Vandaag de hele dag grijpt mijn zoontje naar zijn oortje.. Af en toe jammert hij daar ook wat bij.. Heb niet het idee dat hij er echt heel veel last van heeft.. Hij slaapt verder ook wel goed, alleen gister en vanavond na 17.00 uur meer gejammer voor het slapen gaan.. Zijn temperatuur zit op 37.5.. iets hoger dan normaal maar nog wel goed.. Kan dit oorontsteking zijn? aangezien het nu weekend is zou ik a.s. maandag evt. pas naar de HA kunnen...En om nu de huisartsenpost te bellen??
Het zou inderdaad kunnen. Even goed in de gaten houden. Als hij morgen nog steeds last heeft of slecht de nacht is doorgekomen zou ik echt even bellen de met de huisartsenpost. Ooronsteking kan verschrikkelijk veel pijn doen. Als hij vannacht bijvoorbeeld pijn heeft kun je hem paracetemol geven en het bedje even schuin omhoog zetten, dan is de druk van de oortjes af.
oh ik zie nu pas dat je mannetje nog maar 5 weken is. mmm dan vind ik het wel moeilijk om je een advies te geven omdat hij nog maar zo klein is. Misschien dan toch even overleggen met de hap. Of misschien heeft iemand anders hier tips voor je
Oke dank je.. Kijk het nog even aan.. Hij lijkt er niet veel last van te hebben.. Temp is nu 37.4 dus blijft redelijk gelijk.. Hij krijgt nu de fles van mn man en hij lacht er weer vrolijk op los, nog niet gegrepen.. Kijken het nog wel even aan.. Telefoontje is snel gepleegd natuurlijk.
Daar heb je helemaal gelijk in. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd even bellen natuurlijk.
Lastig he met zo'n hummeltje, konden ze maar praten.. Aan oorpijn kan je niet zoveel doen helaas, net als bij een volwassene. Paracetamol is geen optie. Neusdruppels kan helpen, zoutoplossing, om de zwelling van het slijmvlies tegen te gaan, heb je dat toevallig in huis? Verder kan ik je alleen adviseren om morgen een arts te raadplegen, dat is met zo'n kleintje wel zo verstandig. Beter één keer te veel, dan één keer te weinig. Beterschap. Liefs Huismus
Hoezo is paracetemol geen optie??? Wij moesten onze kleine vent namelijk 'vol' stoppen met paracetemol... (om de 5 uur) Dus snap niet zo goed wat je bedoeld?
Volgens mij gaat het wel beter met hem.. Grijpt er njiet meer naar.. HAP vanmorgen even gebeld en idd een paracetamol geven.. En in de gaten houden.. Temp is 37.2 dus gaat weer naar beneden.. Zoutoplossig heb ik wel in huis..
NIet alle reacties gelezen, maar richtlijn bij oorklachten is dat je het een dag of 2/3 aankijkt. Als het dan niet over is, kijkt een huisarts wat er verder mee moet. AB doen ze onder het jaar liever niet, is best een heftig paardemiddel, dus tja... veel anders dan pijnstillen zit er dan niet op, plus bij verkoudheid ook het neusje sprayen om de buis tussen neus en oren open te houden, (is een mogelijke oorzaak voor het ontstoken raken van de oortjes, ophopend vuil). Ik ga zelf altijd wel zo snel mogelijk even naar de huisarts, gewoon om zeker te weten, en zodat je huisarts ook weet hoe lang de klachten al bestaan. In jouw geval zou ik denk ik ff bellen, omdat je kleintje nog zo jong is. Maar waarschijnlijk zal er (nog) niet zoveel aan gedaan worden. Maar het is iig handig om te bellen, omdat het op deze leeftijd, (mocht de pijn oplopen), wel handig is om je door een arts te laten vertellen wat je aan pijnstilling mag doen.
heb vanmorgen al gebeld en ligt nu te slapen met een paracetamol.. Lijkt rustig te worden.. Temp is ook weer wat beter.. Hij is wel verkouden.. nouja, meer snotterig dus zou daar idd weg kunnen komen. Wil maandag zoieso even langs, want de verkoudheid gaat ook maar niet weg.. komt en gaat.. hij heeft tijdens de bevalling een longontsteking opgelopen dus zijn zoieso voorzichtig met verkoudheid e.d. als het maandag niet over was moesten we terugkomen.. nog even aankijken dus..