Hallo dames , Kyandro had de dag nadat hij geboren was een verstopt neusje......Vruchtwater dacht de kraamhulp na 7 dagen nog steeds een snotneus (dus geen loopneus) VK gekeken kon ook niks vinden... Telkens als K moest niesen kwam er een ongelofelijke flitsend groene prop taai slijm uit met een beetje bloed aan het einde (altijd uit het rechtergat) vorige week door de HA laten kijken maar die vond ook niks als het vandaag nog was moest ik contact opnemen en worden we doorverwezen naar een kinderarts ... heeft iemand dat ook meegemaakt dat er dagelijks een groene snotprop in de neus zit ...EN dat er ook soms voeding (borst) door het neusje terug komt? groetjes een bezorgde mama
Bij nathan komt er wel heeel af en toe voeding door zijn neusje terug. As hij heel erg spuugt zeg maar. Gelukkgi al een hele tijd niet meer gebeurd. Dat kon trouwens niet zo veel kwaad zeiden ze op het CB. Toevallig is Nathan nu verkouden en zit er in zijn neusje ook groen snot. Maar dat is neit vanaf zijn geboorte al. Succes in iedergeval met hem!
hallo mijn dochter had ook vanaf de geboorte al een verstopte neus en bleef ook maar niezen bij mij zeiden ze dat dat normaal was en dat ze meestal tot 1 jaar verkouden zijn en een verstopte neus hebben ik ben wel naar de huisarts geweest maar die zei hetzelfde gewoon blijven sprayen met zoutoplossing het is nu over succes
Dat was hier ook! maar het is nu veel minder! regelmatig nu nog een nies met propje (lekker op de bort ) Dat melk teruglopen hebben wij maar een paar keer gehad, maar dit schijnt niet ernstig te zijn... heb er heel vaak over gehoord
Van de snotneus weet ik weinig: ons ukkie is nog niet 1 keer verkouden geweest sinds ze geboren is (ongelofelijk maar waar) Maar er zijn wel liters melk door haar neusje naar buiten gekomen hoor. (Misschien zit er een verband tussen: liters melk door je neus en nooit verkouden zijn? ) Geen punt, kan geen kwaad.
groene slijm betekend bijna altijd een infectie of ontsteking ergens in het lichaam (luchtwegen lijkt mij het meest voor de hand liggend bij jullie) zeker gezien de leeftijd van je kindje (nog maar net 3 wkn) zou ik contact opnemen met je ha en die doorverwijzing naar de kinderarts vragen, en daarbij zelf contact opnemen met de assistente van de kinderarts, aangeven hoe en wat met je kleine, de nadruk op de leeftijd leggen, en dat je je ontzettend zorgen maakt en vragen of je nu de kleine nu ziek is, tussendoor zou mogen komen. een kleine hoort zo snel in principe niet ziek te worden, omdat ze jouw afweersysteem hebben, maar misschien heb jij zelf iets onder de leden (of had je dat tijdens de bevalling) wat je dus aan de kleine hebt overgegeven. ik zou in ieder geval niet de reacties of ervaringen van de moeders hier afwachten, hoe goed bedoelt ook, jouw kindje is niet die van een ander, en mede doordat ie zo jong is zou ik echt proberen zo snel mogelijk bij de ka terecht te komen. groen slijm is nooit goed, niet bij jou, maar zeker niet bij zon humpiedumpie. oh en wat betreft dat teruggeven van de melk door de neus, ik weet niet hoe de kleine boert? als de kleine niet,slecht boert kan dat tot gevolg hebben dat er luchtbellen uit de maag ontsnappen, je kleine dan een boertje laat of een soort van hik heeft, en dat komt door de druk zeg maar terug via de neus. het kan ook komen doordat de kleine teveel lucht inademt tijdens de voedingen, of dat de mond niet goed afsluit op de fles(borst?) dat is heel belangrijk dat ze niet teveel lucht naar binnen krijgen, dan krijg je dus dat ze teruggeven via de neus. proberen wat vaker te laten boeren, of langer na laten boeren na het eten? succes meis
Bedankt voor jullie reacties Morgen moet ik met Kyandro naar het CB , daar vertel ik ook even mijn verhaal en daarna bellen we de huisarts om ons door te verwijzen. het stomme is dat hij helemaal niet verkouden over komt (geen loopneus) het zit gewoon ergens te borrelen en als hij niest dan komt het naar buiten .. wat betreft de melk uit zijn neusje: die loopt alleen maar eruit als hij liggend drinkt (borst) dus gewoon gelijk met doorslikken (niet spugen dus) maar wel uit dat rechter neusgat waar ook die snot alleen uitkomt maar morgen weet ik alweer meer erover.... grtz Ramona