Waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bamsekram, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoontje T heeft sinds 2 dagen de waterpokken. Hij lijkt er geen jeuk aan te hebben, alleen algeheel min voelen. Hij is wat hangeriger en onrustiger 's nachts. Wat is jullie ervaring met waterpokken? Wanneer wordt het minder? Komt de jeuk nog?

Zijn broertje is 6 maanden. Hoe groot is de kans dat die het ook krijgt? Ik zie namelijk nog helemaal niets.

2. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Niemand die zijn ervaringen wil delen? Mijn zoontje is toch niet de enige neem ik aan?!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier hebben afgelopen jaar beide kinderen de waterpokken gehad.
    Broer precies 2 weken na zus (dus die kans is aanwezig! ken er meer waar het ook precies zo ging).

Zus had nergens last van, wel wat jeuk (jeuk was het ergst toen de pokjes open gingen en er korstjes opkwamen), maar verder geen last. Kidsclin hielp goed. Broer was een ander verhaal, die is zo ziek geweest dat ik om 0:30 de hap heb gebeld voor advies (en ik ben absoluut geen snelle beller!). We zijn weer een paar dagen later nog bij de HA geweest die twijfelde om door te sturen naar het ziekenhuis (voor overleg het ziekenhuis gebeld). Hij mocht nog 1 dag koorts hebben en toen ging zijn temp gelukkig naar beneden. Nu een half jaar later zit hij nog onder de littekens, terwijl zus er 1 op haar rug heeft.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ook de oudste sinds zondag waterpokken.

De incubatietijd is 2-3 weken. 1-2 dagen voor de eerste pokjes zichtbaar zijn, is het besmettelijk tot dat alle pokjes zijn ingedroogd. dit duurt zo'n 10 dagen.

Onze dochter heeft wel wat jeuk gehad, zondag en maandag nog niet maar dinsdag en woensdag wel. Verder is ze wat hangerig als ze geen afleiding heeft.
    Eigenlijk hoop ik dat de jongste het niet krijgt, maar da's afwachten.

Deel Deze Pagina