Oorzaak diarree: virus of toch reactie op koemelk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet dat jullie daar vanachter een scherm antwoord op kunnen geven, I know ;) , ik hoop dat jullie wat kunnen meedenken en wellicht herkenning?

Eva heeft vanaf dinsdag diarree, vandaag dus dag 5. T/m gisteren dacht ik aan een virusje, maar verder is ze niet ziek (geweest), ze is over het algemeen vrolijk, eet en drinkt goed, geen verhoging, het enige is diarree en af en toe (drie maal daags) een onverklaarbare huilbui. Het zijn geen spuitluiers, maar wel zo'n 6/7 waterige luiers per dag, slijmerig en stinken, poeh...

Tandjes zijn in de verste verte niet te bekennen, dus dat lijkt me het ook niet.

Nu zijn we sinds een week of drie aan het proberen of ze inmiddels koemelk kan verdragen (op advies van KA). Ze krijgt nog steeds Nutramigen. We zijn begonnen met brood op basis van melk, hebben een stukje met smeerkaas besmeerd en dat uitgebreid, totdat ze een heel broodje kreeg (naar ons idee namelijk geen reactie), dat was 12 juni (en vanaf 17 juni dus diarree).

Ik begin dus een beetje te twijfelen omdat het maar aan blijft houden. Ik maak me weinig zorgen om die diarree op zich, zodra ze niet meer drinkt/eet of andere ziekteverschijnselen gaat vertonen trek ik uiteraard meteen aan de bel.

Mijn vragen dus (ik kan soms warrig typen ;)):

- Kan een virus alleen diarree veroorzaken zonder verdere ziekteverschijnselen? Hoelang duurt de diarree dan (normaal gesproken)?
    - Kan het toch een reactie zijn op de koemelk of is de reactie daarvoor te laat? (ervaringsdeskundigen?? ;) )

We geven trouwens nu wel even weer alles koemelkvrij, just for sure.

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Herkenbaar wij zijn dus nu langzamerhand over aan t stappen op pepti en mixen t nog met neocate. Mijn zoontje zit vandaag oo dag 5.
    Sinds dag 1 t/m 4 echt 5 x echt waterige diarree. Gisteren poepte hij dus niet bij elke voeding maaf in de svond zat hij er dus weer helemaal onder tot z'n nekje.

De artsen zeggen ja waarschijnlijk een griepje dus wij kijken t nog even aan. Van ineens 1 x poepen na 5-6 keer en ineens 1 dikke spuitluirrs

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat het lastig is om een eenduidig antwoord te geven.

Onze jongste reageert op koemelk door diarree en daarmee luieruitslag. Dus in dat opzicht geloof ik wel dat de diarree de oorzaak kan zijn.

Maar er zijn ook zoveel virusjes dat dat ook de oorzaak kan zijn.

Je bent al gestopt en hou dat even vol. Als ze weer gezond is, dus zonder diarree of andere klachten, geef je gewoon weer een heel broodje met smeerkaas. Bij wel of geen reactie weet je direct voldoende ;)

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohja
    Idd ook de luier uitslag z'n billen zijn letterlijk paars door de uitslag en vele diarree

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Froetsel: wat sneu zeg! Klinkt te toevallig, hoop het snel duidelijk is. Hier ook flinke uitslag gehad, ze gierde het uit woensdag. Hebben haar twee dagen in de blote billetjes laten liggen/kruipen (veel poetsen en wassen, dat wel ;)), alleen in bed een luier om met dan flink wat maizena er in zodat het kan drogen. Het is nu bijna over, ondanks dat de diarree er nog wel is, last heeft ze in ieder geval niet meer. Beterschap/succes!

Averlhach: het is ook lastig, ik dacht: misschien herkent iemand dit, heeft er ervaring mee oid. Ga zo twijfelen nu.. Dat gaan we inderdaad ook doen. Als ze maandag nog diarree heeft, bel ik sowieso even naar het ziekenhuis, overleggen kan nooit kwaad.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Probeer het uit. Ban alle koemelk weer uit en als ze 2 weken diarree vrij is introduceer je het weer. Komt er weer een reactie dan is het ervan.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit wou ik ook typen :) Je gaat het pas zeker weten als je het uitprobeert. 1 keer diarree na start koemelk kan zowel virus als toch allergie zijn. Twee keer wordt al wat minder waarschijnlijk dat je toevallig weer een virus zou hebben rondwaren, bij drie keer weet je wel zeker dat het allergie is.
    Volgende keer provocatie misschien iets minder stapsgewijs opbouwen? Dan heb je wat duidelijker reactie-samenhang met geven van koemelk misschien?

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Is ook zo. Ik open een topic en hoop dat iemand mij op magische wijze vertelt wat er scheelt. Maar... dat gaat natuurlijk niet. :D

Met man net ook nog gesproken over hoe we het gaan doen, tot dat besluit kwamen wij ook. Zodra de diarree voorbij is, gaan we een grotere hoeveelheid geven (broodje smeerkaas) en dan zien wat de reactie is. Stapsgewijs opbouwen is mooi, maar als er een reactie komt is het misschien te 'vaag' om snel op te merken.

9. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou hier dus avond fles gegeven met pepti ( tweede dag dat deels de avond fles werd vervangen door pepti)
    Nou meneertje heeft gejankt !! We kregen hem niet stil normaal na z'n flesje gaat ie knokkie nou uiteindelijk weer veel gespuugd toen maar90 cc pure neocate gegeven en meneer viel als een blok inslaap

Kortom k weet t niet meer

Deel Deze Pagina