Mijn kleine vent heeft vermoedelijk weer een oorontsteking of zit er tegenaan. Nu krijgt hij vandaag zijn 11 maanden enting, nu zit ik te twijfelen. Ga ik het wel of niet doen.. Hij heeft verder geen koorts/verhoging en is verder niet ziek ervan, zoals gewoonlijk bij een oorontsteking wel heel erg verkouden.
Ik persoonlijk zou niet gaan,. Maar ik ben hier heel erg voorzichtig in, dit door een verhaal bij een vriendin van mn moeder van 25 jaar geleden waar het niet zo goed is afgelopen. Het cb heeft me wel eens uitgelegd dat de vaccinaties tegenwoordig zo veilig zijn dat het niks uitmaakt, maar toch wil ik het risico niet lopen.
Ik heb bij mijn kinderen wel eens een vaccinatie uitgesteld omdat ik ze niet fit genoeg vond. Bij mijn dochter laatst, omdat ze op dat moment de griep had (inclusief 40+ koorts). Bij mijn zoontje heb ik het wel eens uitgesteld, omdat hij enorm liep te kwakkelen met de gezondheid en ze bij het CB ook vonden dat hij niet 'stabiel' genoeg was voor een enting. Als je blijft twijfelen dan zou ik het even overleggen met het CB.
Ik bedenk me trouwens net dat de 11 maanden vaccinatie een vaccinatie is die ze al 2x hebben gehad. Mijn dochter heeft hem onlangs ook gehad. Bij het CB zeiden ze dat ze bij de 3e enting nauwelijks meer reageren (qua ziek worden/koorts). Bij mijn dochter was dit inderdaad ook zo. Ze is er helemaal niet ziek van geweest. Misschien dat dit nog helpt bij je afweging. Succes!
Je kunt gerust uitstellen, heb ik toevallig ook gedaan met 11 maanden. Hij was toen zo verkouden. Bn toen 2 weken later gegaan naar een inloopspreekuur, prikje gezet en weer naar huis. Maakt echt niet uit.
Als hij geen koorts maakt, zou ik het wel zetten. Ik heb de BMR prik twee weken geleden laten uitstellen omdat ik DL niet fit genoeg vond (had enkel wat verhoging), en net nu is er bof uitgebroken op het kdv dus voel me er toch wel schuldig over.