Fietsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikbenhetmaar, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoi Hoi,
    Ik wil zo met mijn dochtertje gaan fietsen en aangezien ze vanmiddag toch al naar me ouders zou gaan zit ik te denken om daar heen te fietsen.

zou ze 20 minuten vol kunnen houden?

Ze kan al een hele poos goed zitten en vind op de fiets erg leuk, heb gister met haar 10 minuten gefietst namelijk.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    gister 10 minuten en nu 20... maar is 20 heen en dan later weer 20 terug?

Dat vind ik best een groot verschil.. tja best manier om er achter te komen is t doen, denk ik..

ik wil ook gaan fietsen met mijn hummel, maar zit nog met t probleem dat ik geen idee heb hoe ik zelf op de fiets kan komen nu de stoel er voor op zit.. gister vertelde mn tante me dat zij de kids meteen achterop had omdat voorop ook niet paste.. ( en dan had zij een gewone fiets en ik nu een amazone..):(:(:(:(

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb net met mijn dochter een half uur gefietst. Ze gaat nu 2 weken mee op de fiets en bijna elke dag wel 10/15 minuutjes mee op de fiets. Je kunt het gewoon proberen, je kent je dochter zelf het beste! Persoonlijk heb ik de eerste week alleen maar echt kleine stukjes gefietst.

Annemarie, heb je het geprobeerd? Want ik heb een gewone gazelle fiets (geen mama fiets) en dat past prima! Ik kan zelfs gewoon mijn benen recht omhoog doen als ik trap, en hoef niet als een kerel te fietsen :D Ik begrijp niet waarom mensen zo moeilijk doen door allemaal een mamafiets te kopen, want op een gewone fiets lukt echt best hoor! Gewoon uitproberen, een nieuwe fiets kopen kan altijd nog.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Nou ik heb het gewoon geprobeerd, 17 minuten is het precies :)
    En ze vond het geweldig, nu is ze daar nog en ik haal haar vanavond op met de auto :)

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn gewone fiets is een batavus Lecco, bij eerder informeren op verschillende adressen blijkt die gewoon niet geschikt.. Niet voor t voorzitje ivm met swingstuur, en achterop niet omdat de bagagedrager amper de naam "bagage"-drager mag hebben ( daar kan echt weinig op, wat gewicht betreft..

Ik heb t nog niet geprobeerd, ik vind t eigenlijk ook doodeng.. Ik hoop dat de fietsenwinkel t zitje+scherm terug wil nemen en ruilen voor een achterzitje.. Want als ik al moeite heb op de fiets te komen, dan geld dat ook voor er af.. en wat bij noodstop?

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb een oude gazelle fiets van een jaar of 18 oud denk ik. Maar als hier een stoeltje voorop zit dan kom je er bijna niet meer tussen om op te stappen terwijl is heel erg slank ben (en zelfs een ondergewicht heb). Verder ben ik niet zo groot en kan ik niet met mijn voeten bij de grond. Dus eigenlijk moet ik een andere fiets hebben (misschien een tweede hands) die in ieder geval wat kleiner is zodat ik met mijn voeten bij de grond kan. Als het stuur verder weg staat vind ik dit niet zo makkelijk i.v.m. balans enz.

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb vrijdag op mijn "kop"gekregen van het CB dat ik ben gaan fietsen. Ze kan vanuit kruipstand nog niet zelf gaan zitten en dan mag het niet. Als ik haar neerzet blijft ze gewoon zitten, maar als ze echt zelfstandig kunnen zitten mag het pas volgens het CB.
    Dit omdat ze dan zelf hun balans kunnen houden.
    Wat vinden jullie hiervan. Ben al wel 5x ofzo gaan fietsen met haar en dan 15 min ofzo.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Wat het cb jou geadviseerd heeft klopt, sjaam. Het is nl nog wel eens voorgekomen dat een moeder te vroeg ging fietsen met haar kleintje en dat is niet goed afgelopen. De moeder dacht dat haar kindje in slaap gevallen was en later bleek dat het kindje haar nekje gebroken had. Het is dus echt wel belangrijk dat een kindje sterke spieren heeft omdat het met het fietsen hele andere klappen op te vangen heeft. Vandaar dus het advies om pas te gaan fietsen als ze zelf kunnen gaan zitten, dan zijn de spieren dus ook sterk genoeg om de klappen op te vangen.
    Hoe moeilijk het ook is om te wachten ( geloof me ik vind het ook moeilijk want wil dolgraag fietsen met mn ventje) zou ik toch echt wachten en geen onnodig risico lopen.
    Er is hier laatst ook al een topic over geweest waar heel veel tips in stonden waaronder dit verhaal en daar ben ik zoooo ontzettend van geschrokken, bbbrrr moet er toch niet aan denken.......
    Iedereen is natuurlijk vrij om te doen wat ze zelf goed vinden maar ik zou naar het cb luisteren dit keer.

Groetjes Kim

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, je moet daar echt op wachten. Ik had het geluk dat mijn dochter een maand geleden al zelf vanuit kruipstand ging zitten, terwijl ze dus nog niet eens rechtop kon blijven zitten! Twee dagen steeds huilen omdat ze omviel, en nu zit ze echt heel erg goed. Zelfs op haar knieƫn, op 1 knie, met haar voetjes naar achteren en billen op de grond. Het is dus echt een heel stuk evenwicht wat ze daarmee leren! Ik heb toen nog wel even gewacht hoor, tot ze echt goed zat. 7 mnd vond ik een beetje vroeg. Maar nu gaan we lekker overal heen met de fiets!

Wel apart dat sommige fietsen idd echt geen ruimte hebben voor een stoeltje. Ik heb een tweedehands gazelle gekocht voor 100 euro. Fietsstoeltje en scherm erbij van NietZoDuur en gaan! Ideaal!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB raadde ook aan te wachten tot de kleine zelf kon gaan zitten. Nou deed ons jochie dat nog niet met 10 maand (wel met 13), maar kon al wel een hele poos stevig zitten. Het CB heeft toen een "testje" gedaan. De kleine op zijn billen zetten, en dan een duw geven opzij/naar achteren. En dan moet het lijfje met gemak terugkomen, en het hoofd ook gewoon recht erboven blijven. Dus geen zwabbernek, of uit het evenwicht. Maar ze moeten echt met gemak hun evenwicht terug kunnen vinden.

Standaard adviseerde ons CB het pas met de 11 maanden afspraak, omdat bij 9 maand ze het te vroeg vonden..

Deel Deze Pagina