Koorts, help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pillow, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Vannacht werd mijn dochtertje wakker. Ik dacht in de eerste instantie voor de fles. Maar toen ik haar uit bed haalde was ze zo heet. Na tempen bleek ze 40.1 graden koorts te hebben. Kleintjes krijgen natuurlijk een keer koorts, maar dit is de 1e keer. Zo zielig.

Veel wakker geweest na die tijd. Gelukkig drinkt en eet ze verder wel heel goed. Vanmorgen zat ze op 38.7.
    Nu wilden wij vandaag even een stuk wandelen en had gelezen dat dat goed is voor kleintjes met koorts, mits je ze goed aankleed.

Maar wat is wijsheid. We hebben een teddy voetenzak in de wandelwagen. Ik wilde haar luchtig aankleden en dan een borgvest aandoen met een sjaaltje. Is dat alsnog te warm met de teddy voetenzak? Of zal ik haar een nog dunnere vest aan doen?

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Je hoort en leest inderdaad verschillende verhalen over het wel/niet naar buiten gaan met koorts.
    Denk dat je vooral dat je naar je kleintje moet kijken...misschien wil je kindje alleen maar slapen of knuffelen ect.
    Ga je naar buiten lekker katoenen kleding aantrekken.
    Beterschap!

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik zou gewoon lekker gaan en kijken of ze het nog naar haar zin heeft en dan rondje rond huis zodat de weg naar huis nooit heel lang is.

4. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Bedankt voor de reacties. Ze ligt nu lekker te slapen, dus wacht het nog maar even af.
    Maar mochten we nog wel weg gaan, dan is voeten zak, borgvest, sjaaltje en luchtige kleren voldoende?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lijkt me wel. Zo koud is t buiten niet nu gelukkig.

6. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Dat is waar. Ben ook eerder bang dat het alsnog te warm is met voetenzak etc en dat ze de warmte nog niet kwijt kan.

Deel Deze Pagina