Het hoort bij de leeftijd lijkt me, maar onze kleine vent mept er vrolijk op los. Hij kruipt naar ons toe en als hij bij je gezicht in de buurt is begint hij te meppen. Toen hij dit net deed, zeiden we eigenlijk direct au en legden we uit dat slaan zeer doet. Een paar dagen zorgde dit voor een pruillipje en werd het meppen minder. Maar nu maakt hij er een spelletje van en is vindt hij het super grappig! Als hij weer wapperende handjes heeft leggen we net als eerder uit dat slaan au doet en dat hij dat niet mag doen. Met hij weer zetten we hem terug op de grond. Dikke pret heeft hij erom Het lijkt mij gewoon een fase en stug volhouden, maar ik ben toch benieuwd hoe anderen ermee omgaan
Precies zoals jij zegt: stug volhouden en laten zien dat hij moet aaien ipv slaan. Alhoewel dat nu resulteert in *aai... aai... pets* 😂 dan leg ik maar weer uit dat hij mama pijn doet en moet aaien. En dat heeeel lang volhouden haha. En als hij het echt te bont maakt dan zet ik hem neer en ik negeer een eventuele lachpartij. Maakt het anders des te interessanter...
Hier helpt het soms om te blijven uitleggen dat hij moet aaien. En het dan voordoen met zijn handje of bij elkaar voordoen. Op het kdv grijpt hij ook andere kindjes en daar doen ze hetzelfde. Het werkt steeds beter. Alleen soms zegt hij aai en mept of trekt hij alsnog.. Maar nee zeggen heeft hier geen zin, gaat hij ook nee zeggen en lachen. Steeds herhalen hoe hij het wel moet doen. Want het is liefkozing en hij wil je geen pijn doen. Volhouden..
Aaien! Natuurlijk! Dat doen we al wel bij de katten, maar er ging even geen lampje branden dat dat natuurlijk ook gewoon bij onszelf kan haha lekker snugger weer haha. Morgen maar eens kijken hoe hij daar op reageert.
Idd blijven volhouden, aaien is lief, slaan mag niet. Succes! Bij onze kanjer heeft het echt wel een aantal maanden geduurd voordat het weer stopte. Pas toen hij zich iets beter op een andere manier kon uiten.
Hier precies het zelfde..... Dikke pret en meestal met een dikke kus en knuffel er achter aan. We leren hem net als bij de kat, lief aaien. Papa en Mama zijn immers toch ook lief.
Duidelijk en consequent zijn. Duidelijk nee en nog een keer dan van schoot of zelf wat anders gaan doen. Geen drama van maken want dan is het weer leuk. Verder wat de rest al zegt aaien en heel veel geduld.