Het lukt gewoon niet!

Discussie in 'Verzorging' gestart door yake, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tandenpoetsen.... Wat een drama iedere keer. Nog geen ene keer is het me gelukt. Ze begint te krijsen en houdt haar mond stijf dicht als ik ook maar in de buurt kom. Ik probeer het dan met een beetje pasta op mijn vinger, maar dan bijt ze keihard. Ik had eerst Elmex en nu een ander merk, maar het wil niet helpen. Nu krijgt ze af en toe de borstel zelf en dan stopt ze de andere kant in d'r mond, niet goed dus.

Wat doe ik fout, hoe kan ik die tanden nou eens poetsen! Het zijn er maar vier! Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik gebruik een vingertandenborstel. Van siliconen, gekocht bij Tupperware. Dan heb ik meer gevoel in wat ik doe en aan de ene kant zitten borstelhaartjes en aan de andere kant nopjes dus ik kan het tandvlees ook goed masseren bij doorkomende tandjes. Kan het aan de tandpasta liggen?
    Lukt het wel met alleen een beetje water?
    Of probeer er een spelletje van te maken. Doe het samen, zij eerst en daarna jij.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik zing erbij of zeg Heel enthousiast goed zo en dat een paar keer achter elkaar ( dat vind hij dan weer leuk) en dat gaat wel goed. Dat lukte overigens niet meteen hebt het wel een week of 3 vol moeten houden ,maar uiteindelijk de aanhouder wint en nu gaat hij lachen bij het tandepoesten :d

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier is het ook nog steeds niet zo'n succes. ik laat hem altijd even zijn gang gaan= kauwen op de borstel. dan ga ik een liedje zingen en krijgt hij een doosje of zo in zijn handen en kan ik gauw even poetsen.

groetjes, Miranda

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik hou hem gewoon in de houtgreep (klink cru maar gaat het snelste) en dan gaat hij super hard krijsen en dan heeft hij zijn mond dus open en kan ik mooi even snel zijn tanden poetsen.

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik maak er een spelletje van.
    Nu is het zelfs al zo als ik zeg: tandjes poetsen, dat hij met zijn handje de poets beweging maakt.

Maar ik push NOOIT. Als ie een keer geen zin heeft:
    jammer dan, van die ene keer krijgt ie echt geen rotte tanden.

Maar doorgaans vind Reese tanden poetsen helemaal geweldig :)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zingen er ook altijd liedjes bij en als ze het goed 'doorstaan' heeft mag ze zelf ook nog even poetsen. Ik probeer haar ook af te leiden met speeltjes enzo.

Krijgt Camila misschien tandjes door? Of is het altijd al een drama geweest?

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het is al vanaf het moment dat ze tandjes heeft en dat was met 7.5 maand. Aan de tandpasta kan het niet liggen; ze doet het bij alle merken.

Ik denk dat zo'n vingerborsteltje wel een goed idee is. Is dat rubber nog een beetje dik zodat het mijn vinger kan beschermen tegen hapgrage tandjes? ;) Waar kan je die kopen?

Ik kan gek doen, op mijn kop gaan staan, gaan zingen, een spelletje doen; boos worden, lief doen, het maakt allemaal niet uit. Camila trapt er niet in. Mevrouw wil niet, dus het gebeurt niet.

Ze vindt het ook een megadrama als ik haar neusje schoonmaak of oogjes, dan is het ook krijsen.

Noemen ze dit niet moederweelde?

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Lastig ik heb er nooit problemen mee gehad.
    Maarja een kind heeft niks te willen, jij bent de ouder en t gebeurd punt.
    Tuurlijk kan een keer poetsen geen kwaad, die van mij vergeten t ook wel eens een x en hun gebit ziet er goed uit.
    Ik ben er overigens wel streng in hoor, ik heb als kind zijnde nooit mn tanden gepoetst dus mijn tanden zijn heel zwak, ik wil bij mn meiden al die ellende proberen te voorkomen voor zover dat kan, dus misschien heb idd makkelijk praten hoor!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat vind ik ook, Bamjolam, maar ik wil ook graag mijn vingers heel laten. Ik kan moeilijk een klem tussen d'r kaken zetten zodat ze open blijven. ;) Dus ja, ik ben op zoek naar een oplossing.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb voor me zoontje een tandenpoets wekker met muziek gekocht die speelt twee minuten een liedje en er knipperen dan lampjes en dat is een stimulans voor kinderen om tepoetsen erg leuk dinge en hier een groot suc6

moet je maar eens naar de kijkshop gaan daar verkopen ze die
    het heet tikitik ze hebben een jongens en een meisjes variant

