Hallo, Onze kleine meid heeft al een tijdje moeite met slapen 's nachts. Of ze wordt wakker en huilde dan op. Of ze was extreem vroeg wakker. Nu had ze met kerst krentenbaard, maar dat is weer over. De laatste week was ze hangerig, kreeg ze een loopoogje etc. Gisteren had ze ineens bloed uit haar neusje. Wij toch maar naar de huisartsenpost, bleek ze een middenoorontsteking te hebben. Daar schrokken wij van ze had geen koorts en ook pakte ze niet naar haar oortjes. Ze heeft nu een kuurtje gekregen. Maar ik vind het het zo'n erg idee dat ze het zelf niet aangeeft, wie weet hoe lang ze daar al last van heeft en soms hebben we haar 's nachts ook wel eens laten huilen (5-10 min) en nu heeft ze misschien wel pijn gehad...
Dat hoor je wel vaker van die bikkeltjes waar je niks aan merkt. Maar voel je niet schuldig hoor, je hebt nu toch gedaan wat je kon? Hopelijk is het gauw over met het kuurtje!
Helaas is het vaak lastig om zoiets te ontdekken. Ik ben er redelijk alert op omdat ik vroeger ook veel oorontseking heb gehad, en mijn moeder vroeger ook (en toen hadden mijn oma en moeder het in t begin ook niet in de gaten) Mijn dochter zit wel vaker aan dr oortje, maar dit doet ze ook als ze moe is, dus zelfs dan is t lastig in de gaten te houden.
Onze kleine zit dus bijna nooit aan haar oortje, dus vandaar de signalen niet opgepikt. Ze is nu 1,5 jaar en dachten in 1e instantie dat ze hangerig was om de 17 maandensprong. Dat kan natuurlijk ook mee spelen, maar dit is dus de boosdoener.
Wij hebben dat al 2 keer gehad. Ik voel me dan ook vreselijk, maar kan je er iets aan doen? Dat heb je met van die bikkelkindjes
Nou Louise heeft sinds gisteren weer een loopoor. Wij merken dus pas dat er een oorontsteking is (geweest) als ze een loopoor krijgt. Ze heeft namelijk ook geen koorts en grijpt niet naar haar oortjes. Zelfs het zachtjes trekken aan het oorlelletje geeft geen reactie. We gaan morgen even de ha bellen voor een verwijzing naar de kno arts.
Joshua heeft ook wel eens een dubbele oor ontsteking gehad, maar daar kwamen we ook pas later achter. Hij heeft er of geen last van, of geeft het niet aan.
voor sophie waren we toevallig bij de ha om iets anders, toen we aangaven dat ze wel vaak aan dr oortjes zat. bleek ze oorontsteking te hebben. of ze hangerig oid was? nou nee dus. wel ab kuur meegekregen. sophie had dus een ontsteking zonder klachten
Hier ook zo'n "bikkel" Hij was wel hangerig, koortsig en at slecht. Maar hij gaf geen duidelijk pijn aan. De 1e keer heeft hij een week aangemodderd, en de 2e keer herkenden we de signalen beter. Niet de standaard, aan oren peuteren of niet willen liggen. maar: Koorts in de ochtend laag of weg, in de avond hoog, wel 2a3 graden gestegen overdag. Meer drinken dan anders Hangerig in periodes. Soms een half uur zelf spelen, en dan 10 minuten bij mama op schoot moeten zitten. dan weer zelf spelen, en dan weer een grote knuffel nodig. etc. Allemaal zijn eigen uittingen van de oorontsteking. De 2e keer waren we al eerder bij. Ik hoop dat jullie dat jullie ook het de volgende keer eerder ontkennen.. Mijn moederhart was wel even van slag, toen ik ontdekte dat ik hem waarschijnlijk al een week had laten rondlopen met pijn..