hoihoi, wij hebben de afgelopen week een probleem met de luiers, de poep komt er namelijk letterlijk uit. We gebruikten maatje 3 van pampers baby dry die zouden tot 9 kg zijn. Ons mannetje weegt nu zo'n 7600gram en is 64cm groot, heeft wel vrij brede heupjes. Deze week ineens poept hij zoveel dat het er overal uitkwam en al zijn kleren onder zaten, naja een keertje kan gebeuren natuurlijk maar het bleef maar zo en we kunnen hem elke keer douchen zo erg is het. Dus maatje groter gekocht, maatje 4 vandaag aangedaan en vanavond was het weer raak, ook nu zat weer zijn rug helemaal onder terwijl dit maatje van 7 tot 18 kg is. Ons mannetje poept elke dag dus het is niet zo dat hij het lang ophoudt en dan 3x zoveel poept. Hebben meerdere mensen dit probleem, zijn er luiers te koop welke dit niet hebben??
Hier is ze ongeveer even lang/zwaar en ik heb nog een half pak nr 3 maar doe voor de nacht en als ik langer weg ben, ook al 4 om. Ik heb hier kruidvat luiers, bevallen mij verder erg goed. Het helpt hier om het bovenste randje aan de achterkant naar binnen te vouwen, al gaat het soms nog wel eens mis Bij de oudste heb ik het ook niet altijd kunnen voorkomen, ongeacht welk merk luier.
Zit z'n rompertje niet net iets strakker? Dan wordt het zeg maar omhoog geperst, maakt niet uit welke maat je dan hebt. Probeer anders een maatje grotere romper, misschien is het dan opgelost?
Ik had van maat 3 nog de new born. Als de poep wat dun is, blijft het hier beter in zitten door de honingraat structuur...
Bij dochter ook vaak lekkerij gehad met pampers, luiers van de Aldi en kruitvat lekken hier vrijwel nooit door.
zoontje hier heeft 4+ van de kruidvat.. maar was aldoor nat afgelopen week. dus hebben nu 5 gekocht is vanaf 11 kilo. hij weegt ongeveer 10 kilo... ik ben verder tevreden over kruidvat luiers, maar was beetje klaar met natte kleren etc...en voor hem ook sneu!! En moet eigenlijks zeggen deze maat sluit ook weer beter om zijn kontje heen..terwijl hij slank is etc..maar goed de pasvorm is beter!!
Mijn dochter had ook altijd enorm dunne poep en heb ook gewassen en gebadderd tot ik scheel zag, maar de enige manier om het te voorkomen was er snel (heel snel) bij zijn als ze gepoept had.
Ook hier is het een paar keer per week raak, soms op de rug en soms bij de beentjes, bij ruim 6 kilo en maatje 3, zowel kruidvat als pampers baby dry. De gouden tip heb ik ook nog steeds niet, ze doet t net zo hard bij haar nog erg ruime mt 68 rompers. Ik houd het er maar op dat ze een goede stoelgang heeft en zorg altijd voor genoeg doekjes en schone kleertjes. Maar ja, het is inderdaad wel shit (ahum) als je na twee dagen ALWEER haar winterjasje kan wassen door een dikke vette poepbroek in de tram waar je niet zomaar even kan wisselen... het goede nieuws was dat de jas het opgevangen had zodat de draagzak schoon was gebleven
Probeer eens een maatje grotere luiers, dat zal het probleem hoogstwaarschijnlijk verhelpen. De maten en gewicht aangegeven moet je met een grote korrel zout nemen. Mijn zoontje is bijna 14 kg en heeft luiers aan van 17+ kg. Kleinere lekken en passen niet goed meer.
ander merk misschien? ik ben heel snel afgestapt van pampers ivm doorlekken gebruik nu: bumblies of toujour. trouwens ik zit wel vaak aan de onderste grens van het gewicht dus als hij het qua gewicht hebben kan ga ik al snel over.
Misschien idd toch maar een ander merk proberen... Vandaag ruime romper aan gedaan en meneer moest vanavond 2x achter elkaar en de tweede keer kwam het toch weer aan de achterkant de luier uit, dus alles weer onder de stront inclusief papa die ze billen af spoelde onder de douche Wij verschonen hem altijd zo snel mogelijk maar meestal presteerd ie het om het tijdens de fles te doen en ik moet dan minimaal een half uur wachten anders spuugt hij zijn melk weer uit als ik hem gelijk plat leg...
Wij hebben ook altijd een grotere maat. Werkte hier prima. Maar je moet er wel voor zorgen dat je hem goed strak vastmaakt, anders is de luier te open bij de rug.
Hier werken de luiers van de kruidvat goed. het zijn de enige luiers waar plooitjes bij de rug zitten. Pampers ging het altijd mis, maar bij de kruidvat niet. Wel een ruim maatje nemen. Succes