Ik blijf sinds mijn bevalling maar afvallen. Ik heb zelf het idee dat mijn schildklier te snel werkt. Krijg reacties van bekende dat ik echt niet meer moet afvallen maar ik eet en snoep nu best aardig wat. Herkent iemand dit ? En hoe lang duurde het ?
Had ik er maar last van, het lijkt alsof mijn schildklier overuren maakt ik hoef maar een koekje te eten en je ziet het al ( bij wijze van spreken ) kan ze net zo goed gelijk op mijn heupenplakken
Geef jij borstvoeding? Dan kan het namelijk ook snel gaan. Maar als jij het niet vertrouwt even een telefoontje aan je huisarts dan weet je het gelijk.
Bij mij gebeurde het ook, en na een maand of 4 bleef het netjes op peil! Maar je moet het wel in de gaten houden en anders even langs de HA.
Je kunt het beste even bloed laten prikken, dan heb je tenminste zekerheid. Nu maak je je zorgen en misschien is dat helemaal niet nodig..Mocht je schildklier wel te snel werken, dan zijn daar medicijnen voor.. Ik had juist het tegenovergestelde na mijn eerste zwangerschap. Ik was moe, prikkelbaar, ontzettend traag en kwam alleen maar aan. Ik heb ook even bloed laten prikken, maar er was gelukkig niets mis met mijn schildklier. Bij mij bleken het de (zwangerschaps)hormonen te zijn, waar ik ontzettend veel last van heb/had, zeker omdat ik ook nog de pil slikte..Pas na ruim een jaar was ik weer mezelf..
Ik zou even bij de huisarts bloed laten prikken. Een veranderde schildklierwerking komt vaak voor na een bevalling. Het is wel beter er iets aan te doen, want je kunt echt moe worden van het afvallen. Behandeling is vrij simpel, medicatie kan normaal gesproken samen met borstvoeding (mocht je dat geven - e.e.a. komt overigens NIET door borstvoeding, dat is een veel gehoord misverstand, het is meestal echt de schildklier of soms het HB of de bloedsuikerspiegel die er voor zorgt).
Ik denk dat ik tijdens mijn zwangerschap al afgevallen ben. Was in totaal maar 5 kilo aangekomen. Dit was er dan ook gelijk weer af toen Julia geboren was. Idd heeft de dame veel energie van me gevraagd de eerste maanden vanwege het uren huilen per dag en zeer weinig slaap. Daarbij nog een baarmoederontsteking gehad met veel antibiotica`s. Mischien moet ik mijn lijf even de kans geven om weer stabiel te worden. Nu probeer ik maar zoveel mogelijk te eten. (al is dat wel lastig) Als ik nog meer afval zal ik de huisarts even bellen. Moe ben ik wel maar wie niet. dirksmama: Denk jij dat het ook kan komen door een te laag HB ? Deze was 2 weken na mijn bevalling wel te laag. Heb ijzertabletten gehad maar heb daarna niet meer mijn HB laten prikken. Oh ja en ik geef geen BV dus daar kan het niet door komen
Ik denk niet dat het door een te laag Hb komt, mijn Hb was ook steeds aan de lage kant. Moest laatst weer bloed laten prikken en nu was het weer goed. Maar daar word je eerder moe van. Zou ook gelijk even laten prikken. Mijn huisarts vult gelijk altijd een heel rijtje in, Hb, infecties, cholesterol, schildklier. Tja, als ze toch gaan onderzoeken en je bloed moet geven, kunnen ze het beste gelijk naar alles kijken.