Toddler bestek '4SmallOnes'

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamma van Finn, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met dit bestek:
    4SmallOnes | Toddler bestek

En wie kan mij vertellen of het ook echt zo goed werkt als de fabrikant zegt ;) Zouden ze echt makkelijker/sneller leren eten met dit bestek?
    En welk bestek hebben jullie gebruikt om jullie kindjes te laten 'oefenen' om zelf te eten?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca at veel met zijn handjes en heeft nu jip en janneke en nijntje bestekjes. gaat ook prima. Ik vind het vooral belangrijk, dat de lepel niet te groot is, want dan is het moielijker in de mond stoppen. Verder vind ik het nogal duur, voor een bestekje. Een kind zal uit zichzelf toch liever met zijn handjes eten en Luca kon al jong zelf met een gewoon vorkje prikken, (13mnd) en had geen ander bestekej daarvoor nodig.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mwah, het idee lijkt me wel aardig goed uitgedacht en het ziet er idd op dat filmpje wel gemakkelijk uit. Of ze sneller met bestek leren eten zal natuurlijk ook aan het kind liggen, hoe hun motoriek is en hoe snel ze dat snappen. Misschien is het voor sommige kindjes juist niet handig en fijn door die dikke handvaten.

Al met al, ik heb er geen 25 euro voor over, maar ik snap het idee en ik denk dat het fijner voor ze is dat smal ijzeren/zilveren bestek...

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Heb het gisteren op de JG beurs gezien en het leek me idd ideaal, maar ook te duur :). Ben wel benieuwd hoe jullie jullie dreumessen laten eten, met wat voor bestek etc.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    #5 Miffy77, Nov 8, 2010
    Last edited: Nov 8, 2010
    Ik zie de meerwaarde van dit bestekje niet echt... Julie eet al een paar maanden prima met haar vorkje en lepeltje van Lief!, dat gaat steeds beter. Oke, soms prikt ze iets aan haar vorkje, haalt het er met haar handje weer vanaf en stopt het dan in haar mond, maar het idee is er ;)

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    We hebben zelf kleine zilveren vorkjes (soort gebaksvorkjes) en daar eet Aaron mee. Gaat prima.

Ik zou er zelf niet te veel geld aan uitgeven. Ze leren het toch wel en misschien dat speciaal bestek het wel makkelijker maakt, maar als je kind de motoriek er nog niet voor heeft of de interesse dan houdt het sowieso op.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje eet voornamelijk met zijn handen. Eigenlijk alles. Behalve toetje, dat doen we met een lepeltje en dat is ook het enige dat wij hem geven.
    Maar omdat hij wel erg geïnteresseerd is in het bestek geven wij hem steeds vaker zijn bestek erbij. Gewoon peuterbestek. Gisteren bestekje te leen gekregen van een collega om te kijken hoe dat gaat. Dat is bestek met een bochtje. Het vorkje kan hij niks mee, daarvoor is hij al te veel gewend aan het normale vorkje, het lepeltje is wel handig. Hij kon er vanavond zelfs zijn toetje mee eten (niet helemaal zonder knoeien hoor, maar het ging aardig netjes). Maar dat heeft niet zo'n dik handvat als dat bestek waar jij het over hebt.
    Maar of het echt meerwaarde heeft, nee, dat denk ik niet.

Share This Page