Is er iets aan de hand? (heel verhaal...!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Niki, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik wordt nu toch wel een beetje ongerust...
    Hugo spuugt al vanaf het begin erg veel, maar vergeleken met de laatste paar dagen was dat dus niks!!!

Vanaf gisteren spuugt hij bijna de halve fles weer uit (zo lijkt het!)
    Meteen na de fles, zelfs soms al tussendoor begint ie te spugen en het komt zelfs uit zijn neus! Ik vind het erg zielig want natuurlijk begint ie dan te huilen...
    Na elke voeding kan ik een nieuw slabbetje en spuugdoekje pakken... en als ik niet oplet kan ik hem na elke fles nieuwe kleertjes aan doen!Ik heb onderhand een dagtaak aan de was...
    Het komt er niet met kracht uit in een boog, het is telkens wat meer dan een mondje. We hebben al vanalles geprobeerd, andere speen, rechtop houden met voeden. Meteen rechtop houden na 't voeden. Even laten liggen na 't voeden. Stoppen tussendoor en een boertje laten doen... noem maar op... Ik wil nog niet meteen overstappen op andere voeding, hier moet hij natuurlijk ook weer aan wennen en
    ik vind het zo raar dat hij het nu in een keer zo erg heeft/krijgt.
    Hoe kan dat?

Kan dit ook met een sprongetje te maken hebben? (Hugo was 2 weken te laat, dus zou dan 't sprongetje van 8 weken kunnen zijn)
    Gaat spugen ook gepaard met krampjes? Hier lijkt hij eigenlijk geen last van te hebben.
    Kan het ook komen omdat hij onrustig is? Of als hij een beetje uit z'n ritme is? Waar komt het door en belangrijker gaat het snel over?
    Kan het tijdelijk zijn? Een paar dagen? Of moet ik daar niet vanuit gaan en duurt het nog een paar weken? Eigenlijk allemaal vragen die niemand natuurlijk precies kan beantwoorden, maar toch...

Verder lijkt hij heel tevreden, na 't spugen huilt hij niet door... Hij slaapt 's nachts ook gewoon goed.

Iemand ervaring hiermee?

Op dit moment (hij heeft om half 12 de fles gehad) ligt ie trouwens lekker in de box met z'n speentje... en dan denk ik, waar maak ik me ongerust over?

Groetjes Niki

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    mijn vriendins baby had hier ook erg last van en dat bleek een vorm van reflux? te zijn,hij krijgt nu andere voeding en dat gaat stukken beter.....ik zou er ff mee langs de ha gaan!sterkte

3. Niet meer actief

Als je het niet vertrouwt zou ik ff contact opnemen met de HA of het CB ;)

Dhani spuugde eerst ook..niet zo heel veel..en op een gegeven moment..denk nu ongeveer vier a vijf weken geleden spuugde hij zoveel..ik bleef hem verschonen niet normaal meer..toen heb ik door zijn voeding Nutriton gedaan en sindsdien gaat het veel beter..hij spuugt nog wel, maar niet zoveel meer..

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Deze vraag heb je ook aan de kraamverzorgster gesteld. Ik sluit deze.

Deel Deze Pagina