Hallo ! We krijgen vanavond visite, dus zegt mijn vriend net. neem toastjes en beleg mee. maar ja mag geen brie, filet en meer lekkere dingen. Wat is er nog lekker op toast dat je mag als je zwanger bent?
je kan gewoon brie nemen als er geen au lait cru op staat. en je kan gewoon salades enzo nemen (eiersalade, tonijnsalade enz.)
ow ja eiersalade..was ik helemaal vergeten. Lekker ! Dan ga ik even een brie uizoeken waar dat niet op staat. Heb een keer gehoord dat paturain niet mocht, maar wel dus. dan komt het vanavond wel goed.
tegenwoordig worden er bijna geen bries meer gemaakt met rauwe melk dus gewoon lekker eten hoor Idd die lekkere salades zijn ook heerlijk.
Heb voor de zekerheid toch maar geen brie genomen. Heb een paar toastjes met smeerworst op, eiersalade en paturain...; Maar ow wat zag die filet er lekker uit.
dus paturain mag wel gewoon? Ik heb der al een paar weken zin in maar dacht dat het niet mocht haha groetjes
Ik koop voor de zekerheid geen kazen waar niks op staat. Helaas is dat bij de AH meestal zo. Bij de Vomar staat het er wel trouw op of het van gepasturiseerde melk is. Er zijn trouwens best veel brie-soorten die wel van rauwmelkse kaas gemaakt zijn in omloop bij de supermarkten (helaas, want dat zijn vaak wel de lekkerste vind ikzelf).
Nou valt echt mee wat die brie betreft.. als je die voorverpakte hebt en niet die verse zeg maar in folie dan kan het vaak wel. En ja paturain mag ook gewoon gewoon ff goed de verpakking lezen
Tegenwoordig zijn alle voorverpakte kazen met gepasturiseerde melk gemaakt, alleen als je verse producten haalt bij de kaasboer dan maken ze het nog wel eens met rauwe melk. Ik moet zeggen dat het verwarrend blijft, de boeken spreken elkaar ook tegen. Zo had ik bijvoorbeeld heerlijk feta gegeten tijdens de feestdagen en ineens lees ik ergens dat je geen feta mag eten tijdens de zwangerschap. Ik schoot finaal in de stress want ik had al zoveel gegeten. Op de verpakking stond dat het van gepasturiseerde melk was gemaakt dus ik was me van geen kwaad bewust. Gelukkig ben ik door mijn verloskundige (en die van dit forum) gerustgesteld, feta kan ik gewoon eten! Pffffff, wat een opluchting!
In de nederlandse supermarkten is het wettelijk VERPLICHT het op de verpakking te zetten wanneer ergens rauwe melk in zit. Wanneer er dus niets over op de verpakking staat, mag je het gewoon eten.
ik kan me helemaal ziek eten in de toastjes met lekkere kaasjes, bij de AH hier verkopen ze alleen die je mag hebben, prima geregeld dus...
die van de aldi is ook met gepasteuriseerde melk. Mn man had een pakje gekocht voor zn verjaardag as donderdag, maar we hadden filmavond, in 1 x dat pakje leeg! heerlijk