Mijn dochter is 12 weken. Ze slaapt in een slaapzakje omdat ze anders 's morgens boven in bedje ligt. Ik heb haar nog altijd in de kleertjes in bed liggen maar nu ze groter maten krijgt zit er vaak iets op de achterkant (knopen,ritsen,broekzakken). Het lijkt me namelijk niet zo lekker liggen. Wanneer deden jullie je kindje een pyjama aan in bedje? groetjes Dorianne
Mijn dochter is nu 6 maanden en heeft eigenlijk geen pyjama's. Ze slaapt gewoon in een truitje of broekje die ze overdag ook zou kunnen dragen. Ik vond dat ik zoveel moest aanschaffen als ze ook nog eens pyjama's zou gaan dragen. En aangezien ze nogal wat spuugt, moet ze zeker weten elke dag een schoon pyjamaatje aan.
Wij hadden volgens mij vanaf een maand of 3 pyjama's aan. Ik vond het gewoon wel zo prettig. Wat je zegt, al die drukknopjes en sluitingen lijkt me niet lekker liggen. En zo'n pyjama staat gewoon schattig
toen rond 2,5/3 maanden was, toen zijn we begonnen met het echte avond ritueel. Badje, pyjamaatje aan, flesje, liedje zingen en dan naar bed. Maar de slaapjes overdag deed ie wel gewoon in zn eigen kleding..
Rond de 1,5/2 maand. Of hij moet overdag al fijnzittende kleertjes aanhebben maar meestal krijgt hij een pyjama aan.
ik deed t ong rond de 3 mnd . omdat ze de eerste 3 mnd veel huilde wilde ik ze niet pesten om ze s avonds nog om te kleden .
Vanaf het aller eerste begin na 5 dagen was hij thuis uit het ziekenhuis en hij kreeg vanaf toen gelijk zijn pyamatje aan, dit ging goed en vanaf een maand of 6 heeft hij ok echt door dat dan het avondritueel gaat beginnen de knop gaat dan om bij hem en het wordt tijd voor de fles en naar bed.
Ik doe het vanaf dat ze 2 weekjes was, maak er ook echt een ritueel van en merk dat ze op deze manier veel beter door heeft dat het nacht is. Net als dat ik haar 's ochtends even haar gezichtje en nekje was (ivm melk restjes ) en de kleertjes aantrek
Vanaf een maandje of 3/4. Nog steeds heeft ze niet altijd een pyjama aan. Soms valt ze met de laatste fles in slaap, en dan gaat ze zo haar bedje in. Als ze een spijkerbroekje aan heeft gaat die wel uit.
Vanaf de 3e week ongeveer. 's nachts krijgt ze een pyama en slaapzak aan. Overdag ligt ze in haar gewone (makkelijk zittende) kleertjes en slaapzak in bed.
Wij hebben toen ze in een slaapzakje ging slapen haar alleen een truitje aangelaten, alleen truitjes waar geen gekke dingen op zitten. in de winter deden we dan een pyama aan zodat ze ook een broekje aan kon.
eigenlijk al best snel...wanneer ik het avondritueel doe met gordijnen dicht, verschonen/verkleden, daarna borst en dan slapen in het donker dus.. gewoon van die basics van de hema, truitje broekje...lekker stretch en lekker fris in bed ( gezichtje en handjes gewassen enz)
vanaf 3 maanden begonnen we met n paar dagen per week en vanaf 4 maanden altijd pyama aan, na t badje.
Hier nog steeds meestal niet (13,5 maand). Hij heeft overdag eigenlijk altijd een comfortabel shirt aan zonder sluitingen ed op de rug. Een pyjama jasje is precies even comfortabel. En hij draagt pas sinds een paar maanden af en toe spijkerbroeken (daarvoor steeds jogginbroekjes ed) en die gaan natuurlijk uit 's nachts. Hij heeft wel pyjama's, voor als zijn shirt natgekwijlt is of als het koud is 's nachts, dan krijgt ie een broek aan. Edit: voor het avondritueel hebben wij het eigenlijk nooit nodig gehad, hij valt 's avonds altijd al heel makkelijk in slaap.
Hier ook nog steeds niet. Dochter is 20 maanden geweest en eigenlijk ligt ze gewoon in haar shirtje/rompertje met slaapzak in bed. Tenzij we 's avonds hebben gedouched. Dan gaat er wel een pyjama aan.. Maar ik vind het zo'n gedoe, dat aan en uitgekleed. hahaha moet je vooral mijn dochter hebben! Ook zoonlief heeft geen pyjama. Gewoon broekje uit, slaapzak aan. Geen gedoe!