Wie kan mij gerusstellen? mijn zoontje van 3 jaar heeft op de nacht van donderdag op vrijdag lopen overgeven. Vrijdag ook nog een paar keer. Sindsdien wil ie amper drinkn en eten al helemaal niet. Gister en vandaag was het zelfs zo dat hij alleen nog maar wil slapen. Hij slaapt ook werkelijk de hele dag en nacht. Ik moet hem steeds wakker maken voor drinken, maar dat wil ie ook al niet meer hebben. Nu zijn we bij de HA geweest, die zegt dat ie nog niet uitgedroogd is maar dat we hem wel elk half uur moeten wakker maken een borrelglaasje met water MOET ie opdrinken. Ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker. En als ie wakker is dan wil ie niet drinken, 1 slokje en zijn ogen draaien weer weg en hij zegt dat ie wil slapen. We zijn vanmorgen aan de wandel geweest, een paar stappen en meneer kon en wou niet meer. Nu zegt de HA dat zijn ene oor ontstoken is, en dat heeft ie wel vaker, maar moet ie daar zo moe van zijn? Ik weet alleen dat kinderen juist niet willen slapen omdat het pijn doet, maar die van mij slaapt alleen maar. Ik weet het niet meer hoor, het zit me niet lekker ondanks dat de HA zegt dat alles goed is alleen zijn oor. Er zit gwoon echt geen leven meer in, terwijl hij normaal zo hyper als wat is!! Kan iemand mij misschien geruststellen of komt het bekend voor???
Hoi jongmoedertje, ik zou als een speer naar de dokterspost gaan met dit verhaal! Een kind dat niet goed reageert en niet drinkt is een goed ziek kind! Ik zou me daar ook niet zomaar laten wegsturen. Met dit soort dingen moet je zeker niet te lang wachten met hulp zoeken. Heel veel succes!! Laat je even weten hoe het is afgelopen? Groeten Mamadaisy
de pest is dat de HA me niet wil helpen daar kom ik net weg, die zegt dat ie gewoon moe is omdat hij al 2 a 3 dagen niet eet en drinkt. Ik zou alleen de eerste hulp nog kunnen doen?
En geef je ORS te drinken misschien, als je bang bent voor uitdroging? Je weet zelf het beste wat normaal gedraag is voor je zoontje, toch? En als ie dus echt geen energie heeft lijkt het me niet onverstandig om naar de huisartsenpost te gaan, zoals hierboven ook al aangeraden werd.
Zou ook direct contact opnemen met een huisartsenpost of de eerste hulp , een kind kan wel een beetje moe zijn en meer slapen dan normaal maar de hele dag slapen en met zijn ogen wegdraaien klinkt best verontrustend !!! Dus toch bellen ...
naar dokterpost gaan hoor , somige huisartsen nemen zulke dingen niet serieus , ik zou echt niet kunnen slapen als hij zo blijft slapen en weinig reageren heel veel sterkte en beterschap x
Weer naar de huisartsenpost of desnoods direct naar de eerstehulp. Als er niets aan de hand is ben je voor niets geweest, als je niet gaat en het is wel ernstig vergeef je jezelf dat nooit! Moedergevoel is niet iets om zomaar aan de kant te zetten. Gelukkig weten de meeste huisartsen dat wel. Hoop dat je toch geholpen wordt!
huisartsenpost bellen! Gewoon doen hoor! Ik zou er op staan dat ze mijn kind zouden opnemen als ik het niet zou vertrouwen. Ik ga je echt geen moed inpraten als jij je zo voelt... Een moeder voelt die dingen vaak goed aan.
