Slaapt baby van 11`maanden veels te weinig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik maak me een beetje zorgen om mijn zoontje van 11 maanden. Het is echt een heerlijk vrolijk ventje, maar hij slaapt zo bizar weinig. Ik merk aan mezelf dat ik daar een beetje gestressed van wordt, van ventje, je moet toch slapen??

Tot vorige week sliep hij 's ochtends zo'n anderhalf uur tot 2 uur om vervolgens de rest van de dag wakker te zijn. 's Middags nog een keertje proberen had totaal geen zin. Hij bleef dan net zo lang huilen tot we hem weer uit bed haalden. Maar hij was wel moe, dat zie ik gelijk aan hem als hij moe is. Nou dacht ik, dan ga ik proberen om hem iets later op bed te leggen, zodat het iets beter verspreid is het slapen en in hoop dat hij dan iets langer zou gaan slapen. Nou niet dus. Hij presteert het, om net zoals gisteren bijvoorbeeld maar een half uurtje te slapen over heel de dag. Vandaag was het een uur en kwartier. Dat is toch veels te weinig over de gehele dag? En de nachten gaan ook niet echt geweldig. HIj drinkt niet meer 's nachts, maar is dus wel een aantal keren per nacht wakker.

Ik merk echt aan mezelf dat me dit zo bezig houdt. Het is altijd al een slechte slaper geweest, maar dit spant echt de kroon nu. Zou het de 11 maanden sprong kunnen zijn? Nou krijgt hij ook weer tandjes en is hij snotverkouden. Probeer er telkens maar een reden voor te verzinnen, maar goed, zo blijf je bezig hahaha.

En als ik dan om heen hoor, hoeveel hun kindjes nog slapen van rond die leeftijd. Denk ik weer, zie je nou wel. Het is echt veels te weinig dat hij slaapt.

Groetjes Carola

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn zoontje is ook zo'n onrustige en weinige slaper. Ik heb me er ook flink 'druk' over gemaakt. maar ik heb het nu los gelaten. Tussen de middag gaat hij ongeveer anderhalf uur slapen (dat is de lange versie) en verder slaapt hij ook niet. Als ik hem op zijn bedje leg slaapt hij hoog uit een kwartiertje en is hij juist hangeriger en huiliger daarna. 's nachts is mijn zoontje ook onrustig. Het ging een tijdje beter, maar de laatste tijd is hij elke nacht 1a2 keer wakker. Ik focus me maar op dat hij goed groeit en ontwikkeld en dat het vanzelf wel beter zal gaan ;)
    Niet je kindje te veel met andere kinderen vergelijken hoor. Daar maak je jezelf alleen maar onzeker mee.

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik vind inderdaad dat je zoontje vrij weinig slaapt maar wellicht dat het inderdaad komt omdat hij tandjes krijgt en wat verkouden is? Vervelend is het wel, ik hoop voor je dat het snel weer wat beter gaat het slapen.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die van mij is pas drie maanden en slaapt ook weinig. Snachts dan normaal gesproken klokkie rond maar overdag soms wat hazeslaapjes, meer niet!

5. Delta

Delta Niet meer actief

hier ook een kindje dat constant wakker is, savonds gaat het iets beter, maar overdag.. mag blij zijn als ze even slaapt en word na 15 min vaak weer wakker, wel moe, eruit halen heeft geen zin.
    en tegen dr nieuwe voedingstijd slaapt ze ineens.. grr

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mijn meisje is bijna 11 maanden en hier hebben we ook zo'n fase achter de rug. Vorige week kreeg ze koorts en was ze aan paar dagen ziek. Sinds zondag slaapt ze ineens enorm veel, 's morgens 2 uur en 's middags minstens 2 uur. Kortom: het kan zo weer veranderen.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt ook niet zo veel. Als baby sliep hij nog minder; 3 hazenslaapjes van 45 minuten. Nu zo'n twee keer van 1 à 1.5uur.

Deel Deze Pagina