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben hier nu 2 tandenborstels: 1 voor Eva, en 1 voor Mama. Eva zit tegenover me op schoot en mag eerst 'poetsen'. Dan stopt ze inderdaad de tandenborstel verkeerd om in haar mond. Dan mag Mama poetsen. Maar Eva maakt daar een spelletje van en probeert me te ontwijken en haar handen voor haar mond te houden enzo en lachen dat ze doet! Maar zo kan ik dus mooi wel poetsen! Op een gegeven moment als we de grootste lol hebben gehad doe ik alsof ik mijn tanden poets en doe het vervolgens ook bij Eva, dat vindt ze dan wel interessant.
    Zoals ik er nu tegenaan kijk zal ik Eva's tanden nooit in de houdgreep gaan poetsen, ik vind dat het leuk moet blijven. Soms als ze heel erg moe is en al half slaapt poets ik haar tanden ook niet. Dat is 1x per week ofzo, zo erg is dat dan ook weer niet.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha ja das lastig :)
    Nee idd, zo'n vingerborsteltje zou wel schelen.
    Hebben ze hier trouwens gewoon bij de supermarkt (drogist zal ze ook hebben).

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als hij heel moe is dan slaan wij het ook weleens over hoor. Maar ik vind dat hij ook best mag leren dat sommige dingen gewoon moeten of hij dat nu leuk vindt of niet. En de houtgreep is niet zo dramatisch als het klinkt hoor. Maar die tanden moeten gewoon gepoetst worden. Net zoals zijn temperatuur soms opgemeten moet worden en zijn neus schoongepoetst en ga zo maar door.

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ik poets zogenaamd eerst mijn eigen tanden en dan de hare of we staan voor de spiegel. Vind ze leuk, met een gek geluidje erbij. Daarna mag ze altijd zelf en meestal probeert ze dan ook mijn tanden te poetsen :)
    Maar push nog niet.

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik poets ooksamen me haar ik laat haar mijn tanden poeten met mijn tanden borstel en ondertyussen poets ik die van haar gaat al heel lang goed (heb wel vaak de tandenborstel achter in mijn keel haha) daarna mar ze zelf poetsen

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gelukkig vindt Eva het nog leuk. Maar het is maar net hoe je kind is, ik weet zeker dat Eva gaat krijsen en slaan en trekken als ik haar in de houdgreep wil nemen. En dat het poetsen dan ook nauwelijks zal lukken. Dus dan maar op de leuke manier ;). En als dat lukt is dat toch mooi meegenomen? Ik ben wel altijd zeker 5 minuten bezig, maar gezellig is het wel!

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja hij heeft het ook een tijd helemaal geweldig gevonden. Toen deed ik het ook op een gezellige manier, maar ineens wilde hij niet meer. Nu is het gewoon krijsen en afleiden lukt bij hem echt niet.

19. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hier houdgreep en krijsen, niks aan te doen. Afleiden, liedjes, zelf even poetsen, alles geprobeerd maar heeft geen zin. Vandaag voor het eerst een vingerborsteltje gebruikt, maar nog steeds is het bijna niet te doen dat poetsen. Even doorbijten dus (voor hem soms letterlijk...) elke avond. Het laten omdat meneer er geen zin in heeft is geen optie, mama is de baas...!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.302
    36.162
    113
    Zo dacht ik er eerst ook over, maar helaas vind hij het ineens heel vreselijk geworden en is de 'houdgreep'noodzakelijk. Hij heeft alle tanden en bijna alle kiezen al en je kunt ze niet gewoon niet gaan poetsen. Op een gegeven moment heb je denk ik geen keuze meer.

Deel Deze Pagina