Huisartsenpost bellen, desnoods na de wisseling van de dienst zodat er weer een nieuw fris team zit. Ik zou anders de eerste hulp van het ziekenhuis bellen, kijken wat die zeggen. Beterschap
Zeker even naar de husiartsenpost gaan! Jij weet het beste hoe hij normaal is en hoe hij nu doet. Als ene kindje niet drinkt is dit niet goed. Dit kan een dag zo zijn maar meerdere dagen.... Ik heb me bij onze dochter een paar keer laten wegsturen bij de huisarts en uiteindelijk is ze opgenomen in het ziekenhuis met een samonnela bacterie en uitdroging. De huisarts had dit moeten zien aangezien ze bleod bij haar ontlasting had en niet meer at (ze was toen 4 maanden). Uiteindelijk is alles goed gekomen maar de kinderarts zei dat we echt niet langer hadden moeten wachten. Als je je zorgen maakt is dat altijd terecht. Beter een keer te veel dan een keer te weinig naar de dokter! Ik zie dat je zoontje al 3 geweest is. OP zo'n leftiijd kun je ze ook al een heleboel uitleggen en zij kunnen je ookal een boel informatie geven. Wat zegt hij zelf, waar heeft hij pijn en heb je hem al geprobeerd hem waterijs te geven? Meestal gaat dat er wel in. Heeft hij ook koorts?
iK zou bellen en aan te telefoon uitleggen dat je bent weg gestuurd en goed je verhaal doen hoe je kindje reageerd, of beter niet reageerd!
Hoihoi Ik zou écht gewoon naar het ziekenhuis rijden. Als je in de buurt van Rotterdam woont, zelfs naar het Sophia kinder ziekenhuis. Wij hebben ook zoiets meegemaakt en daar werd ons meisje helemaal gecheckt en wij werden enorm goed opgevangen. Ook 'weggestuurd' bij de ha-post, maar ik vertrouwde het toch niet. We zijn dezelfde avond gewoon naar het ziekenhuis gereden, zonder eerst nog onze huisarts te raadplegen. Ons meisje was al aan het uitdrogen na 3 dagen buikgriep en spugen. (ze was toen nog nog maar een half jaar, dan is dat zo gebeurd) We moesten 5 dagen blijven uiteindelijk, maar wij waren wel in goede handen en dat voelde enorm goed. Meestal laat je intuitie je niet in de steek hoor, doe wat je gevoel je ingeeft. Beter een 'zeik' moeder, dan eentje die te laat reageert. Al is het maar voor je eigen gerusstelling!! Eerlijk gezegd vind ik jullie situatie best verontrustend overkomen, ga maar ff naar de eerste hulp zou ik zeggen. Sterkte hoor!!
zou even de huisartsenpost bellen dit is niet goed lijkt me ook omdat je al aangeeft dat ie normaal hyper is mischien heeft ie wel ziekte van pheifer of is er wat andersaande hand
Sorry hoor, wat een huisarts.... je kindje om het half uur wakker maken om te laten drinken? Wat dus niet lukt.... als het zo ver komt, moet hij je gewoon meteen doorsturen naar het ziekenhuis. Dat hij niets eet, dat maakt op zich niet uit, dat hij veel slaapt ook niet (al slaap hij wel érg veel!), maar hij moet wel voldoende drinken en dus ook wakker kunnen zijn om te drinken.
