onze zoon heeft maar één zaadbal in zijn balzak en daarvoor zijn we onlangs voor bij de uroloog geweest. Die heeft het geprobeerd te voelen in de lies en buik maar daar kwam niks uit. Toen hij drie maanden oud was hebben we al een keer een echo gemaakt maar ook daarop was niks te zien. Nu worden we doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis waar hij hoogstwaarschijnlijk een kijkoperatie zal krijgen. Ik schrok behoorlijk toen we dat hoorden en ik ben er dan ook veel mee bezig. Hoe gaat dat in z'n werk? Doet het pijn? Hoe lang duurt dat? Moeten we daar lang blijven? Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen!
Ken iemand met een kindje die ook een zaadbal miste. Met een kijkoperatie dmv hele kleine sneetjes is toen zaadbal nummer twee gevonden. Er is toen het 1 en ander vrijgelegd en een paar maanden later is de zaadbal weer in de balzak gebracht. Het ging steeds om dagopname's. Pijn is goed te onderdrukken met paracetamol en evt wat sterkers. Misschien mama's hier die met hun eigen kindje ervaring hebben
Kindje van kennis miste beide, zaten nog hoog in de buik. Kindje is met 2 of 3 jaar oud geopereerd en beide ballen naar beneden gehaald. 1 dag last en daarna al niet meer.