Hardlopen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maryloes, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hallo,

sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben van ons 3e kindje. Nu zou ik graag willen weten wat jullie advies is bij hardlopen tijdens de zwangerschap? Als je op internet gaat zoeken kom je nogal tegenstrijdige adviezen tegen.

In het verleden heb ik altijd hardgelopen, maar dat heeft sinds mijn eerste zwangerschap op een lager pitje gestaan. Sinds februari vorig jaar ben ik weer gestart en sindsdien loop ik 3x per week een gemiddelde afstand van ongeveer 7 km. Daarnaast doe ik regelmatig mee aan een wedstrijd met een afstand varierend van 8 tot 15 km. Ik ben dus geen beginnende loper.

Goed naar je lichaam luisteren lijkt me het belangrijkste, maar wat vinden jullie hiervan?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

lekker doorgaan met hardlopen hoor! Het is alleen maar goed om te sporten en in conditie te blijven.
    Luister wel naar je lichaam, je kunt wat last krijgen van bandenpijn oid. Dat betekent niet dat je meteen moet stoppen maar dan doe je het wat rustiger aan. Ik ken vrouwen die tot de laatste week van de zwangerschap konden doorlopen!

Mirjam

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord Mirjam! Ik blijf lekker lopen zolang het gaat!

Deel Deze Pagina