Oorontsteking

Discussion in 'Baby en dreumes' started by trotsemama, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

Sep 9, 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Mijn dochtertje heeft al vanaf 5 december oorontsteking, maar toen hadden wij het nog niet door... ze zat wel aan haar oortjes maar niet continu...tot ze er erg vaak aan ging trekken, toen zei mijn gevoel dit is niet goed er klopt iets niet.
    Naar de huisarts gegaan, en ja ons meisje heeft oorontsteking aan allebei de oren.
    We zijn er ook mee naar het ziekenhuis gegaan, omdat de huisarts niet veel deedt tegen oorontsteking.
    Iedere avond huilde ze, en ze was niet bepaald de vrolijkste meer.
    We hebben drie dagen in het ziekenhuis gelegen, ze hebben ook antibiotica gegeven maar ook dat hielp niet.
    We zijn nu al weer bijna twee weken verder, en ik ben gisteren weer naar de huisarts gegaan.
    Hij keek in haar oortjes, en nu zit er slijm achter de trommelvlies en ze zijn nog ontstoken.
    Enigste wat we nu nog konde doen was 3 keer op een dag zetpillen gegeven en blijven sprayen met de neusspray.
    Ik was echt pissig, ik bedoel dat had je ook aan de telefoon kunnen zeggen!
    Door woede ben ik vergeten te vragen is het wel verstandig om naar buiten te gaan, ik zit al dik een week binnen.
    Maar goed, ze moet toch ook frisse lucht hebben?

Nu moet ik eerlijk zeggen ik heb 3 zetpillen gegeven en ze was heel vrolijk, zo rond half 7 niet meer maar toen was ze ook echt moe.
    Ik geef die zetpillen om de 4/5 uur dat is toch goed?
    Ben zo bang dat ik te veel of te snel geef...
    Maar ze moet het toch ook ooit zonder die zetpillen gaan doen?
    Ik vindt het zo zielig om te zien hoe ze aan haar oortjes trek :(
    Ze heeft geen koorts, heel af en toe verhoging zo rond de 37.7

Iemand nog tips.? Wordt een beetje moedeloos van die dokters van tegenwoordig! :(

Sorry moest het even van me afschrijven

2. Jeej

Jeej Lid

Nov 4, 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter heeft het een maand geleden ook gehad. Wij moesten eerst antibiotica, maar later las ik op internet dat dit de genezing slechts met enkele uren bespoedigd. Uiteindelijk heb ik dus besloten om dit niet te geven en de koorts zakte de dag erna gelukkig, want ze had hele hoge koorts. Ik heb zelf neusdruppels gehaald, bij de apotheek hebben ze er die je 4 dagen aan een baby mag geven (dus geen zoutspoeling). Daardoor blijven de holtes open en heb je minder kans op en oorontsteking als ze verkouden zijn. Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ze geen koorts heeft hoor. Gewoon langzaam de zetpillen afbouwen en kijken hoe het gaat. Naar buiten mag je gewoon, als je haar maar goed inpakt en zorgt dat er geen koude wind in haar oortjes komt denk ik. Sterkte en beterschap voor je kindje.

Share This Page