mijn kleine meisje weer ziek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oxbow, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mijn kleine meisje van bijna 2,5 is nu weer ziek en wat maak ik me ongerust.

Koorts heeft ze niet 37.6, terwijl ze normaal rond de 37,3 zit.
    Maar er zit geen leven in, ze ligt maar te hangen op de bank of op schoot, wil niet drinken en haalt hijgend adem.
    Dat ze benauwd is zodra ze verkouden is is bekend en daar heeft ze ook medicijnen voor, maar helaas lijkt die niet echt de benauwdheid te verminderen.

Maar met haar verleden zit er de schrik altijd goed in, maar om nu de ha te bellen gaat me te ver.
    - ze heeft geen koorts
    - is sinds gisteren niet fit
    - is pas sinds vannacht echt benauwd
    - drinken doet ze sinds vanmorgen niet meer, dus ook nog niet lang genoeg
    - ze heeft nog gewoon een plas luier gehad

Voldoende redenen om je geen zorgen te maken voor nu, maar meer voor over een paar dagen.
    Maar toch zit het me niet lekker.

Ook baal ik ervan want sinds augustus is ze wat afgevallen wat gewicht betreft en het is al geen dikkerdje, maar iedere keer is ze weer ziek, waardoor ze onder het gewicht blijft wat ze was, nu leek het de goede kant op te gaan en nu is ze weer ziek.

Sorry voor mijn gezaag, maar het zit me dwars en ik zit daarbij ook niet lekker in mijn vel door alles wat er prive gebeurd.

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Bij twijfel zou ik gewoon nog even de ha bellen...

Mijn zoontje is ook snel benauwd bij een verkoudheid en heeft daar ook medicijnen voor.
    Na een keer een longontsteking gehad te hebben zonder koorts en in notime uitgedroogd neem ik geen risico meer.

Als hij niet meer drinkt, benauwd is waarbij hij ook flink zijn hulpspieren gebruikt ( intrekken van de huid tussen zijn ribben ), medicijnen niet helpen en hij duidelijk niet lekker is, ofwel bankhangen en ik heb er geen goed gevoel bij, dan ga ik voor de zekerheid langs de ha. En indien nodig bij de hap. Of hij nu wel of geen koorts heeft...

En eigenlijk zit ik daar zelden voor niets... Zeker als ze al vaak ziek is en weinig reserves heeft... Kun je maar beter op tijd erbij zijn.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Eens met Theeleut. Ik heb toen ze 41,5 graden koorts had de ha niet gebeld, omdat ze prima aanspreekbaar was en gewoon dronk. Maar bij hangen, niet drinken en gewoon 'ander' gedrag bel ik en mag ik altijd even langskomen (twee keer gebeurd in vier jaar).

Deel Deze Pagina