Meneertje is weer aardig bij zijn positieve gelukkig. Na mijn bericht hier had ik besloten om toch maar naar de eerst hulp te gaan want het zat me echt niet lekker dat hij zoveel sliep. Ik op zijn kamertje een trainingsbroek en jasje pakken voor over zijn kleren, ineens is het mama. Ik omkijken hij was wakker. Hij wou wat water, dus ik hem een slokje water geven, maar even een rietje gepakt. Me man de auto vast aandoen. Wil ie ineens een hoestdrankje. Prima ik naar de douche een hoestdrankje pakken, stapt meneer zo ineens uit bed en staat bij de douche. Hij daarna weer in bed, mama ik wil slapen en weg draaien zijn oogjes weer. Ik nee we gaan even naar de dokter dus kom maar uit bed. Zijn maagje knort dus ik denk eens vragen of ie trek heeft dan hou ik hem misschien wakker. Zegt ie ineens dat ie een appel wil, dus ik naar beneden appel klaar maken staat ie ineens beneden, loopt door de kamer heen, keuken, helemaal de ogen wijd open. Ik denk nah wat is dit nou? Dus me man eerst de auto maar weer uit. Ik vraag of ie bij ons op bed de appel wil opeten, kan ie nog even tv kijken. Nee wil op eigen bed, prima appel mee. Wil ie ineens een kapitein koek, die eet ie op alsof ie nog nooit gegeten heeft. (wat wil je na 2 a 3 dagen) daarna gaat ie lekker stukjes appel eten, wil nog een kapitein koek, die eet ie ook zo op, en drinkt ineens hele beker water op. En hij is echt klaar wakker. Vol met energie, ik dacht nou hou ik je ook mooi even wakker meneer (misschien gemeen maar ik wou zeker weten dat het de goede kant opging anders pakte ik alsnog de spullen en vertrokken we naar het ziekenhuis) dus wij op zijn bedje spelen met zijn knuffels, meneer heeft hele verhalen ondertussen steeds drinken en stukjes appel eten. Na een uurtje dacht ik nu mag je slapen. Dus ik loop naar beneden voor zijn zusje een beetje drinkn te pakken want die was ook al wakker gworden door hem haha. Zegt ie ineens mam ik heb gepoept. En jahoor een beste knikker was eruit gekomen. Dat kon ie de laatste drie dagen ook al niet alleen maar drang. Hij helemaal trots, mama ik hb zelf gepoept. Nou daarna maar slapen. Je raad het al, meneer zat vol met energie dus dat slapn duurde wel even. Af en toe spookte hij vanacht door de slaapkamer heen enz, Maar goed dat vond ik niet erg ik was allang blij dat ik me mannetje weer terug had. Wat het nu is gweest weten we niet. Misschien was ie gewoon echt te slap geworden zonder al dat eten en drinken, en is dat weer wat goed gekomen door wat ie gister allemaal naar binnen heeft gebracht. Ik hou het natuurlijk wel in de gaten want het is zo gekomen en zo ook weer weg. Ik hoop iniedergeval dat het niet meer terug komt want dit was echt mijn mannetje niet!! Hij is vandaag ook vrij druk, net als een gek op het schoolplein gerend van zijn broer, daarna wou ie wel dat ik hem ging sjouwen maar dat heb ik niet gedaan. Thuis zegt ie mam ik kan zelf lopen. Haha lief!! Wel wil ie nog niet zoveel eten nu. Drinken moet ik hem ook echt aanbieden maar verder doet ie het goed. Dus we houden het goed in de gatn en anders bel ik me eigen huisarts! Die heeft nu weer dienst en als die niks doet gaan we naar de eerste hulp en dan keren ze hem maar binnenstebuiten tot ze weten wat het is!! Sorry voor het lange verhaal!! En heel erg bedankt voor jullie steun en raad!
Hé gelukkig zeg!!! Wat fijn is dat dan he als ze weer bij hun positieven komen. Gelukkig knapt ie weer op. Nou, ben blij voor jullie dat het beter gaat. Groetjes Mirjam
Ja ik ben echt blij dat ie weer bij zijn positieve is. Ik heb dit nog nooit meegemaakt met hem, vond het doodseng. Gelukkig is ie er weer! Eten en drinkn gaat nog niet met alle liefde, maar elke slok die naar binnen gaat is er 1. Hij heeft zonet allemaal fruit gegeten dus vocht en voedsel in 1x binnen. Wel heeft hij 1x overgegeven vanmiddag maar hij heeft daar verder niet onder geleden. Hij heeft de kamer weer verbouwd en zijn zusje moest het ontgelden, dus hij is weer helemaal back!! Nu nog aansterken! Nu zit ik alleen met 3 zieke kindjes. Me dochtertje van 1 heeft zware diaree ineens, die hoeft maar een scheetje te laten en het zit er op haar rug, dus die moet ik goed vocht laten drinken. En de oudste werd ziek uit school gehaald ook overgeven. Maar goed mams gaat gewoon door, ben allang blij dat de middelste weer bij positieve is, hopelijk maak ik dit niet weer mee met hem of de andere 2 want ik vind het maar 10x niks!