zij was ik een overbezorgde moeder . zo kwam t iig over . hij heeft m wel nagekeken en zn oortjes zijn idd rood en mag m wel gewoon 240 pcm geven omdat hij best groot is . die puntjes wel in de gaten houden dat mogen er niet meer worden en zolang hij zn kin op de borst kan is er niks aan de hand ... ga nu snel slapen hij ligt in de maxi cosi te slapen en denk dat ik m daar maar in laat liggen tot ie wakker word anders krijst hij dadelijk weer alles bij elkaar . truste