Hoi, Mijn peuter van 2,8 slaapt sinds de verhuizing begin april extreem slecht.. Voorheen fantastisch. Hij gaat savonds rond 8 uur naar boven, badje en naar bed. Hij komt dan zon 10x zijn bed uit en slaapt pas rond 2300, wordt rond 5:30 wakker en kruipt bij mij. Overdag krijg ik m met moeite in bed, en moet ik m 2 uur later uit een diepe coma halen. Logisch, want hij is doodmoe! Ik heb geprobeerd bij m te blijven tot ie sliep. Dat ging een paar avonden goed. Nu zit ik soms 2 uur op zijn kamer en slaapt hij nog niet. Steeds terugleggen geprobeerd, komt er net zo hard weer uit. Moet soms bijna met m vechten om m weer terug te leggen. Niet gaaf. Dit duurt al ruim 2 maanden, iedere dag. Ik weet t niet meer, ik ben oo. Iemand tips?
Mischien bij jou in bed laten slapen heb ik ook altijd gedaan omdat ok het niet kon opbrengen die strijd nu zijn ze ouder en slapem prima im hun eigen bed
Ja heb ik lang gedaan, 10 maanden, tijdens de bv. Hij gaf op n gegeven moment zelf aan dat ie op zn eigen kamer wilde slapen. Ook nu weer veel gedaan maar we slapen allebei slecht dan. Hij beweegt veel en t bed is nu eigenlijk te klein voor ons 3..
Ik lees even mee, want onze zoon van 2,5 valt savond sinds een tijdje ook heel moeilijk in slaap en loopt nog lang te spoken.. Samen slapen is op dit moment geen optie, omdat we binnen nu en een maand een kleine verwachten, waar ik dan m'n handen vol aan zal hebben.. We hebben overwogenen middagslaapje eraf te halen, maar dat is wel heel zwaar voor hem en bovendien heb ík zijn middagslaapje ook vrij hard nodig op t moment wellicht wel een optie voor jullie Elo?
Mijn dochter is nu drie en heeft rond die tijd ook zo'n periode van slecht slapen gehad. Volgens mij is dat ook weer een fase en jullie zijn dan net verhuist dus misschien ook een stukje verwerking?
Is het niet tijd om het dutje te schrappen? Klinkt nu heel contradictorisch natuurlijk, als hij dan zo goed slaapt. Maar ik denk dat hij 's avonds gewoon niet moe genoeg is...
Mijn oudste had rond die leeftijd hetzelfde probleem. De oplossing bij ons was het schrappen van het middagslaapje.
Hm ja, ik heb geprobeerd middagslaap eruit te halen. Als hij goed bijgeslapen is, trekt hij t tot max 16:30, dan valt hij in slaap. Maar eigenlijk is t vanaf 15:00 al hangen en wurgen... Vind ik zo zielig.. En smiddags slaapt hij juist als een osje. Ik maak m altijd met veel moeite wakker na 2 uur. Ik hoop ook zo op een fase..! Ik ga er zelf ook aan onderdoor. Zon slaaptekort op t moment. En geen avonden meer voor mezelf, vind ik ook best heftig
De verhuizing was idd heel heftig voor m. Hij heeft 2 weken lang geroepen dat hij terug wilde. Nu niet meer. Hij zegt nu dat hij blij is met zijn huis. Ik denk zeker dat de verhuizing dit getriggerd heeft, maar nu blijft hij erin hangen lijkt t
Ik denk dat je toch moet gaan beginnen met het middagslaapje schrappen. En dat is niet van de een op de ander dag, maar langzaam afbouwen. Telkens het middagslaapje een half uurtje korter. Het is iets waar ze ook aan moeten wennen. Als het middagslaapje in bed er af is zal hij in het begin nog weleens op de bank in slaap vallen, maar dan zorgen dat het niet te lang is. Hier lag hij inderdaad weleens rond 16.30 uur te slapen. Dan liet ik hem een half uurtje tot 3 kwartier liggen en maakte ik hem wakker met veel moeite. En dan was hij boos als ik hem wakker maakte. Maar langer laten liggen resulteerde in later naar bed. Je zult zijn ritme even moeten doorbreken, want ik ben bang dat dat het is. Verhuizen zal natuurlijk ook in het begin meegespeelt hebben.
Dit was hier dus ook zo. Ze valt nog wel eens in slaap in de late namiddag, maar dan laat ik haar niet te lang slapen. Anders inderdaad ook feest tot in de nacht.
We hebben t er hier over gehad en we gaan idd proberen af te bouwen. Hier ook altijd een enorm humeur als ik m wakker maak, maar dat nemen we dan maar even voor lief.. Ergens lijkt t me nog te vroeg, opkomst hij lichamelijk extreem actief is. Maargoed, zoals t nu gaat kan echt niet meer. Niet voor hem en niet voor ons. Bedankt voor jullie adviezen! x
Hier duurt die fase al een jaar, succes. Zonder middag dutje slaapt ze van 23 tot 6.30/7. Met middag dutje nog later.
Hier hebben we het middagdutje er een maand of 3 geleden afgehaad. Het duurde een paar weken en toen was ze eraan gewend. In het begin was ze rond 4 uur ontzettend moe en vervelend maar dat duurde gelukkig niet lang. Ze sliep met middagdutje vaak pas om een uur of 9 's avonds tot een uur of 5/6 's ochtends. Nu van ongeveer 18:45 - 06:30.
Kan middagdutje zijn maar misschien ook simpele angst. Kinderen kunnen dat anders uiten. Heb je al geprobeerd hem bij jou te laten slapen? Misschien voelt hij zich na een poosje vertrouwder weet dat mama naast hem slaapt went hij aan het nieuwe huis. Ik zeg maar wat hoor maar hier ook gehad niet na een verhuizing, zodra hij wakker werd lekker naast mij gelegd sliep dan gelijk na een poosje sliep hij weer gewoon in zijn eigen bedje zonder probleem. Denk dat het hier gewoon angst was en het vertrouwde nu weer terug is. Als hij nu zijn oogjes opent in zijn kamertje doet hij ze weer dicht en slaapt verder in die periode was oogjes open wakker worden en blijven zitten hielp even. Hier is het goed gekomen
Hebben we veel geprobeerd. Maar hij gaat dan niet slapen, maar feesten, kletsen en oh, we kunnen ook wel even op t bed gaan springen. Ik heb een lampje aan op zijn kamer en op de gang want hij heeft wel es gezegd dat ie bang is in t donker. Maar nu wil hij t lampje juist weer uit. Ik ga trouwens woe woensdag met m naar een homeopatische arts voor dit probleem. Iemand daar ervaring mee?