Hoi meiden, Hoe weet ik of mijn dochter een oorontsteking heeft? Ze is er verder goed aan, vrolijk. Wel vanacht wakker geworden en wat gedronken (is normaal eigenlijk niet meer) en ze pakt haar oortje vast (niet de hele dag volgens mij vaak onder het drinken, maar dit weet ik niet zeker, ook onder het spelen), ook heeft ze met haar nageltjes er in gekrast, 2 kleine wondjes. (krasjes).
als je haar plat neerlegt huilt ze dan? Vaak als er een oorontsteking is dan vinden ze dat niet leuk plat liggen..Grijpen naar de oortjes kan echter ook een vermoeidheid signaal zijn..Maar bij twijvel gewoon ff richting hap!
Nee ze ligt nu gewoon te spelen in de box. Ze ligt gewoon en dat vind ze totaal niet erg. Ik vind het gewoon raar dat ze opeens naar haar oortje grijpt heeft ze nooit gedaan en omdat ze zichzelf daar krast. Er zitten nu twee plekjes waar ze een beetje gebloed heeft.
Fleur heeft het ook! Precies wat jij zegt met die plekjes in haar oren! Tandjes! denk ik hoor....Ik zie haar in haar slaap ook naar haar oortjes grijpen en nu al de 2de keer dat ze krasjes heeft en bloed door haar scherpe nageltjes. Kan dus met het doorkomen van tandjes te maken hebben ook al kan dat nog weken duren. Bij Fleur begon het rond dezelfde leeftijd als jouw kindje. Met 6 maanden kwam de eerste door. Als het oorontsteking is dan denk ik ook inderdaad aan huilen bij het liggen en verhoging neem ik aan. Succes! Marijntje
Denk je tandjes? Ik zal dadelijk haar temp. meten als ze wakker wordt. Ik hoop geen oorontsteking, vind ik zo zielig.
Zou idd kunnen tandjes zijn. Het oor is wel een plaats waar het kan pijn doen als je tandpijn hebt ook dus dat lijkt me niet onjuist. Mocht er toch binnekort niets doorkomen van tandjes zeker es naar de huisarts gaan. Dan ist mss toch haar oortje hé. Gr. Edelweisje
Als ze gaat huilen zodra je aan dr oortje zit, zou dat best kunnen. Mijn kleine kreeg eergisteren in koorts, bleek ook licht oorontsteking te zijn. Nu heb ik otosporin gekregen om in zijn oortjes te doen.
Ik mag gewoon aan haar oortje komen. Net kwam ik ook met mijn vinger op het plekje in het oor waar ze zich gekrast had en dat vond ze ook goed. Ze keek nog niet eens op. Dus pijn heeft ze niet. Ze slaapt nu ook al een uur.
Mijn moeder gaf me laatst de tip als je denkt dat je kindje oorontsteking heeft dan moet je even aan het oorlelletje trekken en als ze dan meteen beginnen te krijsen van de pijn dan is de kans groot dat je kindje oorontsteking heeft.
ik zou gewoon even langs de huisarts gaan als je het niet vertrouwd, vaak ik het al wat verder gevorderd als het pijn doet bij aan het oor komen. hou je kind gewoon goed in de gaten, en tempen, want ze hebben bij oorontsteking vaak ook verhoging of koorts.. het kunnen inderdaad natuurlijk ook tandjes zijn, maar als je naar een ha gaat weet je het voor jezelf gewoon zeker, het is niks om met een ongerust gevoel te zitten...
Als ze huilen zodra je ze plat legt hebben ze vaak oorontsteking. Je zou alvast preventief neusspray (zoutoplossing) kunnen gebruiken. Pim
Mijn zoontje heeft vorige week ook oorontsteking gehad. Hij had geen koorts, at en dronk goed, sliep goed en speelde gewoon vrolijk. Maar hij zat steeds aan zijn oortje. Toen ben ik toch maar naar de dokter geweest en inderdaad aan beide oren oorontsteking. Mijn moeder vertelde me al dat ik dat vroeger ook vaak had en het dan niet aangaf, waardoor ik uiteindelijk in het ziekenhuis belandde, omdat het te lang had geduurd. Ik zou dus zeker even langs de dokter gaan.
Mijn zoontje heeft vorige week ook oorontsteking gehad. Hij had geen koorts, at en dronk goed, sliep goed en speelde gewoon vrolijk. Maar hij zat steeds aan zijn oortje. Toen ben ik toch maar naar de dokter geweest en inderdaad aan beide oren oorontsteking. Mijn moeder vertelde me al dat ik dat vroeger ook vaak had en het dan niet aangaf, waardoor ik uiteindelijk in het ziekenhuis belandde, omdat het te lang had geduurd. Ik zou dus zeker even langs de dokter gaan.
Ze gaan ook oortjes ondekken of als ze er jeuk ofzo aan hebben zitten ze er ook aan. Dus hoeft niet altijd direct duiden op oorontsteking. Ik had dat ook met Cecile en dacht dus ook gelijk van...ohhh als ze maar niks met haar oortjes krijgt. Maar op Cb heb ik dat nagevraagt als ze er na wilden kijken en daar vertelde de kinderarts dat er een trucje voor was om te testen als ze last van hun oortje hebben. Bij de gehoorgang heb je lelletje die vrij hard is daar kun je er net voor even op drukken en dat moet pijnlijk zijn bij oorontsteking.
Mijn vriendin vertelde me dat truukje ook, ik dat gedaan, Jelle gillen, papa de volgende dag met Jelle naar de dokter gestuurd.... Loos alarm.. Het gaat dus niet altijd op.. Jelle grijpt ook vaak naar zijn oor als hij moe word, en misschien is ze gewoon haar oren aan het ontdekken? Wat het ook is, in elk geval succes ermee!